Plug baspoort Jamo S606

Pagina: 1
Acties:

• T.Rodenburg93
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-08-2023
Hallo mede tweakers,

Al een tijdje ben ik in het bezit van een setje Jamo S606'en, en dit naar allen tevredenheid.
Alleen nu komt er binnenkort een nieuwe subwoofer de: BK XXLS400 FF, welke zoals misschien bekend is een gesloten subwoofer is. Nu wilde ik graag een volledig gesloten systeem maken aangezien ik dan ook mijn fronts iets verder tegen de muur kan zetten en toch een strak geluid kan houden. Alleen nu ben ik een tijdje aan het zoeken op het internet alleen ik kan geen pluggen/stoppen vinden voor de baspoorten van de S606'en. Heeft iemand een idee waar je deze vandaan kan halen? Of een goede tip om ze te DIY'en en wat voor materiaal zou ik hiervoor dan moeten gebruiken.
BVD.

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
een stuk schuimrubber, een paar sokken. Alles wat zich naar de vorm van de pijp kan aanpassen en niet bij de eerste punch eruit waait voldoet hiervoor. Zo heb ik bij mijn pc, in de subwoofer van de z2300 een theedoek gepropt.

http://raptr.com/Doppert/about

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-01 18:11

Hokkie

Hello

Theedoeken +1

Werkt prima.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• T.Rodenburg93
Ok tja ik wilde eigenlijk een nette oplossing. ;) En aangezien ik las dat een hoop merken die 'pluggen' bij de speakers leveren, vroeg ik mij af of jamo deze dingen ook verkocht. Maar dan wordt het denk toch maar een matras slopen oid.

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

T.Rodenburg93 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:09:
Ok tja ik wilde eigenlijk een nette oplossing. ;) En aangezien ik las dat een hoop merken die 'pluggen' bij de speakers leveren, vroeg ik mij af of jamo deze dingen ook verkocht. Maar dan wordt het denk toch maar een matras slopen oid.
Je hebt van dat elastische piepschuim, weet niet precies hoe dat heet, dat je in een iets grotere cirkel dan je gat kan knippen. Daarna druk je het ver genoeg dat je het niet meer ziet en klaar ben je! Desnoods span je er nog een stukje zwarte stof overheen.

Ik denk dat je op deze manier het snelst klaar bent.

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-01 08:49
Bij twijfel zou ik ook PUR aan bevelen :P

[ Voor 9% gewijzigd door mhindrik op 31-01-2011 22:54 ]

Alle vragen hebben een antwoord

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:44
Schuimrubber op maat laten maken vind je er genoeg van op google. Neem dan de diameter +2 a 3 cm en hij blijft mooi zitten.

• T.Rodenburg93
Probleem opgelost, heb bij een meubelstoffeerder schuimrubber gekregen. Dit even op maat gemaakt en voíla.
Moet zeggen het komt het geluid erg ten goede aangezien ik in een kleine ruimte speel, en de speakers dus niet ver van de muur af kan zetten. Maar de strakheid van de bass is er in ieder geval enorm op vooruit gegaan.
Pagina: 1