Toon posts:

ATI 4650 vs 5650

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik vroeg me dus af, is het verschil tussen een Ati mobility radeon 4650 en een 5650 echt zo groot? Want ik en mij broer hebbn beiden een (in mijn geval een wat oudere) laptop waarop we games spelen, alleen kan hij Bad Company 2 in medium settings in fps spelen die 20-30 fps hoger lijken dan die bij mij.
We spelen op beiden dezelfde settings
Ik denk dat het eigenlijk vooral aan de processor kan liggen want ik gebruik core 2 duo tt6600 en hij een AMD Phenom II X3 N830. Ik heb 6GB ram en hij 4.
blijf bij topic aub :)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-02 16:49
Het verschil in prestatie tussen een HD4650 en een HD5650 is heel makkelijk op te zoeken, dat laat ik aan jezelf over...

BFBC2 leunt idd veel op de cpu, dus een snellere cpu zou verschil kunnen maken. Maarrr... mijn vermoeden is dat het ligt in het aanwezige geheugen voor de videokaart en de ondersteuning van DX11 op die HD5650... qua ruwe kracht zijn de gpu's niet zo verschillend, maar wat meer en sneller geheugen op de HD5650, plus de ondersteuning voor DX11 zou al een flink deel kunnen verklaren. Ook verschil in display, voornamelijk resolutie kan verschil maken.

Heeft de videokaart van je laptop dedicated of shared geheugen? In het tweede geval zou je kunnen proberen wat meer geheugen toe te wijzen aan de HD4650 als dat mogelijk is, wat bij hogere resoluties best verschil zou kan maken.

[ Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 31-01-2011 17:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
MicGlou schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:49:
Het verschil in prestatie tussen een HD4650 en een HD5650 is heel makkelijk op te zoeken, dat laat ik aan jezelf over...

BFBC2 leunt idd veel op de cpu, dus een snellere cpu zou verschil kunnen maken. Maarrr... mijn vermoeden is dat het ligt in het aanwezige geheugen voor de videokaart en de ondersteuning van DX11 op die HD5650... qua ruwe kracht zijn de gpu's niet zo verschillend, maar wat meer en sneller geheugen op de HD5650, plus de ondersteuning voor DX11 zou al een flink deel kunnen verklaren. Ook verschil in display, voornamelijk resolutie kan verschil maken.

Heeft de videokaart van je laptop dedicated of shared geheugen? In het tweede geval zou je kunnen proberen wat meer geheugen toe te wijzen aan de HD4650 als dat mogelijk is, wat bij hogere resoluties best verschil zou kan maken.
Dat van dx11 had ik ook al uitgezocht alleen dacht ik dat dat niet zo veel verschil uitmaakte qua performance?
Mijn laptop heeft een hogere resolutie (en een groter beeldscherm) dan die van hem dus daar zou je inderdaad gelijk in kunnen hebben. Het geheugen is dedicated dus helaas is geheugen toewijzen geen optie.
Ik probeerde daarnet ook wat drivers te updaten maar blijkbaar worden er geen nieuwe drivers meer ontwikkeld voor dit type videokaart (?)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-02 16:49
Uiteraard worden daar nog nieuwe drivers voor uitgegeven, zo oud is die gpu ook weer niet.

http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Maar je zal het verschil dan idd in de hogere resolutie, het (waarschijnlijke) grotere geheugen van de HD5650 en in DX11 moeten zoeken... alhoewel die laatste bij BFBC2 idd nog niet zoveel verschil zou mogen maken.