Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al lange tijd op zoek naar een nieuwe mobiel ter vervanging van mijn Nokia 5800. Wederom zoek ik een alleskunner (smartphone), maar in elk geval met een goede camera. De Nokia N8 heeft deze in elk geval wel, maar Symbian vind ik te ouderwets overkomen. Android heeft meer mijn voorkeur, of de Iphone interface. Geen idee of die goede camera's hebben, ik vind de foto's op bijv. Esato.com niet altijd even duidelijk.
Ter vergelijking: ik heb in het verleden een Sony Ericsson K800i gehad met Xenonflitser (3.2 MP). Deze maakte zeer goede foto's. Als een nieuwe smartphone hierbij in de buurt kan komen (het gaat dan dus ook om foto's in het donker/schemer/bij lamplicht binnen/dichtbij) ben ik al heel tevreden. Gek dat heel veel smartphones dit niet lijken te hebben, althans de meeste hebben alleen een (vaak enkele) LED flitser. Maar misschien zijn er smartphones die vergelijkbaar mooie foto's maken als de SE k800i maar dan met bijv. 5 MP en toch een LED flitser.
Ik kan geen website vinden waarop je op dit punt je voorkeurs kunt selecteren. Misschien is er iemand die de foto's goed kan vergelijken en weet wat ik bedoel met de kwaliteit foto's van de SE K800i.
Ik heb nu de Nokia 5800 en de foto's binnen zijn beroerd, vooral in het donker (ondanks 3.2 MP, Carl Zeiss lens en dubbele LED flitser).

Verder is belangrijk voor mij:
-wifi
-gps
-min. 8GB
-min 3.5 inch scherm

maar dat is tegenwoordig toch wel met de meeste smartphones inclusief... 8)

NB ik heb deze vraag in dit topic gesteld omdat ik geen ander topic kan vinden waar dit in past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:55
budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
o ja... natuurlijk zo min mogelijk... maar dat wil in deze klasse niet echt meer lukken denk ik.
20 euro per maand en dan twee jaar lang zou mooi zijn. Totaal dus incl.abo 500 euro.
En als dat niet bestaat, dan maar wat duurder. Maar wel handig om te weten welke opties er dan zijn.
Ik hoef er niet veel mee te kunnen bellen/smsen maar als je voor hetzelfde all-inclusive bedrag een hoger abonnement kan krijgen, is het natuurlijk wel interessant.
Internet erbij? Tja, daar kom je ook niet meer echt onderuit he... als je zulke handige apps voor onderweg hebt...maar meer als een tientje extra hoeft dat ook niet te kosten volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motorola Milestone XT720 misschien iets?
pricewatch: Motorola Milestone XT720 Zwart

Ik weet niet wat de prijs inc abbo is, maar heeft 3.7 inch scherm en 8mp Camera

ook desire HD heeft een degelijke 8mp camera
pricewatch: HTC Desire HD Zwart

pricewatch: Sony Ericsson Xperia X10 Zwart
De Xperia X10 is een goedkopere optie

ook met 8mp camera

Zelf heb ik een Htc Legend, en ik ben erg blij met de camera. Met 5mp Geeft hij mooie foto's. Maar hij heeft dan weer een kleiner scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:26

orf

Hier staan showcases van iPhone foto's. Dan kun je zelf beoordelen of dat goed genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Laatst online: 15-09 20:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

De camera in de Motorola Defy maakt ook erg nette foto's, vind ik. Bijkomend voordeel is dat 'ie ook nog eens tegen een stootje en vloeistof kan. De foto's die ik met m'n Blackberry Torch maak zijn ook erg redelijke kwaliteit.

Over het algemeen zit je bij Sony Ericsson wel goed qua camera. De foto's ogen wat zachter met redelijk realistische kleuren.

Verder ben ik niet zo dol op de camera's van HTC, de kwaliteit varieert per toestel.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:18:
Motorola Milestone XT720 misschien iets?
pricewatch: Motorola Milestone XT720 Zwart

Ik weet niet wat de prijs inc abbo is, maar heeft 3.7 inch scherm en 8mp Camera

ook desire HD heeft een degelijke 8mp camera
pricewatch: HTC Desire HD Zwart

pricewatch: Sony Ericsson Xperia X10 Zwart
De Xperia X10 is een goedkopere optie

ook met 8mp camera

Zelf heb ik een Htc Legend, en ik ben erg blij met de camera. Met 5mp Geeft hij mooie foto's. Maar hij heeft dan weer een kleiner scherm...
HTC Desire heeft 8MP met dubbele LED flitser. Enig idee of de foto's 's avonds (met lampen aan) in de buurt komen van die van een gewone digi camera?

X10 is idd goedkoper omdat'ie ouder is denk ik. Verder ook vrij uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
orf schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:29:
Hier staan showcases van iPhone foto's. Dan kun je zelf beoordelen of dat goed genoeg is.
Deze zijn zeer wisselend. Mooie, heldere van dichtbij, maar ook erg scherpe overdag of juist weer korrelige foto's bij donker.
Komt denk ik toch door de enkele LEd flitser.

