Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MiniChallenge] Chop Solver

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-11 19:58

Mini Challenge - Chop Solver

Intro
Op mijn telefoon heb ik een spelletje genaamd Chop Sushi. In dit spel heb je naast een adventure mode ook een puzzle mode. Die puzzles zijn verdeeld in Easy, Medium en Hard. De Easy en Medium puzzles zijn niet echt een probleem, maar de Hard puzzles zijn voor mij te moeilijk. Dus toen besloot ik om een (Brute Force) Solver te gaan schrijven. Terwijl ik daar mee bezig was dacht ik dat er vast wel andere Tweakers waren die dit ook leuk vinden, dat is voor mij direct een gelegenheid om er ook wat van te leren.
Uitleg
In de puzzles heb je een Speelveld dat is gevuld met Sushi en Stenen. Het is de bedoeling dat je binnen het aantal gegeven Moves de Sushi zo uitlijnt dat er van elke soort tenminste 3 naast of onder elkaar liggen. Het verplaatsen van Sushi gebeurt door een Sushi of Steen op te pakken en deze (a la betoverende doolhof) aan de buitenkant weer aan te schuiven waardoor de Sushi daartussen opschuift.
Voorbeeld
0 = steen, 1 & 2 = sushi
0,1,0,0,0
1,2,2,2,0
0,1,0,0,0

Je kunt de 1'en uitlijnen door de 0 op positie (4, 1) op te pakken en links weer aan te schuiven. Je krijgt dan als resultaat:
0,1,0,0,0
0,1,2,2,2
0,1,0,0,0
Filmpje
Ter inspiratie een video van de iPhone versie.
LET OP! Dit is een video van de adventure mode! In puzzle mode verdwijnen de gematchde sushi niet!
Let op
Als je een Sushi of Steen wilt verplaatsen kan deze alleen naar links, boven, rechts of onder verplaatst worden waarna alles weer aanschuift en het gat als ware gedicht wordt.

Een Sushi op positie (0, 2) naar links verplaatsen is geen valide move.

Gelieve code voorbeelden ed. op een site als http://www.copypastecode.com/ te plaatsen, zodat het topic overzichtelijk blijft.
Tot slot
Ik hoop dat het zo duidelijk is. Ik zal de OP geregeld updaten met voorbeelden ed. als blijkt dat er interesse is.

[ Voor 9% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2011 11:57 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:15

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Even dicht. Er lijken een aantal zaken mis zoals toestemming en code plaatsen op een externe site.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.