Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolimit89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik heb een aantal problemen tijdens het opstarten van mijn systeem:

Intel Core i7 2600 / 3.4 GHz
Scythe Mugen 2 rev.B
Corsair Vengeance 1600 2x4GB
Corsair TX850W
ASUS P8P67 Pro
Sparkle GeForce GTX 580

Ik lees meer á vrij veel opstart problemen met dit mobo'tje alleen heb ik er nog steeds geen oplossing voor kunnen vinden. Op de 1e plaats als ik hem aanzet vliegt hij na een aantal seconden gelijk weer uit om vervolgens weer aan te springen. Op de 2e plaats krijg ik daarna gewoon geen beeld dus moet ik hem weer handmatig uitzetten en vervolgens weer aan. Dan kom ik iets verder en krijg ik de melding van "overclocking failed" en soms "cpu fan rpm error" of iets in die richting, bij dit 2e cpu fan probleem heb ik zelf ff wat in de bios aangepast omdat hij hier een melding over zou geven als hij onder de 600 rpm zat. Mja anyway even terug op het "overclocking failed" probleem; er staat dus ook bij press F1 die je vervolgens de bios inleidt. Ben je hier kun je gewoon discard changes en exit doen om vervolgens Windows op te starten.

Je begrijp vast dat dit erg irritant is om elke keer als je je pc aanzet deze stappen moet doorlopen.
Heb zoals ik zei verder nog geen oplossing kunnen vinden alleen mede-eigenaren die hetzelfde probleem hebben. Ik hoop dat hier iemand bekend mee is en hier een oplossing voor heeft. Heb de nieuwe bios er vandaag opgezet maar het probleem blijft bestaan.

Alvast bedankt !

Nolimit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-06 06:37
ik heb hetzelfde gehad met dit moederbord, je moet na een bios update even clear cmos doen door de jumper op je moederbord, daarna had ik geen problemen meer (beta bios 1053 ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 18:40
Je zou ook nog een update van je BIOS kunnen doen.
Updated - 01/27/2011

We have new official UEFI releases for the P8P67 Deluxe, P8P67 Pro, EVO, Standard, Sabertooth and Maximus IV Extreme boards today. Although this UEFI is a down version from 1253 (beta) it includes most of the 1253 changes and is officially released. Additional UEFI releases for the balance of our P67/H67 product lineup will be released shortly and we will have another major UEFI update (13xx series) in the near future with user enhancements, memory profile updates, and tuning enhancements based on user feedback. I highly suggest a Clear CMOS event after loading the updated UEFI and then entering UEFI to reset your custom settings. JJ will have updated information on memory setups and SSD testing shortly.

P8P67 Deluxe, Pro, EVO, Standard, Sabtertooth, LE -
Change Log -
- Removes full reset at POST (double post) on cold boot or auto overclocking routine.
- Improved OC performance using Multipliers or Auto Overclocking
- Improved BCLK and DRAM OC capabilities when enabling the “Internal PLL Overvoltage” option in BIOS.
- Minor Bug Fixes including Auto Rule for C1E, C3, C6 is returned to Enabled first (1253 disabled first) and improved USB compatibility.
- Enabling Internal PLL Voltage will still cause resume/hibernate issues (Intel related) but we are working with Intel on any potential workarounds. For those users not needing a 47x or higher multi on the K series we recommend leaving this option disabled.

P8P67 Pro UEFI 1204
toon volledige bericht
Het nieuwe BIOS in combinatie met een reset van je CLRTC (CMOS) met de jumper hebben het bij mij in ieder geval de dubbel POST (aan-uit-aan) opgelost.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolimit89
Oke klinkt goed, kan iemand mij met behulp van een foto ofzo even uitleggen waar dit precies zit op je moederbord? Heb het nog niet eerder gedaan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11-2024
Chipset is fubar. Intel heeft het net bekend gemaakt. Alle SB chipsets zijn slecht en dienen vervangen te worden. Nieuwe revisie pas maart/april.