Bedankt voor ieders tip, het blijft wel lastig om te vergelijken want ik weet niet wat voor een ieder goed-genoeg is.
Als je SE k800i vergelijken kan met nokia 5800 weten we wel waar we het over hebben bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Tja..., die goeie ouwe K800i, sublieme cameratelefoon, heb 'm zelf ook, gebruik 'm niet meer dagelijks, maar soms nog weleens, de foto's zijn beter, dan die van menige 5mp camphone, met flits zelfs beter dan die van veel 8mp toestellen zonder Xenon. Daarmee vergeleken is de camera van de Nokia 5800XM gewoonweg prut, verder geen slecht woord over dit toestel, prima prijs/kwaliteit verhouding! Mijn man gebruikt hem nog voor navigatie, omdat het toestel, dat hij hoofdzakelijk gebruikt (N97) geen erg nauwkeurige GPS heeft. (Verder kunnen we ook niet klagen over de N97, de problemen, waar we op fora soms over lezen, hebben wij niet).

Maar nu terug naar de camera, komende van de K800i, valt die bij veel smartphones ronduit tegen, 't is ook niet hun belangrijkste eigenschap, vandaar, dat de fabrikanten er minder aandacht aan besteden. Tekenend voor deze ontwikkeling is bijv. dat de beide duurste toestellen van Nokia vorig jaar (N97 en N900) allebei dezelfde 5mp camera hadden, als de N95, uit 2007!
HTC, toch best wel innovatief en zeer succesvol met goede smartphones, stopt gewoonlijk redelijk middelmatige camera's in de telefoons, ze worden wel langzaam iets beter, maar behoren toch echt niet tot de top, terwijl dit gewoonlijk wel geldt voor de rest van de opties in de meeste HTC's.

Vergelijken met een digitale compactcamera kun je de foto's van moderne cameratelefoons alleen, bij zeer goede lichtomstandigheden en wanneer je een zeer rustige hand hebt. Dan kunnen ze in de buurt komen, hoewel veel van de foto's, die mensen met hun telefoon maken, bewogen zijn, door het geringe gewicht van de telefoon wordt bij het indrukken van de cameratoets het toestel onbewust naar beneden gedrukt. Bij weinig licht, of flitslicht, presteert een digitale compactcamera veel beter (die komt op zijn beurt dan weer niet in de buurt van een spiegelreflex). Maar 't grote voordeel van de telefoon is natuurlijk, dat je 'm altijd bij je hebt.
Telefoons met een Xenon-flits zijn hier duidelijk in het voordeel, zie SE's uitstekende Cyber-shot serie, naast de K800i heeft ook de C905i een zeer sterke flits, de flits van de Satio (met een 12mp cam eigenlijk de voortzetting van de Cyber-shot lijn) is iets minder sterk, maar toch nog altijd veel beter, dan LED-lampjes.
Helaas zien we tegenwoordig weinig Xenon-flitsers in telefoons, enerzijds, omdat 't toestel er wat dikker door wordt (bijna iedereen wil momenteel een "dunne" telefoon) en ook, omdat men 't filmen met de telefoon nu verbeterd heeft, diverse toestellen kunnen al in HD-kwaliteit opnemen, dan moet 't licht natuurlijk kunnen blijven branden, een Xenon-flits kan dit niet, die zou doorbranden.

Om nu toch een paar toestellen te noemen : De Nokia N8 heeft momenteel de beste camera, wil je Android, dan is waarschijnlijk de SE Xperia X10 nu de beste, maar de opvolger (Xperia arc) zit eraan te komen en die heeft een (op papier althans), veelbelovende 8mp camera, ik weet niet, hoelang je nog wil wachten.
Ook de boven al genoemde Android Motorola's XT720 en Defy, hebben camera's, die beter zijn, dan gemiddeld.

"t is nog een heel verhaal geworden, hopelijk staan er een paar punten in, waar je wat aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reviews: Nokia N8: oude wijn in snelle zakken
hier is een camera test te vinden, N8 vs X10 vs Iphone 4

na ffe googelen ben ik op wat Htc Desire HD foto's beland
http://www.flickr.com/gro...N22/pool/with/5101605987/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Marly, ja ik heb hier zeker wel wat aan, want je weet wat de k800i kan/doet. Nooit zo populair geworden volgens mij, maar super camera. Het maakt makkerlijker om te vergelijken als iemand weet wat de k800i kon. Ook al is het geen digi cam, de foto's kunnen er voor mij mee door. Moet zeggen dat de filmpjes beroerd waren, en die van de nokia 5800 super, maar dat komt dus door de blijvend brandende LED... het is dus altijd het één of het ander. Hoewel het bij de Nokia N8 kennelijk wel allemaal kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 07:59:
reviews: Nokia N8: oude wijn in snelle zakken
hier is een camera test te vinden, N8 vs X10 vs Iphone 4

na ffe googelen ben ik op wat Htc Desire HD foto's beland
http://www.flickr.com/gro...N22/pool/with/5101605987/
Die eerste link is heel goed, eindelijk dezelfde foto's naast elkaar van verschillende camera's. hopelijk hebben ze niet aan de instellingen geknutseld.

