Toon posts:

Wifi - Geen internet, wel netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een nieuwe laptop gekocht, en bezig deze klaar te maken voor mijn studie Informatica in Groningen.
Echter heb ik, in elk geval thuis een probleem met de wifi verbinding.

Internet werkt heel soms, en alleen op bepaalde plekken in huis, terwijl het netwerk wel goed is, ik kan rustig naar mijn bestanden op andere pc's. Op deze plekken, en op deze momenten werkt draaploos internet gewoon op mijn andere laptop, en mobiel. Ook mijn andere pc ondervind geen problemen.

Als ik mijn settings check dmv ipconfig /all staat alles goed. Internet werkt na het verbinding maken max 1 minuut, en dan valt het weg. Alle settings staan nog precies zoals het hoort. Het enige verschil is dat ik mijn router niet meer kan pingen. Dan krijg ik een reply van de pc zelf dus...

Ping 192.168.0.1
Antwoord van 192.168.0.103: de doelhost is niet bereikbaar.
Time-Out bij opdracht.
Time-Out bij opdracht.
Time-Out bij opdracht.

Ook kan ik mijn andere pc niet pingen, maar wel door het netwerk bladeren. Andersom (pc-laptop) werken beide niet.

Als ik in het windows logboek kijk staat er een DNS Client event
In de naamomzetting voor de naam wpad.sitecomwl340 is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

BlackTiger

Verwijderd

Staat de DNS hard ingesteld?

netwerkverbindingen -> draadloze netwerkverbinding -> eigenschappen -> ip4 eigenschappen

zo ja, probeer automatisch.

Verwijderd

Topicstarter
Nee alles word automatisch correct toegewezen. Dit blijft ook correct, internet of niet. Dus het is niet zo dat de instellingen ineens wijzigen...

Verwijderd

Topicstarter
Wat mij nu opvalt na de router te tracen is dat in het windows logboek In de naamomzetting voor de naam wpad.sitecomwl340 is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert. staat, en als ik via mijn pc de router trace krijg ik sitecomwl340.sitecomwl340.

Hoort dit zo, of zal de laptop dit 'zomaar' aanpassen?

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 13:40
Werkt internet wel goed als je de laptop aansluit op een UTP kabeltje?

Verwijderd

Topicstarter
Racemol schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:47:
Werkt internet wel goed als je de laptop aansluit op een UTP kabeltje?
Bedraad heb ik geen problemen.

Alleen het is een laptop dus wil ik draadloos, lekker internetten waar ik wil, en zodra het weer het toe laat lekker in de zon :)

Verwijderd

Topicstarter
Misschien hebben jullie ook wat aan het type router en adapter.
Router : Sitecom WL-340
Adapter : Realtek RTL8188CE Wireless LAN 802.11n

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Heb je toevallig de Firewall in de router aan staan, dit zorgt ook weleens voor problemen. Log even in 192.168.0.1 en bekijk de instellingen. Kijk ook even na of je niet hebt gespecifieerd dat er alleen bepaalde MAC adressen verbindingen mogen maken met het internet.

[ Voor 52% gewijzigd door Greatsword op 31-01-2011 17:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Destianto schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:14:
Heb je toevallig de Firewall in de router aan staan, dit zorgt ook weleens voor problemen. Log even in 192.168.0.1 en bekijk de instellingen. Kijk ook even na of je niet hebt gespecifieerd dat er alleen bepaalde MAC adressen verbindingen mogen maken met het internet.
Ja die staat aan, en heb ik nu uitgezet. Echter hou ik het probleem. Ook windows firewall staat uit.
Iedereen mag verbinding maken, mits ze het het wachtwoord weten (WPA2 Mixed). Ben niet zo'n fan van MAC adressen specificeren.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 17:23 ]

Verwijderd

Wat nou als je statische ip's uitdeelt op het draadloos gebied? Werken ze dan wel correct? Kijk even na wat je evt. bij de dns instellingen hebt in je router.

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-02 20:30
wat gebeurd er als je een nieuw ip adres aanvraagt? (ipconfig /release daarna ipconfig /renew)

Firewall in de router moet absoluut aan, dat heeft niks met het probleem te maken.

Als je internet uitvalt, kun je dan wel andere comptuers in het netwerk pingen?

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Even router en laptop opnieuw booten nadat je de instellingen hebt aangepast.....Het wegvallen van een draadloze verbinding heeft helaas zoveel verschillende mogelijke factoren dat het best wel moeilijk te traceren is. Kan je als test ook proberen om bij de instellingen van de router alleen de " N " ondersteuning aan te geven, aangezien je router en laptop compatible zijn, en je aangeeft dat het probleem niet overal voordoet.