Zal vast wel iets met meer uitleg op de Frontpage komen.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dickdd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-12-2023
Noel schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:56:
Chipset is fubar. Intel heeft het net bekend gemaakt. Alle SB chipsets zijn slecht en dienen vervangen te worden. Nieuwe revisie pas maart/april.
Volgens Intel 6 Series Express Chipsets and Intel® C200 Chipsets users is het probleem just niet van toepassing op SB: The Sandy Bridge microprocessor is unaffected ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolimit89
Hebben deze problemen dan ook met de processor te maken of met het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

De P8P67 heeft voor zover ik weet een knopje op het mobo zitten die de CPU automatisch overclockt, die zou je uit kunnen zetten......
Verder kan een BIOS flash naar de laatste versie ook geen kwaad. Probeer deze twee opties eens en kom dan terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378762

Nolimit89 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:06:
Hebben deze problemen dan ook met de processor te maken of met het moederbord?
Je configuratie in de bios m.b.t. het geheugen. Ik had precies hetzelfde met aan en uit slaan op de Sabetooth P67. Daarna kreeg je F1 te zien met de melding overclocking failed. Bij mij stond de CL9 verkeerd ingevuld. Dus 9-9-9-24 terwijl het 9-11-9-27 moest zijn. Check de eigenschappen van je geheugen eens of ze wel kloppen of zet hem op Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 18:40
Nolimit89 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:46:
Oke klinkt goed, kan iemand mij met behulp van een foto ofzo even uitleggen waar dit precies zit op je moederbord? Heb het nog niet eerder gedaan namelijk.
De CLRTC jumper zit rechts onderin op je moederbord.

Afbeeldingslocatie: http://www.synapse-systems.nl/temp/jumper.jpg
Beatboxx schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:12:
De P8P67 heeft voor zover ik weet een knopje op het mobo zitten die de CPU automatisch overclockt, die zou je uit kunnen zetten......
Dat is alleen bij de hogere modellen EVO/Deluxe dacht ik.

[ Voor 42% gewijzigd door Clueless op 01-02-2011 14:00 . Reden: Toevoeging ]

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolimit89
Ik heb de laatste bios versie erop staan en de geheugen timings etc heb ik ook al nagekeken en goed gezet.
Ik zal dat met die jumper eens proberen. bedankt iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:52

JoSchaap

Had a life, got a modem..

hier met de p8p67 deluxe icm 2600K hetzelfde probleem. cold boot is altijd 2x
- firmware up to date
- bios defaults
- cmos clear

alles eigenlijk al geprobeerd. in het begin herstarte ie 3 tot 4 keer maar dat kwam door de mugen2 die op 600rpm draaide waar het mainboard 800 als low limit had :')

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-06 06:37
JoSchaap schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 10:04:
hier met de p8p67 deluxe icm 2600K hetzelfde probleem. cold boot is altijd 2x
- firmware up to date
- bios defaults
- cmos clear

alles eigenlijk al geprobeerd. in het begin herstarte ie 3 tot 4 keer maar dat kwam door de mugen2 die op 600rpm draaide waar het mainboard 800 als low limit had :')
Je moet volgens diverse fora eerst een cmos reset doen, dan bios update en dan weer een bios reset. Mijn P8P67 Pro start nu in een keer op. Van het moment van power on tot werken in windows iets minder dan 30 seconden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:52

JoSchaap

Had a life, got a modem..

kun je dezelfde versie er gewoon opnieuw opzetten? dan probeer ik dat nog eens vanavond

verder werkt t heerlijk inderdaad :)
Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/6448/2600kupgrade.jpg

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolimit89
Beetje late reactie van mezelf hierop.(Druk gehad)
Ik heb het boot probleem op kunnen lossen door de CLRTC.

Enigste wat ik nu nog heb is de overclock failed message.
Timings van m'n geheugen staan gewoon goed en ik weet niet hoe ik hier vanaf kan komen.
Iemand nog ideeën?

N.Strijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolimit89
Het LIJKT erop dat ook dit probleem is opgelost. Ik heb gisteren mijn min cpu speed in de bios aangepast van, volgens mij, 500 naar 300 omdat hij tussen de "overclock failed" ook af en toe "cpu fan speed" error aangaf. Ik heb hem nu 3 keer koud opgestart en heb het niet weer gekregen.

Mocht het terugkomen update ik dit hier uiteraard net zo goed als ik hier dan weer een oplossing op vind.
Pagina: 1