De tweede link, de foto's van de HTC Desire HD valt voor mij wel wat tegen. Ik vind deze foto's duidelijk minder van kwaliteit dan als ik naar de SE k800i kijk. Die van de Xperia X10 vallen dan in het geheel niet tegen (op www.esato.com) en ik bedoel dan vooral foto's van dichtbij of in het donker met (schemer)licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:37
SonyEricsson staat bekend om de heel goede foto's.. of het nou een Android is of een Symbian of een zonder een popi OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb al een paar jaar de Nokia N82. Toch nog steeds een van de beste toestellen qua camera. En toch valt dat vaak toch ook weer tegen in de praktijk. En een echte camera met gsm functie bestaat eigenlijk in Europa nog niet. In Japan en omstreken is er wel wat verkrijgbaar. Ik overweeg daarom ook aanschaf van een simpele gsm en een losse Ixus camera (zie ook mijn andere topic hier).

Verder denk ik dat de Nokia N8 op dit moment de beste camera heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door hars73 op 01-02-2011 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Balen dat de Leo Altek maar steeds niet komt. Zou in februari in Europa op de markt komen, maar zelfs in Azie is hij er nog niet. Dit moet een superding zijn voor weinig geld. Of is het lekker makerij?? 12MP Xenon Androidn gps wifi mp3 etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:24:
Balen dat de Leo Altek maar steeds niet komt. Zou in februari in Europa op de markt komen, maar zelfs in Azie is hij er nog niet. Dit moet een superding zijn voor weinig geld. Of is het lekker makerij?? 12MP Xenon Androidn gps wifi mp3 etc...
Ik ben bang dat je moet vrezen voor de overige hardware, de processor en de rest dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Panasonic heeft ook een toestel aangekondigd, dat qua camera vergelijkbaar is met de Altek, maar helaas worden telefoons van dit merk de laatste jaren niet meer in NL verkocht, vroeger wel, ik heb er nog eentje, ter herinnering :), kwalitatief prima toestel !
Ook deze nieuwe Panasonic zal waarschijnlijk alleen maar in Japan verkocht worden, waar ze ons ver vooruit zijn, wat betreft telefoons ! Zo is Sony Ericsson bezig met de ontwikkeling een 16mp telefoon, die vermoedelijk in eerste instantie ook alleen voor Japan bestemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marly schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 02:31:
Zo is Sony Ericsson bezig met de ontwikkeling een 16mp telefoon, die vermoedelijk in eerste instantie ook alleen voor Japan bestemd is.
Megapixels zeggen weinig over de kwaliteit van foto's, he :p Ik heb liever strakke foto's van 5 MP dan brakke van 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 02:40:

Megapixels zeggen weinig over de kwaliteit van foto's, he :p Ik heb liever strakke foto's van 5 MP dan brakke van 16.
Uiteraard, zoals al eerder gezegd, maakt mijn 3.2MP Sony Ericsson K800i betere foto's dan menige telefoon met 5MP, door de Xenon-flits in het donker zelfs betere, dan sommige camerafoons met 8MP.
Je moet de foto's zien, om ze te kunnen beoordelen, maar dat geldt natuurlijk evengoed voor alle andere telefoons, waar we het in dit topic over hebben, inclusief de 12MP Nokia N8.
Overigens zit het met de camera-kwaliteit bij high-end Sony Ericsson telefoons gewoonlijk wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja wat moet je als je weet dat ze in het verre oosten van dit soort mobiels hebben. Eerst de taal leren en dan op internet bestellen, en dan vervolgens problemen met garantie krijgen later?
Of zou het hier ook nog wel weer komen als 'platte' telefoons weer uit de mode raken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 20:13:
Tja wat moet je als je weet dat ze in het verre oosten van dit soort mobiels hebben. Eerst de taal leren en dan op internet bestellen, en dan vervolgens problemen met garantie krijgen later?
Of zou het hier ook nog wel weer komen als 'platte' telefoons weer uit de mode raken...
Er zijn wel meer mensen die het spul zelf importeren, zo ingewikkeld als jij het nu maakt is het echt niet hoor :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2011 05:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 19:39
De Sony C905 maakt erg mooie foto's maar is reeds wat verouderd. De aankomende Sony Experia Arc kan zowel mooie foto's als 720p video opnames maken :D

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51
Misschien ben ik een rare vogel maar waarom gebruik je de pricewatch filter niet :?

Zo moeilijk is dat toch niet; http://tweakers.net/price...uftplW4p4WnaxvzO0odNt0nl8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:03
Miki schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:14:
Misschien ben ik een rare vogel maar waarom gebruik je de pricewatch filter niet :?

