Boortechnieken en andere mod-technieken

Pagina: 1
Acties:

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
Morgen is het in huize "Vanbelle" de grote case-mod-dag.

Maar om zeker voorbereid te zijn morgen nog enkele vraagjes.

De gaten worden uiteraard met een dremel gemaakt (en de renforced cutting wheels) maar waar ik me meer zorgen om maak zijn de gaatjes die ik moet boren om de fans vast te kunnen schroeven. Hierjuist heb ik met een 5 mm metaalboor en m'n boormachine geprobeerd die gaten te maken, hetgeen niet zo fantastisch is verlopen. De gaatjes zijn niet echt perfect rond. Is dit normaal? If not, hoe zorg ik dan voor perfecte gaatjes?

En kan iemand nog hints geven over hoe ik te werk moet gaan in plastic? Met mijn vorige mod is dat ook niet zo fantastisch verlopen. Het plastic had steeds de neiging om weer vast te smeltne, erg irri.

en dan een laatste vraag, is het nuttig om de dremel cut of wheels te koelen tijdens het slijpen? ja, hoe dan?

THX

Verwijderd

pak een nieuw of in ieder geval scherp boortje dan moeten de gaten perfect rond zijn,eventueel verzinken.

• Orbit
Het gebruikte boortje kwam net uit de verpakking. Nieuwer kan dus niet. Maar ik had wel de indruk dat het boortje niet 100% recht was. Net als zijn voorganger, wat kan ik hier aan doen? of kan het mijn boormaschine zijn?

HELP

Verwijderd

hoe hard loopt je boormachine?niet al te hard laten lopen en rustig drukken.

• Orbit
Aha, traag is de truuk?

Verwijderd

Op Thursday 15 March 2001 23:15 schreef Orbit het volgende:
Aha, traag is de truuk?
suk6

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:49
Oplossing voor dat plastic: plak (plastic) plakband op de plaats waar je wilt zagen en zaag daar doorheen. Dan smelt het om een of andere rede niet meer vast.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Orbit
Leuk, nog hints.

NOG NOG !!!

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

oor je de kleine gaatjes (5mm) gaat boren: Met een hamer en een centerpons of een priem, of een ander scherp object, een deukje in het staal slaan (hoeft maar zeer klein, een putje is genoeg.

Dan loopt de bor niet weg, en zit het gat niet 10mm verderop.

Koelen kan gewoon met water.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

En voorboren met 1.5 - 2.5 mm.
Dan worden die gaatjes misschien niet zuiver rond, maar de 5 mm gaatjes zien er dan een stuk beter uit.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

mischien dat je kunt proberen met een houtje/blokje, daardoorheen boren, houd je de boor zeker recht op het vlak, case alleen is nogal dun, dus houtje erachter of ervoor, maar das niet makkelijk (heb deze net zelf bedacht dus als je r wat mee kunt doen use it, en wel aan mij denken als je gaatje boort :P

Verwijderd

gebruik boor-olie bij metaalboren, geeft he mooie gaatjes... helemaal handig bij de wat dikkere metalen.

Verwijderd

Gewoon ff verftape eroverheen. Dan geen gekloot met wegglijders en boren die hap. Niet de snel, gewoon middelmatige stand.
Pagina: 1