[Blu-Ray] Welke ondersteunt MKV van harde schijf?

Pagina: 1
Acties:

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:07
Hey allen,

Zeer recentelijk bij de mediamarkt (btw weg ermee actie) een Philips BDP-3100 aangeschaft. Van tevoren niet ingeplande aanschaf, totdat we in de winkel zelf waren.
Ik heb zelf zo'n western digital media player. Helaas hebben we net zo'n Philips tv waarbij de afstandsbediening stoort en dus 3/4 van de tijd faalt. Bij de aanschaf van een Blu-Ray was dan ook in de winkel de eis dat deze MKV's kan afspelen van harde schijf. Dus ik loop naar een medewerker toe of deze dat kan. "Ja dat kan hij", er leek bij hem geen twijfel te zijn. Dus wij dat ding meegenomen. Vandaag toch maar even checken of hij dat kan: nee dus...
Fijn, lekker misgeïnformeerd daar :(

Hoe dan ook, volgens mij kan je zo iets nog inruilen tegen een andere. De speler is in ieder geval niet uitgepakt (en anders kan ik de misinformed kaart spelen, ik weet het gezicht nog). Ik ben dus nu aan het zoeken naar blu-ray spelers die dat wel kunnen. Echter, bijna overal staat wel bij dat deze MKV en USB2.0 heeft, maar nergens staat bij of ook een harde schijf ondersteund wordt.
Waarom vraag ik dit? In een review op internet zag ik dat de opwaardering, de Philips BDP-7500, slechts een opslagcapaciteit ondersteunt tot 160GB.
Ik ben dus op zoek naar een Blu-Ray speler die ook echt alle harde schijven ondersteunen! Zoals bijvoorbeeld ook 1TB, of 2TB... Ik kan dat nergens vinden!

Heeft iemand bijvoorbeeld ervaring met de Samsung BD-C5900? Ondersteunt deze grotere harde schijven?

Dan tot slot nog een vraagje over 7.1 analoge outputs (om te kijken of die de meerprijs waard zijn). Ik heb namelijk hier een versterker staan met twee speakers eraan en een aparte subwoofer die weer op de versterker is aangesloten. Er zit een crossover op de sub zelf, maar de frequenties worden niet weggefilterd van de hoofdtorens. Kan ik de blu ray ook direct op de sub aansluiten en dan alsnog de overige 7 kanalen laten delen over twee? Dus een soort 2.1 output functie?

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-02 21:03

ralfbosz

xm create bosz -c

Tijd terug een Samsung BluRay gekocht (waar 10 blurays bij zaten) voor iets van 120 euro. Deze werkte perfect met mijn 320Gb 2,5' HD. Ook met een 750Gb versie werkte die. Wel na koop gelijk de nieuwste firmware erop gezet, zelfs srt bestanden werden opgepikt :).

Beide HD's zijn enkelvoudige USB powered devices en met NTFS geformateerd (wel handig bij MKV's van >4Gb).

rm -r *

Verwijderd

Heb een DP-1600 van samsung en die ondersteund ntfs hdd via usb en mkv.
maar dan alleen 720p mkv bestanden die goed afspelen, op 1080p files heb je of beeld of geluid maar nooit beide zoals het hoort:)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 14:59 ]

• masser120
Dank voor de snelle reacties!
ralfbosz schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:54:
Tijd terug een Samsung BluRay gekocht (waar 10 blurays bij zaten) voor iets van 120 euro. Deze werkte perfect met mijn 320Gb 2,5' HD. Ook met een 750Gb versie werkte die. Wel na koop gelijk de nieuwste firmware erop gezet, zelfs srt bestanden werden opgepikt :).

Beide HD's zijn enkelvoudige USB powered devices en met NTFS geformateerd (wel handig bij MKV's van >4Gb).
Mag ik vragen welke blu-ray je hebt? Dat zoek ik namelijk! :)

Weet iemand trouwens ook of deze dan ook gelijk MKV kan afspelen van gebrande DVD's of Blu-Ray's? Of een speler die dat wel kan? (prioriteit ligt wel op harde schijf)

[ Voor 14% gewijzigd door masser120 op 31-01-2011 15:06 ]

• masser120
Ingeruild voor de Samsung BD-C5500. (5900 zonder 3D, zo vermoed ik uit de specs). Deze was slechts 97 euro in de mediamarkt (Breda, met nog zeker 50 op voorraad), terwijl deze in de pricewatch voor minimaal 130 euro staat, dus dat is wel een mooie deal :).

1TB harde schijf aangesloten, MKV's geprobeerd af te spelen, werkt perfect! :)

Eén klein detail: op hun website beweren ze dat je met screen-fit 21:9 kan converteren naar 16:9. Dit werkt perfect voor DVD's, bij Blu-Ray's weet ik dat niet (hebben 16:9 blu-ray, da's alles op dit moment), maar bij MKV's rekt hij dan het beeld verticaal uit net zolang totdat het past :p.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Heb vanmiddag de C5500 bij de MM opgehaald. Zat net beetje door het menu te neuzen enzo, maar kan deze speler ook DVD's/BD openen via het netwerk ?.
Ik zie namelijk op een gegeven moment mijn Windows file server voorbij komen, en als ik deze open (en ik kies Video's) krijg ik de melding: "geen filmbestand in huidig apparaat, selecteer andere categorie".

And The Only One

Pagina: 1