Toon posts:

200mmx en fsb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik als beginnend prutsertje kom vaak de term fsb tegen maar in m`n Bios kan ik deze niet weer vinden,of is er soms een andere naam voor??

Lex

Verwijderd

Die term zal je op een moederbord voor een P200 niet zo snel tegenkomen. Voor het geval je het niet wist: FSB is Front Side Bus, en dat staat voor de snelheid waarmee je proc met je moederbord comuniceert. In het geval van een Intel P200 MMX zal dat 66 MHz zijn. Op je moederbord zitten waarschijnlijk jumpertjes of draadbruggetjes waarmee je de FSB en de Multiplier(kloksnelheid proc = FSB * multiplier) kun instellen. En dan voor het overklokken van je FSB moet je gewoon ff spelen. Kijken op welke snelheid de zooi stabiel blijft draaien.

Verwijderd

Topicstarter
de naam front side bus kende ik inderdaad al,dus die kan ik niet in m`n bios vinden,maar wat je zegt over die draadbruggetjes klopt wel,ik heb hem nu op 225mhz lopen,is daar nog meer uit te halen?,volgens mij heb ik alle standjes al gehad.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:02
P200MMX gaat met geluk op 250... hoger gaat hij zeker niet...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Onzin

P200mmx kan makkelijk hoger dan 250MHz. Misschien niet alle exemplaren, maar veel wel. Ik heb een p200mmx zonder aanpassingen aan het voltage lange tijd op 285MHz gehad (3x95MHz). 3,5x83MHz (dus 292MHz) was ook geen enkel probleem. Met aanpassing van het corevoltage kon ik gewoon urenlang Quaken op 300MHz (3x100MHz).

Dat noem ik nog eens een goed overklokbare processor!
Een ander voordeel is dat ik hem nog steeds niet kapot heb gekregen >:)...
Die pentiums zijn gewoon erg sterk, als je het mij vraagt. Mijn devies luid dan ook:
Overklokken die handel!

Succes, Koning Jan

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Denk dat in dit geval de 225 misschien wel het hoogste is.

Snelheid wordt beinvloed door FSB en multiplier (in die volgorde).

FSB kan op sommige So7 mobos naar 83, 95 of 100, maar als je maar 2 jumpers hebt, kom je niet boven de 75.

Multiplier zou misschien kunnen. Enig probleem is dat de meeste P200MMXen die ik heb gezien gelocked waren. Dat betekent dat je de multiplier alleen op 3.0 kunt hebben. Evt kun je proberen het of 1.5 (=3.5) te zetten, maar waarschijnlijk krijg je dan 75x2=150MHz. Als dat zo is, terug op 3.0 Zo niet heb je geluk en kun je iig naar 262.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Met een Asus PI55t2p4c, kom ik met 2 jumpertjes tot 83 Mhz. Wat misschien ook een leuke voor je is, is dat je met een beetje mazzel de multiplier ook nog kan veranderen. Ik heb zelf namelijk op dit bord een 233 lopen (3,5 x 66), terwijl het bord maar 200 Mhz ondersteunt. Hetleuke is dat de multiplier van 1,5 exact hetzelfde is als die van 3,5. Helemaal snap ik het ook niet, want bij mij is het volgende aan de hand: Moederbord is ingesteld op 1,5 x 66. Bios geeft aan dat er een 225 Mhz in zit, terwijl ieder test programma gewoon een 233 aangeeft. Zo zou ik mijn proc dus op 291 Mhz kunnen laten draaien (3,5 x 83). Ik hem geprobeerd op 263 (3,5 x 75) en dat loopt prima!

Verwijderd

Op Thursday 15 March 2001 23:03 schreef Mr_Atheist het volgende:
P200MMX gaat met geluk op 250... hoger gaat hij zeker niet...
K heb mijn oude 200MMX altijd op 266 gehad. Ie kon zeker nog hoger...als m'n mobo maar harder kon dan 83mhz FSB. :(

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar hoe doe ik dit nou?
Op vrijdag 16 maart 2001 00:18 schreef Koning_Jan het volgende:
Onzin

P200mmx kan makkelijk hoger dan 250MHz. Misschien niet alle exemplaren, maar veel wel. Ik heb een p200mmx zonder aanpassingen aan het voltage lange tijd op 285MHz gehad (3x95MHz). 3,5x83MHz (dus 292MHz) was ook geen enkel probleem. Met aanpassing van het corevoltage kon ik gewoon urenlang Quaken op 300MHz (3x100MHz).

Dat noem ik nog eens een goed overklokbare processor!
Een ander voordeel is dat ik hem nog steeds niet kapot heb gekregen >:)...
Die pentiums zijn gewoon erg sterk, als je het mij vraagt. Mijn devies luid dan ook:
Overklokken die handel!

Succes, Koning Jan
Pagina: 1