Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Corsa vs Punto

Pagina: 1
Acties:

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:51

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
Langzaam ben ik weer op zoek naar een goedkoop leuk auto-tje voor +- €2000,-

Na lang wikken en wegen ben ik tot de volgende auto's gekomen:

KM stand max. 150.000
Gewicht max. 850 KG
Motor max. 1.3 l

Opel Corsa 1.2 (jaargang 98 t/m 2000)
Fiat Punto 1.2 (jaar gang 97 t/m 2000)

De auto's hebben beiden een gewicht van 850KG, allebei een 1.2 motor zodat ze redelijk zuinig zijn en persoonlijk vind ik ze auto "genoeg" voor niet al te lange ritten.

Maar wat is wijsheid? De Corsa's hebben last van roest tot 1997, maar wat zijn nog meer punten waar je op moet letten bij een Corsa?
Afbeeldingslocatie: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTmPYqA5OwkCzDZJbmlQp-BlbPrh1Q9uBhaC5vHsjo2a8r4Zjqg

Bij de Punto weet ik niet of er veel verschil is tussen de 97/99 versie of de vernieuwde 2000 versie. De Punto's zijn goedkoper te verkrijgen, maar ik lees verschillende verhalen m.b.t. de kwaliteit van een Punto en het onderhoud.

Afbeeldingslocatie: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQwuCQktP3DCSnSqE1pBqURuN36M3m-ufHE7gMnLAkowrP8XKrhxQ
Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTOAhjsRNzCm2Y25DYQE_fnirdWHc-5-cqSUWS_xBBo2xYEUQtG

Dit lijken mij beiden ideale "goedkope" auto's die niet veel onderhoudt nodig hebben. Maar is dit eigenlijk wel zo?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Waarom heb je niet een Peugeot 206 in je rijtje opgenomen, die is betrouwbaarder dan een Punto. Al is een Opel niet slecht.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:59
Over de Punto kan ik je weinig vertellen, maar bij de Corsa moet je vooral letten op de EPS (Electronic Power Steering). Deze kan schokken en/of naar een kant trekken. Vervangen is een dure grap.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
Megamind schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:02:
Waarom heb je niet een Peugeot 206 in je rijtje opgenomen, die is betrouwbaarder dan een Punto. Al is een Opel niet slecht.
Een franse auto, misschien dat het heel bekrompen is maar dan krijg ik echt het gevoel dat alle elektra binnen een half jaar kapot is. Maar als de 206 voldoet aan mijn eisen (gewicht,verbruik,onderhoud) dan kan het een optie zijn.

maar waarom is een punto minder betrouwbaar?

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Christiano007 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:20:
[...]

Een franse auto, misschien dat het heel bekrompen is maar dan krijg ik echt het gevoel dat alle elektra binnen een half jaar kapot is. Maar als de 206 voldoet aan mijn eisen (gewicht,verbruik,onderhoud) dan kan het een optie zijn.

maar waarom is een punto minder betrouwbaar?
Bij een Franse auto krijg je het gevoel dat alle elektra snel stuk is, maar niet bij een Italiaan? :D

Man, als er 1 groep aan slechte elektra doet/deed dan zijn dat de Italianen.... :+

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Maar volgens de Adac is deze Corsa (veel) onbetrouwbaarder dan de overige 2. Wat dat betreft zegt afkomst weer niet zoveel ;)

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:59
Als je goedkoop wil rijden met weinig onderhoud en nu het toch over afkomst gaat: Koop een Japanner.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Peenutzz schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:10:
Als je goedkoop wil rijden met weinig onderhoud en nu het toch over afkomst gaat: Koop een Japanner.
Idd, Startletje (Da's een toyota voor ingewijden :P ). Kost geen drol, onderhoud idem dito, niet stuk te krijgen, kan tevens als tracktor gebruikt worden indien noodzakelijk. Trekhaak dan wel vereist ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Ik zou kiezen voor punto van rond 2000. Van voor 2000 hebben wat last van lekkende koppakkingen. Elektronica was van mijn punto's zijn dik in orde. Ik had trouwens een 96-er punto 1.1, maar zuiniger dan 1/14 - 1/15 kwam deze niet. Punto van 2000 is al redelijk door ontwikkeld. Ik heb nu een punto van 2004 en daar heb ik afgelopen jaren helemaal niets aan stuk gehad. Maar die heb je niet denk ik van jouw budget.

