• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 23:39
Ik ben bezig met het verplaatsen van de GPO installatie bestanden naar een Windows 2008 share.
Nu heb ik getest met onderstaand commando, en die werkt wel naar de Server 2003 share, maar niet naar 2008

md "\\server\install$\x64\CutePDF\Test\stap4"

Op de 2003 share zie ik dat de AD computeraccount gebruikt wordt als eigenaar van de aangemaakte map. Maar op de 2008 share staat nu Everyone op Full control, dus dat zou toch gewoon goed moeten gaan?
Is er iets gewijzigd in welke identiteit Vista/Windows7 aanneemt bij het uitvoeren van een computer GPO?

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Misschien handig als je uitlegt wat je precies wilt, want dat is naar mijn idee nogal onduidelijk?

md = mkdir = directory maken, maar verder...???

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Staat NTFS-permission inheritance wel/niet aan op de $-shares?

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 31-01-2011 13:20 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• fRiEtJeSaTe
pjlgt schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:20:
Misschien handig als je uitlegt wat je precies wilt, want dat is naar mijn idee nogal onduidelijk?
md = mkdir = directory maken, maar verder...???
Verder niets. Installatie werkt niet in script, wanneer ik vanaf deze 2008 share probeer te installeren. D.m.v. mkdir wil ik testen of de pc schrijfrechten heeft.
MAX3400 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:20:
Staat NTFS-permission inheritance wel/niet aan op de $-shares?
Staat aan, is een vers aangemaakt share, zonder wijzigingen in submappen.

[ Voor 46% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 31-01-2011 13:23 ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:57

Coach4All

I'm a Coach 4 All

fRiEtJeSaTe schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:29:
Ik ben bezig met het verplaatsen van de GPO installatie bestanden naar een Windows 2008 share.
Nu heb ik getest met onderstaand commando, en die werkt wel naar de Server 2003 share, maar niet naar 2008

md "\\server\install$\x64\CutePDF\Test\stap4"

Op de 2003 share zie ik dat de AD computeraccount gebruikt wordt als eigenaar van de aangemaakte map. Maar op de 2008 share staat nu Everyone op Full control, dus dat zou toch gewoon goed moeten gaan?
Is er iets gewijzigd in welke identiteit Vista/Windows7 aanneemt bij het uitvoeren van een computer GPO?
De share staat goed, maar wat zijn de rechten op het filesystem?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• fRiEtJeSaTe
Coach4All schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:23:
[...]
De share staat goed, maar wat zijn de rechten op het filesystem?
Everyone full control. Op zowel share als ntfs. Verder geen wijzigingen aangebracht.
In de 2003 map word de map aangemaakt met als eigenaar: domein.nl/computernaam.
UAC staat overigens uit.

[ Voor 16% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 31-01-2011 13:27 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Snap de vraag niet... Een owner kan anders zijn dan de share-permissions...

Wat is nu exact het probleem en wat werkt er daardoor wel/niet?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• fRiEtJeSaTe
MAX3400 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:26:
Snap de vraag niet... Een owner kan anders zijn dan de share-permissions...

Wat is nu exact het probleem en wat werkt er daardoor wel/niet?
Ok nogmaals.
Ik verplaats installatie-bestanden, waarnaar het computer-script verwijst. (en pas uiteraard het script aan).
Vervolgens werkt installatie niet, maar wordt het script wel netjes uitgevoerd. D.m.v. de makedir commando's kijk ik of het script loopt. Echter, zodra ik deze verwijs naar de nieuwe server worden er geen directories meer aangemaakt. Uitvoerend onder admin account werkt het script gewoon.

Als ik als non-admin gebruiker het md commando uitvoer en dus een map aanmaak in de opgegeven dir werkt dit ook gewoon. (zegt mij dat Everyone werkt)

Het lijkt erop alsof Windows 7 de scripts als computeraccount uitvoert (klinkt logisch), maar naar mijn idee dekt de groep 'Everyone' alles en iedereen, dus ook computeraccounts.

- edit - Na het opnieuw aanmaken van de dir/share lijkt het probleem opgelost. Server 2008 bugje. Topic mag verwijderd worden - edit -

[ Voor 29% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 31-01-2011 13:47 ]

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59
fRiEtJeSaTe schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:33:

- edit - Na het opnieuw aanmaken van de dir/share lijkt het probleem opgelost. Server 2008 bugje. Topic mag verwijderd worden - edit -
Dan ben ik wel benieuwd wat voor bugje.
Kan je dat niet met ons delen ? Ook voor als iemand anders ooit tegen het probleem aanloopt.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• fRiEtJeSaTe
Remco schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:29:
[...]

Dan ben ik wel benieuwd wat voor bugje.
Kan je dat niet met ons delen ? Ook voor als iemand anders ooit tegen het probleem aanloopt.
Het na 4 uur nog niet toepassen van NTFS security settings terwijl deze er wel staan.
Waarschijnlijk was een herstart ook voldoende geweest maar dat is lastig met een live DC.
Pagina: 1