Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geen internetverbinding tijdens downloaden via ewekaserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte,

Ik heb een klein probleem met mijn internet verbinding.

Als Ik met grabit aan het downloaden ben via de news server van Ziggo, mijn internet provider, dan gaat dit proleemloos.
Wil ik dan echter via een eweka server gaan downloaden, dan gaat het downloaden in grabit probleemloos, echter heb ik voor de rest in zijn geheel geen internet, dus geen websites kunnen bezoeken, geen mail ophalen, echt niets.

Ook met mijn iPhone heb ik dan via het wifi netwerk bij mij thuis geen verbinding.

Ik heb geprobeerd :
Aantal connecties in grabit terug te brengen naar 4 -> geen effect
Via ssl reader van eweka geprobeerd te downloaden -> geen effect
Fouter configuratie aanpassen -> geen effect
Firewalls uitzetten -> geen effect
Ziggo gebeld...............hahaha te naïef

Zelf dacht ik dat het misschien iets met poorten te maken had, maar dat zou toch vreemd zijn als dat zo zou zijn gezien het wel goed gaat als ik via de news server van Ziggo download.

Iemand enig iedee wat de oplossing kan zijn?

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-11 12:54

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Hoi Mosje, wat waarschijnlijk aan de hand is, is dat je hele internet pijp, zowel uplink als downlink vol zit.

En dat je er voor normaal internet dus niet meer tussen komt.

Wat je kunt proberen, is je upload te limiteren, naar iets onder je max, want als je geen uplink meer hebt, krijg je dus ook geen internet pagina meer?

Je kunt hetzelfde ook proberen met je downlink.

In het kort, vermoed ik dat je de hele internet pijp vol heb zitten, en dat je dus geen internet meer hebt, daarom.

Ik heb in het verleden iets dergelijks wel eens gehad

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• Arcticwolfx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-11 13:50
Je bedoelt "Router configuratie aanpassen"?

Ik kan je niet helpen met een specifiek antwoord, maar ik ben er wel van bewust dat er bepaalde tools te verkrijgen zijn (Ook gratis..) die een limiet per applicatie kunnen instellen voor toegestane snelheid. Stel je download normaal op 600kB/s kun je dat terugbrengen naar bijvoorbeeld 400kB/s. Ik durf je geen precieze programma's aan te wijzen omdat ik niet weet welke betrouwbaar zijn en welke niet.

Zelf heb ik Traffic Shaper XP gebruikt.