Zo moeilijk is dat toch niet; http://tweakers.net/price...uftplW4p4WnaxvzO0odNt0nl8
Omdat het aantal MP totaal niks zegt over de kwaliteit van de foto's.
Mijn 6jr oude Canon met 3.2 MP blaast alle telefoons met meer MP's weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bas-r schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:20:
[...]

Omdat het aantal MP totaal niks zegt over de kwaliteit van de foto's.
Mijn 6jr oude Canon met 3.2 MP blaast alle telefoons met meer MP's weg.
Precies daarom dit topic. Het gaat niet om MP, je kunt gewoon met geen enkele zoekmachine (voor zover ik weet( selecteren op fotokwaliteit.
Als de Nokia N8 op Android draaide, wist ik het wel. Dan had ik al mijn wensen in één, en dat hij dan niet plat is, neem ik voor lief.
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 05:13:
[...]

Er zijn wel meer mensen die het spul zelf importeren, zo ingewikkeld als jij het nu maakt is het echt niet hoor :)
Maar dan moet je wel de wegen (of mensen) daar naartoe vinden... en zeker weten dat je het spul binnenkrijgt en niet zaken gaat doen met 1 of ander dubieus zaakje waar je nooit iets van hoort... maar misschien oordeel ik te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Veel toestellen, die gemaakt zijn voor Japanse netwerken, werken ook niet volledig in Nederland, bellen en smsen gaat prima, maar internetten lukt niet, omdat de instellingen erin "gebakken" zitten en niet gewijzigd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marly schreef op maandag 07 februari 2011 @ 23:35:
Veel toestellen, die gemaakt zijn voor Japanse netwerken, werken ook niet volledig in Nederland, bellen en smsen gaat prima, maar internetten lukt niet, omdat de instellingen erin "gebakken" zitten en niet gewijzigd kunnen worden.
Afhankelijk van de populariteit van zo'n toestel in westerse landen kunnen custom ROMs dan soms uitkomst bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Ja, idd, maar bij Japanse telefoons in Europa hebben we het over heel kleine aantallen, daar gaat niemand een custom ROM voor maken. Ik ben zelf al jarenlang lid van een groot internationaal, maar hoofdzakelijk Engels telefoonforum, Esato, slechts een stuk of zes europese leden hebben er zo'n Japanse telefoon.
En die hebben hem dan ook nog zelf meegenomen van een reis naar Japan, want in dat land worden telefoons hoofdzakelijk door de providers verkocht, die versturen uiteraard niet naar het buitenland. Ook is er, zover ik weet, slechts een netwerk, dat europese (3G) frequenties gebruikt, de toestellen van de andere netwerken hebben dus hier in Europa geen ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marly schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 02:18:
Ja, idd, maar bij Japanse telefoons in Europa hebben we het over heel kleine aantallen, daar gaat niemand een custom ROM voor maken. Ik ben zelf al jarenlang lid van een groot internationaal, maar hoofdzakelijk Engels telefoonforum, Esato, slechts een stuk of zes europese leden hebben er zo'n Japanse telefoon.
En die hebben hem dan ook nog zelf meegenomen van een reis naar Japan, want in dat land worden telefoons hoofdzakelijk door de providers verkocht, die versturen uiteraard niet naar het buitenland. Ook is er, zover ik weet, slechts een netwerk, dat europese (3G) frequenties gebruikt, de toestellen van de andere netwerken hebben dus hier in Europa geen ontvangst.
Het verschilt uiteraard per land van herkomst en per telefoon. Voor de ene telefoon is het ronduit lastig updates of ROMs te verkrijgen, voor de ander (mogelijk niet-Japanse telefoon) een stuk makkelijker. Het lijkt me echter op een website als Tweakers zeer geschikt om iedereen zo compleet mogelijk te informeren over de mogelijkheden. Dan kan iedereen voor zichzelf de beste optie uitkiezen.

Mensen bij voorbaat aan het handje houden omdat iets lastig zou zijn lijkt me niet geschikt, als mensen niet verstandig genoeg zijn om zich in te lezen lijkt me dat hun eigen schuld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Wat Japanse telefoons betreft, zijn die van provider Softbank dan de enige modellen, die hiervoor geschikt zouden zijn, omdat ze europese 3G-frequenties gebruiken, wanneer men ze althans hier weet te krijgen, zoals gezegd, worden ze door de providers verkocht en KPN en Vodafone versturen immers ook geen telefoons naar het buitenland. Er duikt er weleens eentje op ebay op, dat is natuurlijk ook een optie. Overigens hebben de meeste Japanse telefoons, naast de Japanse, ook de Engelse taal, zodat dat gelukkig geen probleem is.

