Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Beste allen,

Ik heb al eens op internet gezocht, maar helaas kan ik nergens (of ik zal wel weer niet goed zoeken) het antwoord vinden.
Daarom kom ik nu hiernaartoe voor advies over hoe ik het beste het draadloos netwerk hier kan verbeteren.

Huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: http://www.drumschool.nl/Maarten/WiFi1.png

We maken gebruik van KPN internet. Deze heeft daar naar mijn mening een hele slechte Thomson router erbij geleverd, de Thompson tg789vn. Omdat deze router vrij afgelegen staat hebben we daarvoor een wireless range extender gekocht. Namelijk de Sitecom WL-330.
Dit systeem werkt in eerste instantie, maar heeft twee problemen waar we vanaf willen:
1) Er zijn zo twee verschillende SSID's.
2) Het werkt maar af en toe wél... De Thomson update zichzelf regelmatig waardoor ik om de week alles opnieuw mag instellen. Verder doet hij het op het ene moment wel, het andere moment niet. Dit geldt overigens ook voor bedraad internet

Oplossing
Het falen van het Thomson ding schijnt een instelling ergens te zijn. Toch willen we dan alsnog het systeem veranderen, want we willen één SSID.

De eerste oplossing is om via de kruipruimte een netwerkkabel te trekken naar de andere plek. Helaas is dit misschien niet mogelijk, omdat ik niet weet hoe de kruipruimte loopt.
De sitecom kan dan vervolgens worden ingesteld als wireless access point. Zie onderstaand plaatje wat ik bedoel.
Afbeeldingslocatie: http://www.drumschool.nl/Maarten/WiFi2.png

Tweede oplossing is om dit juist via het stopcontact te doen. Is wat duurder, dat weet ik, maar dat geeft niet. Het belangrijkste is dat het gewoon moet werken, punt.
Afbeeldingslocatie: http://www.drumschool.nl/Maarten/WiFi3.png

Echter een aantal vragen hierover.

- Welke oplossing denken jullie dat het beste is?
- Is het niet een idee om sowieso een aparte draadloze router te kopen van ook bijvoorbeeld sitecom, zodat het draadloos netwerk sowieso al sterker is? Evt met aparte antenne.
- Krijg ik in beide oplossingsstrategiën wel één SSID?
- Werkt dat stopcontactprincipe wel goed? Het zal ongetwijfeld een andere stop zijn.

Alvast bedankt voor de hulp, ik weet zelf helaas echt niet wat het beste is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 16:08

TOYS

Zeg ik nie!!

Het beste is om dit via een kabel te doen.

1 ssid kan maar er zitten wat haken en ogen aan. Zorg dat je bij beide dezelfde encryptie en hetzelfde wachtwoord gebruikt. Zorg ook dat je 2 overlappende kanalen hebt (bv. 6 en 11 als ik het goed heb).
Helemaal vlekkenloos gaat het nooit... het is niet zo dat hij het access point met het beste signaal pakt maar wel dat als je buiten het bereik van de 1 bent dat de ander het oppakt.

Ik ben alleen niet bekend met de range extender en weet niet wat je hier wel en niet kan instellen.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Ok bedankt! De range extender pakt gewoon het signaal van het netwerk op en gebruikt dat binnen z'n eigen netwerk. Het is eigenlijk een ontvanger die het vervolgens opnieuw uitzendt.
Bedoel je dan dat ik voor bijv. de thomson kanaal 6 moet pakken en voor de sitecom kanaal 11 of andersom? Of moet ik juist voor allebij 11 of 6 nemen?

Hoe dan ook.
Hoe verhoudt zich de snelheid van bedraad netwerk (tot 100Mbit) tot netwerk via het stopcontact (tot 200Mbit)?
Je zit iig beperkt aan de 100Mbit van de router. Ik weet namelijk echt niet of een draad trekken gaat lukken. De kans dat het niet lukt is groter dan dat het wel lukt, omdat het vooronder pas 10 meter verderop begint, aangezien het een apart aangebouwd stuk is en we willen zo min mogelijk kabels zien lopen.
Ik zat aan zo iets te denken:
http://www.cdromland.nl/p...Starterkit_200Mbps_LN-515
En een aparte router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Ik zou een kabel trekken en dan het wireless verhaal op de Thomson uitschakelen,

(heel toevallig dat ik dezelfde situatie vorige week ook heb uitgevoerd thuis, alleen komt mijn internet binnen via een linksys, de thomson (van iemand gekregen) staat in de schuur, waar ik 2 pc's (bedraad) achter heb hangen en heb maar 1 SSID en geen problemen, de thomson heeft zelfs een andere encryptie en wachtwoord

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Jelte,89 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:56:
Ik zou een kabel trekken en dan het wireless verhaal op de Thomson uitschakelen,

(heel toevallig dat ik dezelfde situatie vorige week ook heb uitgevoerd thuis, alleen komt mijn internet binnen via een linksys, de thomson (van iemand gekregen) staat in de schuur, waar ik 2 pc's (bedraad) achter heb hangen en heb maar 1 SSID en geen problemen, de thomson heeft zelfs een andere encryptie en wachtwoord
Oh dat kan natuurlijk ook nog! Dat Thomson ding staat zo afgelegen, terwijl de rest al wel gedekt wordt door dat Sitecom ding (want die staat centraal). Dan hoef ik alleen maar die Thomson met dat sitecom ding te verbinden en is het ook opgelost.

Echter heb ik net even gekeken en ik denk dat netwerkkabel trekken niet een optie wordt.
Dus nogmaals de vraag: hoe goed is zo'n stopcontact netwerk?

Edit: alhoewel, dat kan misschien niet, want als het draadloze netwerk op de Thompson uitschakel, dan heeft de sitecom access point geen draadloos netwerk om op terug te vallen. In dat geval moet ik dus een draadloze router daar neerzetten die ik waarschijnlijk via het stopcontact verbindt met de Thomson.

[ Voor 14% gewijzigd door masser120 op 31-01-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:32
Dat is heel erg afhankelijk van je elektranetwerk. Ik heb er hier 4 in gebruik en voor internet werkt het prima, maar de doorvoersnelheid komt niet veel hoger dan 1000kilobyte/seconde.

Ik zou gewoon een setje halen bij de lokale computerboer en het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Je sitecom heeft toch ook draadloos?

En is een draad trekken echt moeilijk dan? tis maar een klein kabeltje die je achter bijna elk plint kunt frommelen?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Hij heeft het over een kruipruimte, lijkt me wat anders dan de kabel achter een plint frommelen ;)

Beste is inderdaad een kabel trekken en het wireless op de Thomson uitzetten. Stroom kan wel goed werken, maar daar zitten nog wat haken en ogen aan als ik het goed heb begrepen (stroomgroepen etc). Ik was ook in de veronderstelling dat je bij eenzelfde SSID je ook hetzelfde wachtwoord en kanaal moest hebben om zo te kunnen "roamen" zoals ze dat zo mooi noemen.

Instagram / YouTube

Pagina: 1