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Dat eerste type Punto schijnt ook aardig te roesten en niet super betrouwbaar te zijn. Die 2de vanaf 2001 is een heel stuk beter. Heb hem zelf ook ;) Maar lijkt me moeilijk te vinden voor 2000 euro.
Zou eerder voor een Japanner gaan dan voor 1 van die eerste 2. Kunnen wel duurder zijn in onderhoud.

Klik mee voor GoT!........

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-11 20:10
Heb zelf een Punto MK2 van 2000.

Auto is niet al te duur in onderhoud. Onderdelen zijn redelijk betaalbaar en makkelijk te vervangen (minder manuren in de garage).

Wel staat de punto erom bekend dat de koppakking er nog wel eens door wil gaan, is mij ook 1x overkomen. De reparatiekosten hiervan vielen echter heel erg mee (nieuwe koppakking / kop vlakken / nieuwe thermostaat / nieuwe bougies én distributieriem vervangen voor nog geen € 500).

Al met al vind ik het iig een auto die geweldig lekker rijdt, behoorlijk zuinig is (ca. 1:16 voor voornamelijk stadsverbruik, afgelopen vakantie naar Frankrijk op en neer en veel in de bergen gereden gemiddeld 1:22).

Nog één tip mbt de Punto is dat je het beste er een met een 1.2 8V motor kunt nemen. Deze is zo opgebouwd dat bij het knappen van de distributieriem er geen schade ontstaat aan de motor, een erg fijn gevoel :)

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
Ik zie nu een Punto 1.1 55 SX uit 97 met 151.000km op de teller. Met vrij recent vervangde distributieriem , banden en accu voor +- €1200,-

Alleen een 1.1 is wel , ... in de bebouwde kom en 80 km wegen geen probleem, maar of dit ook zo geweldig is op de snelweg, tjah

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

je weet dat die 1.2 maar 6pk meer heeft?
Ga dan wel voor de 16v met 80 pk, dan schiet je 26pk op.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je kunt ook eens kijken naar een Ypsilon 1.2 16v. Dingen zijn echt debiel zuinig en zelfde basis als de Corsa :)

Heeft ook een computer!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat wijsheid is? Ga eens in beide auto's rijden. Misschien vind je het wel dweilbakken?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Vanwaar die limiet van 1.2 liter? Er is bij de Corsa vrij weinig verschil in verbruik tussen de 1.2 en de 1.4 namelijk.
Verbruiksverschil is voornamelijk tussen de 8v en 16v versies, waarbij de 16v zuiniger is.
Grootste nadeel van de 16v (X12XE motorcode) is dat die serie nog wel eens wat pakkingen op wil vreten.
8v (X12SZ, C12NZ) is helaas niet zo zuinig (scheelt 2km per liter) maar staat wel te boek als betrouwbaarder, goedkoper in onderhoud, karren makkelijk door naar de 3 ton and beyond, iets minder vermogen als 16v maar heeft meer koppel in lage toeren. Ik vind die blokjes persoonlijk de fijnste.
Als je een verbruik van 1op14 prima vind, is zo'n 8v model wat mij betreft een aanrader. Bij voorkeur de X12SZ of X14SZ.

Verder is een Corsa B, zoals afgebeeld, opvallend ruim van binnen. Ik heb geen idee hoe lang je bent en of ruimte een argument is voor je keuze, maar hoe dan ook is ruimte altijd wel fijn :)

Edit:
Oh ja, mocht er een sport luchtfilter onder de motorkap geparkeerd zijn, vervang die dan voor een normale filterbox met paneelfilter. Dat is beter voor het verbruik, en vermogenswinst geeft een sportfilter sowieso niet (tenminste, niet bij Opel. Opel maakt geen motoren met aangeboren astma)

Verder kan ik alleen maar aanraden om gewoon eens een paar testritjes te gaan maken, net als al eerder is gezegd.

[ Voor 22% gewijzigd door McKaamos op 01-02-2011 09:00 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Bertus schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 07:24:
Je kunt ook eens kijken naar een Ypsilon 1.2 16v. Dingen zijn echt debiel zuinig en zelfde basis als de Corsa :)
Dit. Zijn ook leuke autotjes die mijns inziens ondergewaardeerd worden.
En verder eens met de uitspraak: "Maak een testrit." Als je het niks vind, weet je dat ook weer.
Je moet er wel schik mee kunnen hebben, anders gaat het je alleen maar tegenstaan.

