Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PijnJoh
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-05 15:07
Hallo,

ik orienteer me momenteel op een nieuwe nas en overweeg de aanschaf van een HP StorageWorks X311, maar lees ook over de aanstaande release van MS HomeServer Vail en dat HP hier niet aan gaat deelnemen.

De hardware vind ik erg interessant. Daarnaast staat mij het HomeServer concept me erg aan. Maar omdat ik de NAS niet binnen 2 jaar wil gaan vervangen, en me zorgen maak over de mogelijkheden van het hardware platform, vroeg ik me af of er mensen zijn met ervaring met de hardware van deze HomeServer, en dan in combinatie met bijvoorbeeld Freenas of een andere linux distributie zoals bijvoorbeeld Ubuntu.

Mijn zoektochten op dit forum en het internet leidt tot niet meer dan aanbevelingen, tests/reviews, of tweaks van het MS Windows Home Server OS. Ik wil dus weten of het platform geschikt voor andere OS-en.

Ben benieuwd...

Mvg,

PijnJoh

Sjesus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-04 21:32
... en nu extra goedkoop: €110,- cashback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 00:05
Als het puur een NAS wordt dan raad ik in ieder geval FreeNAS, Nexenta of Oracle Solaris Express 11 aan. Dan heb je direct de goedheid van ZFS.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PijnJoh
Ooh, 110 euro cashback maakt het nog interessanter.

Maar wat ik eigenlijk wilde weten is of het uberhaupt mogelijk is om freenas, ubuntu server, etc. te installeren op een HP X510 of X311?

Ik wil namelijk de flexibiliteit hebben om er zelf op te zetten wat ik wil, mocht WHS niet langer voldoen. De functie van de server zal niet alleen NAS zijn, maar bijvoorbeeld ook webserver of mediaserver (dlna/Playstation3 mediaserver).

Iemand die weet of het mogelijk is?

Sjesus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294759

Zover ik het kan zien is er nou niet echt een mogelijkheid om een andere OS te draaien dan die WHS.
Maar je had ook zelf kunnen zoeken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PijnJoh
Jammer dat ik het verwijt krijg dat ik zelf niet heb gezocht, terwijl ik juist aan gaf dat ik wel degelijk heb gezocht.

Maar mijn zoektocht is ondertussen gewoon doorgegaan en ik kan je vertellen dat er wel degelijk mensen zijn die er mee bezig zijn. Er is hardware te koop waarmee je de HP systemen van een monitor, toetsenbord en muis kunt voorzien.

Info is te vinden op:

http://www.mediasmartserv...viewtopic.php?f=26&t=9947

Ik zelf vind de additionele hardware prijzig, en orienteer me inmiddels ook op een zelf te bouwen systeem.

Mvg,

PijnJoh

Sjesus...

Pagina: 1