DVI naar HDMI, heb je een driver nodig voor je tv?

Pagina: 1
Acties:

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11-2025
Heb een pc met een DVI uitgang aangesloten via een DVI naar HDMI convertor op een 22PFL3405H Philips TV.

Nu vraag ik me af of het noodzakelijk is om voor deze Philips TV een driver te installeren. Kan deze nl. nergens vinden. Uiteraard maak ik gebruik van de juiste Nvidia driver die bij mijn grafische kaart hoort.

Krijg het beeld op een hoge resolutie nl niet goed.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53
Als het goed is heb je geen extra driver nodig, de benodigde info wordt via hdmi naar de videokaart gestuurd. Welke resolutie gebruik je, 1280x720 neem ik aan, aangezien het een HD Ready TV is?

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb er nooit een drivers voor hoeven intalleren en bij mij werkt het altijd goed.

Misschien moet je kijken in de instellingen van de tv, hier heb ik ook wel eens iets moeten instellen om goed beeld te krijgen.

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Lijkt mij eerder een kwestie van naar de settings van je nvidia software te kijken. Wat bij mij altijd werkt is naar je nvidia control panel gaan, klik op het tabje "display" vervolgens staat daar ergens "set up multiple displays".
Als het goed is zie je daar je monitor en tv staan, ook kan je ergens bij "display" met de resoluties prutsen van verschillende schermen geloof ik.

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

• Nielson
Op de Philips site staan ook nog wat tips in de faq, vooral TV instellen in PC Mode, beeld op UNSCALED en de juiste resolutie zijn denk van belang.

• nico_van_wijk
[b][message=35458446,noline] Welke resolutie gebruik je, 1280x720 neem ik aan, aangezien het een HD Ready TV is?
Euh, ik denk dat dit mijn denk fout is. Het is natuurlijk een HD-ready. Ik zat te denken aan een resolutie van 1900 x ... Maar op 1280 ziet het er goed uit.

• Nielson
Je kan proberen of je ook 1360x768 kunt instellen icm HDMI, komt het meest in de buurt van de native schermresolutie. Wil echter niet altijd omdat het geen standaard hdmi resolutie is, maar misschien wel nadat je de tv op PC mode hebt gezet.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

nico_van_wijk schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:51:
[...]

Euh, ik denk dat dit mijn denk fout is. Het is natuurlijk een HD-ready. Ik zat te denken aan een resolutie van 1900 x ... Maar op 1280 ziet het er goed uit.
1920*1080 bedoel je?
Dat is full HD, en gaat op jouw scherm niet werken.

Althans misschien dat je het er wel heen kan sturen, maar dan zal het toch gedownscaled worden.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 31-01-2011 12:10 ]

• nico_van_wijk
job schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:01:
[...]

1920*1080 bedoel je?
Dat is full HD, en gaat op jouw scherm niet werken.

Althans misschien dat je het er wel heen kan sturen, maar dan zal het toch gedownscaled worden.
Ja, je hebt gelijk. Daarom ziet het er zo slecht uit.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:49
Je hoeft niet perse een driver nodig te hebben, maar het kan handig zijn als deze beschikbaar is. Zonder driver moet je meestal voor de tv de kleuren en helderheid handmatig in gaan stellen. Als ik bijvoorbeeld mijn tv zonder extra instellingen op de tv aansluit, dan krijg ik vrij donker/grijzig beeld. Ik moet dus wat sleutelen aan het profiel om de kleuren levendig te krijgen. Sommige televisies doen dit ook al zonder driver automatisch goed... maar het verschilt dus van tv tot tv. Zeker de wat oudere HD(ready) televisies doen vaak wat moeilijker met dit soort dingen.
Pagina: 1