Hey,
Ik heb een tijd terug een dienst bij een online dating site afgenomen van 6 maanden. In de Algemene Voorwaarden staat:
Inmiddels is het wetsvoorstel 30520 recht ( http://media.europa-nu.nl...vhjsfpncqnhs/vhr6d4chhzxu ). En:
Ik heb inmiddels - onder protest- betaald om zo niet de aanmaningskosten + wettelijke rente etc hoger op te laten lopen. Maar ik laat het niet er bij zitten. Bij m'n bezwaar krijg je een reactie van iemand van de administratie die zegt: "nee hoor het is niet stilzwijgend verlengd want het staat in uw bevestigings-email"; terwijl stilzwijgend = zonder tegenbericht.
Anyways: ik ga het er niet bij laten zitten en dus binnenkort wat ik hier allemaal aanhaal ook per brief sturen. Maar nu is mijn vraag: hebben mensen hier ervaring met het als particulier inschakelen van een incassobureau inschakelen? Wat kost dat? Nemen ze alles aan (ook van een particulier met een "kleine" vordering? Hoe goed zijn ze? etc...
En: hoe zit als het Algemene Voorwaarden (waar je expliciet mee akkoord gaat) A zeggen, en vervolgens een nieuwe voorwaarde B in de bevestigingsemail wordt geintroduceerd; en je vergeet die te vernietigen.
Bedankt!
/NB: Ik heb ook geen enkele behoefte meer gebruik van de dienst te maken omdat ik al een leuke af-en-aan vriendin heb gevonden en dus ook geen belang heb bij hun dienst.
Ik heb een tijd terug een dienst bij een online dating site afgenomen van 6 maanden. In de Algemene Voorwaarden staat:
Daarmee ben ik akkoord gegaan. Pas na afloop van het aangaan van de overeenkomst krijg je een bevestigingsemail waarin staat5.3 De overeenkomst wordt na afloop van de oorspronkelijke duur telkens automatisch met de periode van één maand verlengd, voor zover de klant zijn overeenkomst niet tijdig opzegt.
12.2 Indien is overeengekomen dat bij stilzwijgen van de consument de overeenkomst op afstand zal worden verlengd, zal de overeenkomst worden voortgezet als een overeenkomst voor onbepaalde tijd en zal de opzegtermijn na voortzetting van de overeenkomst maximaal één maand bedragen.
Ik ben toen vergeten bezwaar te maken (want strijd met hun eigen voorwaarden). Nu blijkt mijn opzegging "spontaan" te zijn verdwenen.Het door u gekozen lidmaatschap wordt automatisch verlengd
met 6 maand/maanden.
Indien u geen automatische verlenging wenst, kunt u deze te allen tijde stop zetten
tot zeven dagen voor het begin van de eerstvolgende verlenging
Inmiddels is het wetsvoorstel 30520 recht ( http://media.europa-nu.nl...vhjsfpncqnhs/vhr6d4chhzxu ). En:
Ongeacht of het wetsvoorstel destijds al geldend was: de algemene voorwaarden zeggen duidelijk:De wijziging in punt 1 wijzigt onderdeel j van genoemd artikel en verklaart stilzwijgende verlenging, met meer dan drie maanden, van een overeenkomst ontoelaatbaar, tenzij de overeenkomst wordt omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd die door de wederpartij opgezegd kan worden met een opzegtermijn van een maand.
Pas nadat je besteld krijg je opeens wat anders te horen: "we verlengen het automatisch met 6 maanden na afloop zonder tijdige opzegging" (=stilzwijgend).De overeenkomst wordt na afloop van de oorspronkelijke duur telkens automatisch met de periode van één maand verlengd, voor zover de klant zijn overeenkomst niet tijdig opzegt.
Ik heb inmiddels - onder protest- betaald om zo niet de aanmaningskosten + wettelijke rente etc hoger op te laten lopen. Maar ik laat het niet er bij zitten. Bij m'n bezwaar krijg je een reactie van iemand van de administratie die zegt: "nee hoor het is niet stilzwijgend verlengd want het staat in uw bevestigings-email"; terwijl stilzwijgend = zonder tegenbericht.
Anyways: ik ga het er niet bij laten zitten en dus binnenkort wat ik hier allemaal aanhaal ook per brief sturen. Maar nu is mijn vraag: hebben mensen hier ervaring met het als particulier inschakelen van een incassobureau inschakelen? Wat kost dat? Nemen ze alles aan (ook van een particulier met een "kleine" vordering? Hoe goed zijn ze? etc...
En: hoe zit als het Algemene Voorwaarden (waar je expliciet mee akkoord gaat) A zeggen, en vervolgens een nieuwe voorwaarde B in de bevestigingsemail wordt geintroduceerd; en je vergeet die te vernietigen.
Bedankt!
/NB: Ik heb ook geen enkele behoefte meer gebruik van de dienst te maken omdat ik al een leuke af-en-aan vriendin heb gevonden en dus ook geen belang heb bij hun dienst.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 18:18 ]