Hi,
Aangezien ik weinig verstand heb van audio systemen hoop ik dat jullie mij wat wegwijs kunnen maken.
Ik zit met het volgende:
Ik heb een Panasonic 50'' 3Dtv gekocht, heb een PS3 staan en een losse Panasonic Blu-ray speler. Ik mis dus alleen nog een goede geluidsinstallatie. De dingen die ik hierbij belangrijk vind zijn:
- Goed geluid (obviously)
- Weinig speakers door heel de kamer heen, dus 2.1 of een soundbar.
- Bij voorkeur een ingebouwde subwoofer (in de soundbar), maar als dat niet kan of als dat erg ten koste gaan van de geluidskwaliteit, een draadloze subwoofer zodat ik hem ergens achterin de kamer kwijtkan. Ik heb absoluut geen plaats meer naast het tvmeubel of onder de tv (deze hangt aan de muur).
- Budget gaat tot de 1000 euro ongeveer.
Aantal vragen hierover:
* Wat zijn goede opties voor mijn geval, om te kopen ?
* Is een soundbar uberhaupt in staat goed surround sound te geven ?
* Moet ik alle apparaten (tv/ps3/blurayspeler) apart aansluiten op mijn geluidsinstallatie ?
* Bij een draadloze subwoofer; waar sluit ik de speakers op aan ?
Ik hoop dat iemand me hierbij enigszins kan helpen. Bij voorbaat dank!
Groeten.
Aangezien ik weinig verstand heb van audio systemen hoop ik dat jullie mij wat wegwijs kunnen maken.
Ik zit met het volgende:
Ik heb een Panasonic 50'' 3Dtv gekocht, heb een PS3 staan en een losse Panasonic Blu-ray speler. Ik mis dus alleen nog een goede geluidsinstallatie. De dingen die ik hierbij belangrijk vind zijn:
- Goed geluid (obviously)
- Weinig speakers door heel de kamer heen, dus 2.1 of een soundbar.
- Bij voorkeur een ingebouwde subwoofer (in de soundbar), maar als dat niet kan of als dat erg ten koste gaan van de geluidskwaliteit, een draadloze subwoofer zodat ik hem ergens achterin de kamer kwijtkan. Ik heb absoluut geen plaats meer naast het tvmeubel of onder de tv (deze hangt aan de muur).
- Budget gaat tot de 1000 euro ongeveer.
Aantal vragen hierover:
* Wat zijn goede opties voor mijn geval, om te kopen ?
* Is een soundbar uberhaupt in staat goed surround sound te geven ?
* Moet ik alle apparaten (tv/ps3/blurayspeler) apart aansluiten op mijn geluidsinstallatie ?
* Bij een draadloze subwoofer; waar sluit ik de speakers op aan ?
Ik hoop dat iemand me hierbij enigszins kan helpen. Bij voorbaat dank!
Groeten.