Overigens zou ik de "gewone" doorsnee telefoon-gebruiker een dergelijke import niet willen aanraden, niet alleen vanwege de technische problemen, maar omdat je dan een toch vrij dure telefoon hebt, zonder enige vorm van garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sir_Hendro schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:08:
De Sony C905 maakt erg mooie foto's maar is reeds wat verouderd. De aankomende Sony Experia Arc kan zowel mooie foto's als 720p video opnames maken :D
Maar ook bij de SE Xperia Arc gaat het om een LED flitser. Wat zou het extra mooie zijn bij deze foto's? Ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:49

Sick Nick

Drop the top!

Voor goede foto's moet je in ieder geval geen HTC pakken :P Heb er een aantal gehad, tot aan de desire toe. Uit geen enkele kwamen foto's waarvan de kleuren ook maar een beetje op de werkelijkheid leken. Kan je wel veel megapixels hebben maar zonder echt detail is het gewoon een grotere file met dezelfde brakke kwaliteit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 19:39
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:20:
[...]

Maar ook bij de SE Xperia Arc gaat het om een LED flitser. Wat zou het extra mooie zijn bij deze foto's? Ik ben wel benieuwd.
De SE Experia Arc heeft zover ik weet een nieuwe sensor (volgens mij was het een kleine Exmor) die lekker gevoelig is voor licht en daarom betere foto's zou moeten maken dan zijn voorgangers. De sample foto's die nu over het internet zwerven zijn er vrij goed uit voor een telefoon. Zeer vergelijkbaar met de C905. Maar de Arc zou dus bij weinig licht beter moeten presteren. Tevens kan de Arc veel beter video opnames maken. Waar de C905 320x240 doet kan de Arc het met 1280x720 :D

Arc samples:

Bij daglicht
Afbeeldingslocatie: http://www.eurodroid.com/pics/xperia_arc_photo_sample_2.jpg

Weinig licht
Afbeeldingslocatie: http://www.eurodroid.com/pics/xperia_arc_photo_sample_1.jpg

Als je op volle resolutie kijkt zie je wel wat ruis. Je kan niet natuurlijk niet vergelijken met wat een spiegel reflex kan maar voor een telefoon vind ik de kwaliteit erg goed. Alleen weet ik eigenlijk toch neit zo zeker of hij ook beter is dan de C905. Ik moet maar eens beelden vergelijken.

[ Voor 31% gewijzigd door Sir_Hendro op 09-02-2011 09:05 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Verwijderd

Topicstarter
Dat wordt iets interessanter, vooral bij wat minder licht. Even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SE Xperia komt dit jaar met een aantal interessante mobieltjes met waarschijnlijk wel een redelijke camera.
Een of andere Cosmos sensor erin. Maar dus wel LED flitser. Dit zou degelijk mooie foto's maken, ook in het donker. Ik ben heel benieuwd. Zou er iets zijn wat net zo goed is of beter dan Xenonflitser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
De Sony Exmor R™ sensor in de Arc, Neo en Pro, zou inderdaad goed moeten zijn, ook voor filmen, natuurlijk moeten we de praktijkresultaten afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 16:52

Zydell

* * * * *

Interssant topic; zit zelf ook te kijken naar telefoons met een goeie camera ter vervanging van mijn HTC TyTn II (oldschool). Naast dat ik Android, GPS en dus een goede camera wil, heb ik nog als extra 'eis' dat de telefoon het liefst zo robuust/waterbestendig mogelijk moet zijn ivm gebruik op de fiets.

HTC valt gezien de verhalen over de fotokwaliteit gelijk af; de SE's hebben een goede reputatie qua camerakwaliteit dus zou de Xperia Arc/X10 een aardige keuze zijn; maar hoe zit het met de degelijkheid van deze toestellen?

Motorola is met de Defy ook een interessant optie; alleen lees ik dat het op een oudere Android draait en kan ik niet zoveel vinden over de kwaliteit van de camera. Ik hoor daarnaast niemand over samsung, hoe zit het met fotokwaliteit en degelijkheid van deze toestellen?

[ Voor 20% gewijzigd door Zydell op 08-03-2011 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:56
Ik moet zeggen dat de Arc me erg interessant lijkt,
ik heb momenteel de milestone, maar een goede camera is toch wel een gemis.

Een fototoestel neem je niet overal mee naartoe en dan is een goede cameraphone toch wel handig.

Ben benieuwd naar de reviews na de launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
REDSD schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:22:
Ik moet zeggen dat de Arc me erg interessant lijkt,
ik heb momenteel de milestone, maar een goede camera is toch wel een gemis.

Een fototoestel neem je niet overal mee naartoe en dan is een goede cameraphone toch wel handig.

Ben benieuwd naar de reviews na de launch.
De milestone moet volgens kieskeurig.nl super zijn, maar de camera valt toch tegen?

De Xperia Arc is volgens mij de opvolger van de X10 en kan, denk ik, dus alleen maar beter worden, met name wat betreft camera, vanwege die aparte sensor die erin komt. Zou SE de enige zijn die deze sensor gaat gebruiken? Ik lees daar verder nergens iets over bij andere fora/mobiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-08 22:36
Aangezien de sensor van Sony is, ja Sony Ericsson is de enige die deze specifieke Exmor R sensor gaat gebruiken. Dat wil niet zeggen dat andere fabrikanten niet soortegelijke sensors kunnen krijgen, maar op dit moment hebben ze dat nog niet aangekondigd...