Ik heb zelf een Fiat Cinquecento Sporting 1.1 uit '97, kleine neefje van de Punto met dezelfde 1.1 8v FIRE motor.
Die heeft me, in de 10 maanden dat ik hem, heb nog niet in de steek gelaten en het enige onderhoud dat ik er technisch aan heb gehad was het aanvullen van een half litertje olie na 8 maanden gebruik. Verder geen dingen die je met een andere auto niet gehad zou hebben.
Koppakkingproblemen bij deze motoren hoor je over, maar wordt mijns inziens wat overdreven. Ik ken aardig wat mensen die ook een Cinquecento met zo'n motortje hebben en ook die hebben nog nergens last van gehad.
Verder kun je van de sloop ook aardig wat dingen vinden. Heb ik al een nieuwe buitenspiegel, wat interieurzaken en een vervangend slangetje voor mijn ruitensproeimechanisme vandaan gehaald. Maar dat zal voor de Corsa ook vast gelden.

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 01-02-2011 08:58 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:07

-tom-562

Oliesjeik

The Eagle schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:18:
[...]

Idd, Startletje (Da's een toyota voor ingewijden :P ). Kost geen drol, onderhoud idem dito, niet stuk te krijgen, kan tevens als tracktor gebruikt worden indien noodzakelijk. Trekhaak dan wel vereist ;)
^2
Ga voor een Japanner, en bij voorkeur idd een Starlet. Daar heb je nagenoeg geen onderhoud aan (alleen standaard gingen, olie, filters, banden, remblokjes). Tevens heb je bij een Starlet (of iedere willekeurige andere kleine Japanner) nagenoeg geen afschrijving. Zo'n Punto is over 2 of 3 jaar nog maar een paar honderd euro waard

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Ik rij zelf in een Daihatsu Charade uit 1993.
Deze heeft een 1.3 injectie motor met 16 kleppen en bovenliggende nokkenas.
Met 91pk en een verbruik van 1 op 15, kan ik goed meekomen met het moderne verkeer.
De ramen en spiegels zijn elektrisch verstelbaar en er zit centrale deurvergrendeling op. (Limited versie)
De auto is erg betrouwbaar en kent weinig gebreken.
Die auto worden aangeboden voor nog geen 1000 euro met een APK van een jaar.
Het gewicht is 805kg, dus voor 61 per kwartaal ben je klaar met de belasting.
WA verzekering is 13 euro per maand. Goedkoper kun je niet rijden!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-11 15:22
Christiano007 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:20:
[...]

Ik rij nu zelf zo'n 3 jaar in een 206 zonder problemen. Waar je wel op moet letten, is dat je een model vanaf maart 2001 neemt.
Daarvoor zijn er wel wat bekende problemen met de boordcomputer.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ultraman schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 08:50:
[...]
Dit. Zijn ook leuke autotjes die mijns inziens ondergewaardeerd worden.
En verder eens met de uitspraak: "Maak een testrit." Als je het niks vind, weet je dat ook weer.
Je moet er wel schik mee kunnen hebben, anders gaat het je alleen maar tegenstaan.

Ik heb zelf een Fiat Cinquecento Sporting 1.1 uit '97, kleine neefje van de Punto met dezelfde 1.1 8v FIRE motor.
Die heeft me, in de 10 maanden dat ik hem, heb nog niet in de steek gelaten en het enige onderhoud dat ik er technisch aan heb gehad was het aanvullen van een half litertje olie na 8 maanden gebruik. Verder geen dingen die je met een andere auto niet gehad zou hebben.
Koppakkingproblemen bij deze motoren hoor je over, maar wordt mijns inziens wat overdreven. Ik ken aardig wat mensen die ook een Cinquecento met zo'n motortje hebben en ook die hebben nog nergens last van gehad.
Verder kun je van de sloop ook aardig wat dingen vinden. Heb ik al een nieuwe buitenspiegel, wat interieurzaken en een vervangend slangetje voor mijn ruitensproeimechanisme vandaan gehaald. Maar dat zal voor de Corsa ook vast gelden.
Ik bedoelde wel dat die Yp op basis van de PUNTO is natuurlijk :)

Heeft ook een computer!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 11:50
Ik heb zelf 2 weken geleden mijn punto ingeruild op een corsa, wel een c ipv een b.

