Printer delen [Windows 7]

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 07:31
Oke, het volgende:

Situatie (vroeger): PC1(Windows XP) en PC2(Windows 7) draadloos verbonden met internet. De printer (HP 2840) met usb aangesloten op PC1. Alles werkt perfect, zelfs printen via het netwerk.

Situatie (nu): PC1 is weg, is vervangen door een laptop. Laptop (windows 7) en PC2 (windows 7) draadloos verbonden met internet. De printer via usb aansluiten werkt helaas niet, tekst documenten printen gaat, maar pdf niet. Is overigens een bekende fout waar ik verder niet op in wil gaan.

Om het op te lossen heb ik de printer -tijdelijk- via een utp-kabel aangesloten op de router, dit werkt. Omdat ik geen 10 meter lange kabel door me huis wil, moet het draadloos. Ik heb de router losgekoppeld van het modem en het laten functioneren als een switch. Dus PC1 --> switch, switch --> printer. Dit werkt perfect. De router zit weer op z'n vertrouwde plekje en dient weer als accespoint. Ik heb nu de volgende situatie gebouwd -die niet werkt-.
Router --> PC2
---> PC1 --> switch --> printer.

Dit werkt dus niet! :( Windows geeft aan dat het een onbekend netwerk is.

Wat ik al geprobeerd heb:
  • Ip-adres van de lan verbinding handmatig instellen op dezelfde range als de router
  • apparaten uitschakelen, enkele keren herstarten, modem en router resetten.
Ik wil de printer absoluut niet in de woonkamer hebben bij de router. Verder zijn alle opmerkingen, suggesties en oplossingen welkom! :)

edit: Wellicht dat een crossed utp werkt? Dan laat ik de switch achterwege.

[ Voor 3% gewijzigd door jens17 op 31-01-2011 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 07:31
Niemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online