[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 31-01-2011 17:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer een aantal dingen geprobeerd.

De beveiliging uitgezet, misschien staat de wpad in wpad.sitecomwl340 wel voor WPA.
Het ip adres statisch gemaakt.
De instellingen in windows hard ingesteld, wat niet goed ging, want er werd een nieuw profiel aangemaakt. Namelijk 'Naam 2' ipv de oude 'Naam 1' nu ben ik benieuwd waar ik de andere profielen kan vinden, en dit kan verwijderen, aanpassen oid... Dus waar vind ik deze?

Tot nu toe werkt dit.. Straks weer de beveiliging instellen, en hopen dat straks de problemen voorbij zijn.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Onder Windows 7 moet je verbinding hebben met een netwerk, en dan kan je in het Netwerkcentrum op het icoontje voor het netwerk klikken (stoel/huis/gebouw) en dan "Netwerklocaties samenvoegen of verwijderen".

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Alle instellingen staan nu precies zoals het eerst was. En gek genoeg werkt het nu beter als eerst.

Even kijken hoe het vandaag verloopt. Diverse plekken testen, met de andere pc aan, gebruikt ook wifi, alleen g en geen n. Kan het zijn dat dit problemen veroorzaakt, als er over 2 kanalen word gecommuniceerd?

En nu ik het bericht klaar heb, is de verbinding weer weg :(
Dus vanavond maar weer diverse dingen uitproberen...

• dtech
met n kan er over twee kanalen (of drie) gecommuniceerd worden, dat heeft echter niks te maken met mixed mode (b+g+n). Dat zou echter gewoon moeten werken.

Hoe staat het met het pingen van andere computers en het renewen van je adres?

Verwijderd

Mooi dat Statisch wel lekker werkt, althans beter.. laten we eerst kijken of je verbinding stabiel blijft.

Maar het had dus uiteindelijk niets met je DNS te maken?

//edit;
ah ik dacht dat die reactie erboven zijn laatste was. foutje 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 19:41 ]

• dtech
Dat zegt ie juist niet, ik neem tenminste aan dat "alles zoals het was" gewoon DHCP is.

Verwijderd

Topicstarter
Nee klopt dat zij ik dus niet. Alles is zoals het was, het enige verschil is dat het nu werk...
*klopt ff af :9

Eind van de avond zal ik een conclusie trekken, case closed of niet...

Verwijderd

Topicstarter
Iets meer nieuws. Probleem is nog niet opgelost.
Op 1 punt in huis wekt het stabiel, maar op veel punten niet.
Nu zit ik hier met mijn laptop de router te pingen, en een groot deel komt aan, maar een groot deel ook iet.
Dit ongeveer 1 meter van de router, samen met een draadloze pc (ja ik weet die kan wel bedraad, maar dit was makkelijker, en werd al gebruikt)

Het resultaat153 verzonden, 108 ontvangen, 45 verloren.
Het vreemde is 108 ontvangen, waarvan een deel is beantwoord door de router zelf, en een deel door de laptop (doelhost niet bereikbaar). Wie weet raad?

• dtech
Heb je niet gewoon te weinig bereik op diverse plaatsen?

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:09

d_star

Maharadja of the Year :-/

Wat misschien ook nog kan helpen: probeer eens het WiFi-kanaal van je router te veranderen (van bijvoorbeeld default 2 naar 8). Als je buren ook WiFi-netwerken hebben opgezet, kan het zijn dat je last hebt van interferentie.

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles gescand met inSSIDer, en heb op het beste kanaal gezet.Ik mijn geval 13.
Veel mensen op 1 en 6, Waarvan een sterke 300n connectie die mij misschien stoort.

Wat betreft de verbinding, dit is volgens windows uitstekend. En volgens inSSIDer 50 a 60 dB, en op sommige plekken 70 dB. Dit is het probleem dus niet.

Heb net de firmware van de router geupdate, van 1.7 naar 1.9, die ook met windows 7 overweg kan. Bedraad nooit problemen gehad, maar misschien werkte draadloos niet goed met windows 7. Wat nu wel het verschil is is dat ik van 150 naar 54 mbit verbinding ben gezakt, terwijl ik toch op een n-verbinding zit. Als alles goed blijft werken is dit geen probleem aangezien ik een 24 Mbit internet verbinding heb, en draadloos theoretisch 27 Mbit kan verzenden.

Volgens speedtest.nl kom ik gemiddeld op 10 Mbit uit, snel genoeg voor een beetje surfen. Gamen doe ik wel op mijn pc.

Mocht alles blijven werken dan ben ik tevreden, weet ik wat het probleem was (zo simpel) en laat ik het hier weten...
Pagina: 1