Betreffende de punto, qua onderhoud heb ik naast het normale als banden etc niet echt problemen gehad, tot dat het echt koud begon te worden!
Elke keer wanneer het wat kouder werd c.q. begon te vriezen was er wel iets met de elektronica van de auto. Ik heb o.a. vervangen:
- twee maal de dynamo, de eerste winter dat ik de punto had hield de dynamo er mee op. Deze vervangen voor een nieuwe en de volgende winter was het weer raak.
- twee maal de voorste schokdempers, zelfde liedje als hier boven

Dit kan natuurlijk ook pech zijn maar een vriend van me heeft ook een punto (de mijne was een 55s uit '94 en die van mijn vriend een 60s uit '96) en die heeft dus het zelfde probleem gehad met zijn dynamo.
Verder is bij ons beide de achterruit sproeier kapot gegaan.

Verder heb ik er eigenlijk nooit problemen mee gehad. De auto is goedkoop in verzekering (21,96 bij zlm met 4 schadevrije jaren) en wegenbelasting (54 euro per 3 maanden in NB).
Ook reed de auto vrij zuinig, 1:17 op de snelweg was geen probleem.

Qua rij eigenschappen valt de punto wel een beetje tegen. De auto is gewoon niet echt een snelweg auto. Veel rij / wind geluid in de auto en een naaimachine geluid van de motor. Ook moet het niet hard waaien want dan kreeg de punto icm met regen helemaal een eigen wil :x.
Ook wilde de auto voor vrij snel wegglijden wanneer het maar een beetje geregend had.

Hier heb je eventueel een link naar mijn verbruik over +/- 15k kilometer
http://www.spritmonitor.de/en/detail/379497.html

[ Voor 3% gewijzigd door sarlo op 01-02-2011 13:33 ]

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:45

DropjesLover

Dit dus ->

Waarom die max 850kg?
Zo veel extra betaal je nu ook weer niet per maand voor een auto van ~1000kg, en zolang je het motorvermogen laag houdt ook niet in de verzekering. Iets meer auto en vooral iets meer keuze. En iets meer gewicht is wel fijn op de snelweg (minder nerveus rijden).

Persoonlijk zou ik voor de Corsa gaan, bij die Punto, tsja, Italiaan en eerste goedkoopste autootje waar ze elektronica in gingen bouwen...

[ Voor 9% gewijzigd door DropjesLover op 01-02-2011 13:57 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11 20:59
-tom-562 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:12:
[...]

^2
Ga voor een Japanner, en bij voorkeur idd een Starlet. Daar heb je nagenoeg geen onderhoud aan (alleen standaard gingen, olie, filters, banden, remblokjes). Tevens heb je bij een Starlet (of iedere willekeurige andere kleine Japanner) nagenoeg geen afschrijving. Zo'n Punto is over 2 of 3 jaar nog maar een paar honderd euro waard
In dit sprookje ben ik ook weleens getrapt. Starlet "die niet kapotgaat" gekocht voor € 2000, het opvolgende jaar heeft ie nogeens zijn aanschafprijs gekost aan random onderhoud (bij een goedkope garage). Trap hier niet in, het kopen van een "goedkope" auto blijft altijd een loterij.

specs

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:41:
Ik rij zelf in een Daihatsu Charade uit 1993.
Deze heeft een 1.3 injectie motor met 16 kleppen en bovenliggende nokkenas.
Met 91pk en een verbruik van 1 op 15, kan ik goed meekomen met het moderne verkeer.
De ramen en spiegels zijn elektrisch verstelbaar en er zit centrale deurvergrendeling op. (Limited versie)
De auto is erg betrouwbaar en kent weinig gebreken.
Die auto worden aangeboden voor nog geen 1000 euro met een APK van een jaar.
Het gewicht is 805kg, dus voor 61 per kwartaal ben je klaar met de belasting.
WA verzekering is 13 euro per maand. Goedkoper kun je niet rijden!
Ook een leuke afrag bak, zal die ook weer eens bekijken
Maikel64 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:23:
[...]

Ik rij nu zelf zo'n 3 jaar in een 206 zonder problemen. Waar je wel op moet letten, is dat je een model vanaf maart 2001 neemt.
Daarvoor zijn er wel wat bekende problemen met de boordcomputer.
Leuke bak maar valt al buiten mijn budget, voor een beetje fatsoenlijke 206 iig.