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou zag ik dat bijv. de Nokia E72 ook een CMOS sensor heeft. is dat dan ook heel goed?? wordt de zoektocht dus toch weer lastiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
CMOS is de standaard sensor voor mobiele telefoons (en goedkope digicams), alleen in het begin heeft een enkele fabrikant weleens een, kwalitatief veel betere, CCD sensor gebruikt, o.a. Sony Ericsson in de S700i. Dit toestel maakte dan ook veel betere foto's, dan andere telefoons met veel meer megapixels.
Inmiddels is de kwaliteit van de CMOS sensor uiteraard wel verbeterd, maar 't is dus niets bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus geen cmos maar cosmos...

Of iets anders als er nog goede alternatieven zijn. Maar op
dit moment kennelijk dus nog niet. Behalve de n8 van nokia dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net gehoord dat de xperia arc van s.e. Er zou zijn. Veelbelovend. Gek dat ik er nog niets over lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ook xperia neo is interessant. Exmor sensors met 8 MP en verder alles erop en eraan. voor 300-500 euro zonder abo. Alleen heeft de Arc zo'n vreemde vorm. Moet ik wel aan wennen. Geef mij maar degelijk, strak. zoals iphone of galaxy S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik zou voor nu inderdaad maar gaan voor SE voor de beste camera.

Zie ook wat filmpjes

Zelf ga ik dus voor de arc, blinkt bijna overal bovenuit :9~

Maar hoe lang wacht je nog ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:50:
ook xperia neo is interessant. Exmor sensors met 8 MP en verder alles erop en eraan. voor 300-500 euro zonder abo. Alleen heeft de Arc zo'n vreemde vorm. Moet ik wel aan wennen. Geef mij maar degelijk, strak. zoals iphone of galaxy S.
Alles went natuurlijk :), maar wanneer je de Arc niet mooi vindt, neem je toch de Neo ? Die heeft de vorm van de Vivaz en dat is best een mooi telefoontje, ligt ook lekker in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Arc is net uit, ik wist dat nog niet zo lang... nu heb ik ook al ontdekt dat de neo ongeveer gelijk is aan de arc, maar een kleiner scherm heeft, 3.7. Ik heb nu nokia 5800 met 3,2 en de arc heeft 4.2 Ik ga er dus liever goed op vooruit, omdat ik ook al twijfelde aan een tablet. (En het één of het ander, niet beide). Dat laatste, wacht ik nog liever wat concurrentie af en ook tot de camera's beter zijn.
Het wordt dan misschien de Arc wel.
Nog ff sparen en/of wachten tot'ie wat goedkoper wordt.
Jammer dat Leo Altek er niet komt, daar hoor je ook niks meer van. Grote beloftes, had er al lang kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Tja... lang niet alle toestellen, die in Zuid-Oost Azië verkocht worden, komen ook naar Europa. De mensen hebben er toch een andere smaak, ze geven er ook niet om, wanneer een toestel wat dikker is, terwijl 't hier momenteel dun, dunner, 't dunst is :)
Nu is 't natuurlijk ook de vraag, of die Altek Leo, behalve de camera, verder nog veel te bieden heeft, mogelijk is 't niet eens een smartphone. Wanneer hij hier te koop zou zijn, zou je hem misschien niet eens willen hebben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

De Altek Leo staat er wel aan te komen volgens mij na wat vertraging. Maar heeft qua Android wel z'n beperkingen volgens mij. Hier zijn wat voorbeeldfoto's te zien en schermafdrukken van de interface:

http://www.mobilityminded...eenshots-of-the-interface

en hier:

http://www.gsmarena.com/m...s_brands-review-568p8.php

Ik vind de camera persoonlijk niet echt geweldig.. jammer

[ Voor 19% gewijzigd door hars73 op 31-03-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie links. Het valt me inderdaad vies tegen, de camera. En geen android aps/marketplace, hoe kan dat nou.
Op zich maakt het model me niet uit. Maar dit is een duidelijk voorbeeld van een camera waarbij het aantal MP niks zegt over de kwaliteit.
Met mooi weer maak ik met mijn nokia 5800 nog mooiere foto's. Buiten dan.
Op naar de Xperia misschien, maar wil ik eerst uitgebreid in de mediamarkt of zo testen. Heb'm nog niet live gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:37:
Dank voor jullie links. Het valt me inderdaad vies tegen, de camera. En geen android aps/marketplace, hoe kan dat nou.
Op zich maakt het model me niet uit. Maar dit is een duidelijk voorbeeld van een camera waarbij het aantal MP niks zegt over de kwaliteit.
Met mooi weer maak ik met mijn nokia 5800 nog mooiere foto's. Buiten dan.
Op naar de Xperia misschien, maar wil ik eerst uitgebreid in de mediamarkt of zo testen. Heb'm nog niet live gezien.
Nokia ( en SE ) staan dan ook al een aantal jaar bekend om "goede" camera telefoons.
Althans vanaf de eerste "echte" camera telefoons al volgens mij :+
* herinnerd zich de n95/k800

