Beste,
Ik ben momenteel bezig met een kleding webwinkel en ben op het volgende probleem gestuit.
De artikelen worden met o.a. de volgende velden in de DB opgeslagen.
ID (int), Title (Varchar), Prijs (Float), Data (text)
Nu zijn de velden id, title en prijs niet zo boeiend, bij het veld Data wordt het pas interessant.
In het Data veld worden bijvoorbeeld de beschikbare maten en washing van een spijkerbroek opgeslagen. Deze gegevens worden omgezet naar een JSON string, en opgeslagen in het Data veld. De gebruiker moet dan weer d.m.v. een formulier de resultaten kunnen filteren a.d.h.v. bijv. de maat, washing of kleur.
Kort samengevat is dit mijn MySQL tabel.
Waar het dus in principe op neerkomt is dat deze query werkend moet
"SELECT id, title, prijs WHERE title = "Spijkerbroek" AND data[Maat] = '32/34' AND data[Wash] = 'Light Denim' etc. etc."
Nu gaat dit natuurlijk niet werken, maar hopelijk legt dit uit waar ik naar toe wil.
Ik heb rondgezocht en voor zover ik kon vinden kan MySQL praktisch niets met JSON. Deze data array zou wellicht ook in XML of serialized opgeslagen kunenn worden als MySQL daar wel wat mee kan.
Enig idee op welke manier dit werkend te krijgen is?
Tnx
Ik ben momenteel bezig met een kleding webwinkel en ben op het volgende probleem gestuit.
De artikelen worden met o.a. de volgende velden in de DB opgeslagen.
ID (int), Title (Varchar), Prijs (Float), Data (text)
Nu zijn de velden id, title en prijs niet zo boeiend, bij het veld Data wordt het pas interessant.
In het Data veld worden bijvoorbeeld de beschikbare maten en washing van een spijkerbroek opgeslagen. Deze gegevens worden omgezet naar een JSON string, en opgeslagen in het Data veld. De gebruiker moet dan weer d.m.v. een formulier de resultaten kunnen filteren a.d.h.v. bijv. de maat, washing of kleur.
Kort samengevat is dit mijn MySQL tabel.
id | title | prijs | data |
1 | Spijkerbroek | 60.00 | {"Maat":["32/34", "34/34", "34/36"], "Wash":["Light Denim", "Dark Denim", "Stonewashed"]} |
2 | T-Shirt | 20.00 | {"Maat":["M", "L", "XL"], "Kleur":["Rood", "Blauw", "Groen", "Geel"]} |
3 | Schoen | 80.00 | {"Maat":["32", "33", "34"]} |
Waar het dus in principe op neerkomt is dat deze query werkend moet
"SELECT id, title, prijs WHERE title = "Spijkerbroek" AND data[Maat] = '32/34' AND data[Wash] = 'Light Denim' etc. etc."
Nu gaat dit natuurlijk niet werken, maar hopelijk legt dit uit waar ik naar toe wil.
Ik heb rondgezocht en voor zover ik kon vinden kan MySQL praktisch niets met JSON. Deze data array zou wellicht ook in XML of serialized opgeslagen kunenn worden als MySQL daar wel wat mee kan.
Enig idee op welke manier dit werkend te krijgen is?
Tnx