De 106 is ook wel aardig, maar daar betaal je naar mijn mening ook genoeg voor als je een beetje onderhouden bakkie wilt hebben
RubenDJ schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:10:
[...]

In dit sprookje ben ik ook weleens getrapt. Starlet "die niet kapotgaat" gekocht voor € 2000, het opvolgende jaar heeft ie nogeens zijn aanschafprijs gekost aan random onderhoud (bij een goedkope garage). Trap hier niet in, het kopen van een "goedkope" auto blijft altijd een loterij.
Daar vrees ik dus ook voor bij auto's zoals de Starlet. Juist omdat ze er om bekend staan dat ze weinig onderhoud nodig hebben dóen weinig mensen ook maar weinig onderhoudt. En een auto van 15 jaar oud heeft toch zeker wel een keer góed onderhoud nodig en dan staat hij juist vaak op marktplaats.
DropjesLover schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:57:
Waarom die max 850kg?
Zo veel extra betaal je nu ook weer niet per maand voor een auto van ~1000kg, en zolang je het motorvermogen laag houdt ook niet in de verzekering. Iets meer auto en vooral iets meer keuze. En iets meer gewicht is wel fijn op de snelweg (minder nerveus rijden).

Persoonlijk zou ik voor de Corsa gaan, bij die Punto, tsja, Italiaan en eerste goedkoopste autootje waar ze elektronica in gingen bouwen...
Vaste lasten, daarom die 850KG. Ook omdat ik niet echt een "dikke bak" hoef te hebben maar een simpel maar degelijk auto-tje voor stad/buiten de bebouwde kom verkeer, zit geen uren op de weg met de auto.

Verder waardeer ik alle reacties :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:07

-tom-562

Oliesjeik

Je twijfelt bij de betrouwbaarheid van een Starlet, maar je kijkt wel voor een Fiat? IMO kun je met dat budget en eisen (afgaande van je gekozen auto's) niet veel goedkoper/beter rijden dan een Starlet

Vaak bu'j te bang!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Bertus schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:31:
[...]

Ik bedoelde wel dat die Yp op basis van de PUNTO is natuurlijk :)
Ja, uiteraard niet op een Corsa :P
Dat foutje van je was me in de ochtend niet eens zo opgevallen... :z
-tom-562 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:55:
Je twijfelt bij de betrouwbaarheid van een Starlet, maar je kijkt wel voor een Fiat? IMO kun je met dat budget en eisen (afgaande van je gekozen auto's) niet veel goedkoper/beter rijden dan een Starlet
Maar de Starlet staat niet op z'n lijstje, misschien vind hij het wel geen leuke auto?
Dat aspect mag met het aanschaffen van een wagen op klein budget ook gewoon een rol spelen.
Daarnaast vond ik een Starlet maar duur in de aanschaf tov mijn Cinquecento 1.1.
Mocht ik ooit panne krijgen, dan trekt dat misschien de kosten gelijk. Maar dan moet dat eerst nog gebeuren en met een Starlet kun je ook panne krijgen.

[ Voor 58% gewijzigd door Ultraman op 01-02-2011 15:22 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
-tom-562 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:55:
Nee ik twijfel niet aan de betrouwbaarheid van een Starlet, maar wel aan de Starlets die voor een leuk prijsje op marktplaats staan en aantrekkelijk zijn om te halen (qua aanschafprijs).

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:45

DropjesLover

Dit dus ->

Christiano007 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:15:
[...]

Nee ik twijfel niet aan de betrouwbaarheid van een Starlet, maar wel aan de Starlets die voor een leuk prijsje op marktplaats staan en aantrekkelijk zijn om te halen (qua aanschafprijs).
Kopen voor €500 en als er iets kapot gaat van >€300 breng je hem naar de sloop en haal je een nieuwe :P
Met een beetje pech verslijt je er zo 3 in een jaar, met wat geluk (waarschijnlijker) doe je er met 1tje makkelijk 3 jaar :)

[ Voor 15% gewijzigd door DropjesLover op 01-02-2011 15:25 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

DropjesLover schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:57:
Waarom die max 850kg?

Eh je rijgedrag op de snelweg heeft vooral veel te maken met de windgevoeligheid, stuurbekrachtiging, wielophanging en de wielbasis niet zo zeer het gewicht
Pagina: 1