Met Marzman, eerlijk gezegd vindt ik Sony (SE) altijd de beste canera telefoons hebben in hun klasse ( low of high-end)

[ Voor 7% gewijzigd door Humma Kavula op 01-04-2011 21:26 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Sony maakt ook camera's, daar zou ik persoonlijk ook voor gaan omdat ze er gewoon redelijk wat ervaring mee hebben en al vaker goede camera telefoons gemaakt hebben (ware het niet dat ik een telefoon uit een goedkoper segment zocht :p ) en bovendien zijn het Android toestellen wat ik eerder zou nemen dan Symbian (het Nokia alternatief). Als Nokia met hun Windows 7 Mobile toestellen komt kan het wel weer aantrekkelijker worden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik las net ergens dat apple misschien ook in zee gaat met Sony voor wat betreft de camera van de iPhone 5. Het zou dan om een Exmor sensor gaan. Als dat werkelijk zo is, wordt ik voor het eerst wat enthousiaster over iPhone. Het gaat dan wel over 5 mp camera, maar of dat zoveel uitmaakt met de se xperia arc met 8 mp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als mensen wat vergelijking kunnen maken met de camera van Xperia Arc vergeleken met SE K800i en dan met name foto's in het donker/schemer/vaag lamplicht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:51:
Als mensen wat vergelijking kunnen maken met de camera van Xperia Arc vergeleken met SE K800i en dan met name foto's in het donker/schemer/vaag lamplicht??
Wil ik best doen hoor, heb een K800 en ARC liggen maar ik denk dat de ARC het wel wint aangezien hij maar 5? jaar jonger is ;)
Ik zal vanmiddag wel even wat posten..
GAIAjohan schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:29:
Mijn huidige HTC Legend is helemaal een drama. Onscherpe foto's ondanks scherpstellen, 's nachts onbruikbaar door de LED-flitser. Ik weet niet hoe het zit met andere HTC's, maar deze ervaring met de Legend is toch wel een slechte.
:Y Heb een uitstap naar een HTC hero gemaakt destijds(omdat ik zonodig android moest), pff, nooit een foto mee gemaakt, wat een drama

[ Voor 34% gewijzigd door Humma Kavula op 06-04-2011 10:39 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 23:58
Heb ook de k800i gehad, en is mijns inziens ook de laatste echt goede 'telefoon' geweest. Werkelijk een subliem apparaat. Daarna een Nokia N82 gehad met xenon flitser, maar de kwaliteit van de foto's was gewoon minder.
Mijn huidige HTC Legend is helemaal een drama. Onscherpe foto's ondanks scherpstellen, 's nachts onbruikbaar door de LED-flitser. Ik weet niet hoe het zit met andere HTC's, maar deze ervaring met de Legend is toch wel een slechte.
Volgend toestel wordt echt weer een S-E, na twee mindere ervaringen met andere merken. S-E heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Stiekem ben ik gewoon jaloers op mn zus die een 'goedkoper dan mijn Legend' S-E X10 heeft..

[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 06-04-2011 10:36 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

GAIAjohan schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:29:
Heb ook de k800i gehad, en is mijns inziens ook de laatste echt goede 'telefoon' geweest. Werkelijk een subliem apparaat. Daarna een Nokia N82 gehad met xenon flitser, maar de kwaliteit van de foto's was gewoon minder.
Volgend toestel wordt echt weer een S-E, na twee mindere ervaringen met andere merken. S-E heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Stiekem ben ik gewoon jaloers op mn zus die een 'goedkoper dan mijn Legend' S-E X10 heeft..
Ik heb ook de N82 en ik blijf er voorlopig nog bij.. ik kom op dit moment geen telefoons tegen die een vergelijkbare of betere camera hebben (behalve misschien de N8). De k800i en de N82 maken elkaar niet zoveel geloof ik. Mijn vrouw heeft een HTC Desire met een led flitser, maar die foto's zijn echt niet geweldig en heel vaak bewogen en overbelicht.

Ik begrijp het niet, hoe moeilijk kan het zijn in een bestaande fotocamera (met optische zoom, goeie sensor, fatsoenlijke lens) een gsm platform in te bouwen voor fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:51:
productreview: Sony Ericsson Xperia arc LT15i Blauw review door Humma Kavula ;)

Er komen meer foto's maar dit lukt nu ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je review en foto's @heatonme, ziet er goed uit. Wel wat twijfels over camera, maar ja het is niet anders... Ben nu bijna 2 jaar de Nokia 5800 gewend en dat is al helemaal niet super.
Zal dus zeker beter zijn. Het scherm, dat is wel jammer. Maar bij mijn huidige telefoon heb ik een spiegelscreenprotector en dan heb je dat zelfde. Zal dus ook alleen maar beter erop worden hoop ik :D
Vanmiddag voor het eerst even de telefoon in het echt gezien en vastgehouden, de zilveren. Viel me best mee, op internet lijkt 'ie zo scheef als wat. Dat is misschien meer bij de donkere varianten.
Straks een kijken of ik een werkende kan zien, bij de mm bijvoorbeeld...
Mocht je meer foto's hebben, zo van rond de schemering vanavond, of bij lamplicht, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:31:
Bedankt voor je review en foto's @heatonme, ziet er goed uit. Wel wat twijfels over camera, maar ja het is niet anders... Ben nu bijna 2 jaar de Nokia 5800 gewend en dat is al helemaal niet super.
Zal dus zeker beter zijn. Het scherm, dat is wel jammer. Maar bij mijn huidige telefoon heb ik een spiegelscreenprotector en dan heb je dat zelfde. Zal dus ook alleen maar beter erop worden hoop ik :D
Vanmiddag voor het eerst even de telefoon in het echt gezien en vastgehouden, de zilveren. Viel me best mee, op internet lijkt 'ie zo scheef als wat. Dat is misschien meer bij de donkere varianten.
Straks een kijken of ik een werkende kan zien, bij de mm bijvoorbeeld...
Mocht je meer foto's hebben, zo van rond de schemering vanavond, of bij lamplicht, ik ben benieuwd.
Helaas ken ik niemand met een 5800 anders had ik die ook wel even getest.
Het scherm ga je wel op vooruit hoor! ( hij is echt wel mooi) Mits je maar geen rare kijkhoek aanneemt ;)
Ik blijf de review updaten dus bekijk hem van tijd tot tijd eens.

En excuseer mij voor de foto's, ik heb helaas momenteel echt last van bibber handjes wat mijn foto's beïnvloedt..
Zal een vriend van mij wel even vragen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Humma Kavula op 06-04-2011 23:39 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
doe ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

Zoals je weet heb ik momenteel ook een 5800. Dit is min of meer noodgedwongen: vorig jaar april kon ik al verlengen met een nieuw toestel, en toen koos ik voor de Motorola Milestone (met Android dus). Was daar echt heel blij mee, maar om niet nader te noemen redenen is die na een paar maanden kaput gegaan.

Sindsdien dus weer mijn ouwe trouwe nokia, en nu ik die weer een half jaar gebruik en een beetje bij de tijd heb gehouden met CFW's kan ik alleen maar concluderen dat ik Android eigenlijk niet mis. De enige dingetjes die ik bij Android echt beter zijn t.o.v. Symbian vind ik de notificatiebalk die je naar beneden kunt slepen, en de browser. En laat dat nou juist binnenkort ook op Symbian worden gefixt.

Kortom, als ik volgend jaar weer een toestel mag uitkiezen, maakt het mij niet uit of het een Android of een Symbian-toestel wordt. Dat zal veel eerder afhangen van andere features (vooral muziekspeler vind ik belangrijk, en laat die op de 5800 nou echt top zijn, beter dan op de Milestone). Als ik het zo lees is wat camera betreft alleen de N8 goed genoeg voor jouw verwachtingen, en als ik jou was zou ik me niet tegen laten houden door het feit dat er geen Android op zit.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58

Gutteguttegut

CEO of TFD

Woembah schreef op donderdag 14 april 2011 @ 23:31:
Zoals je weet heb ik momenteel ook een 5800. Dit is min of meer noodgedwongen: vorig jaar april kon ik al verlengen met een nieuw toestel, en toen koos ik voor de Motorola Milestone (met Android dus). Was daar echt heel blij mee, maar om niet nader te noemen redenen is die na een paar maanden kaput gegaan.

Sindsdien dus weer mijn ouwe trouwe nokia, en nu ik die weer een half jaar gebruik en een beetje bij de tijd heb gehouden met CFW's kan ik alleen maar concluderen dat ik Android eigenlijk niet mis. De enige dingetjes die ik bij Android echt beter zijn t.o.v. Symbian vind ik de notificatiebalk die je naar beneden kunt slepen, en de browser. En laat dat nou juist binnenkort ook op Symbian worden gefixt.

Kortom, als ik volgend jaar weer een toestel mag uitkiezen, maakt het mij niet uit of het een Android of een Symbian-toestel wordt. Dat zal veel eerder afhangen van andere features (vooral muziekspeler vind ik belangrijk, en laat die op de 5800 nou echt top zijn, beter dan op de Milestone). Als ik het zo lees is wat camera betreft alleen de N8 goed genoeg voor jouw verwachtingen, en als ik jou was zou ik me niet tegen laten houden door het feit dat er geen Android op zit.
Helemaal mee eens.
Ik was altijd Nokia gebruiker en was voor 99% zeker om na mn (zeer geod bevallen E72) over te stappen op een Android phone...maar toen kwam de N8 en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.
Wat een geweldige camera!
Daarnaast zijn er verder nog maar weinig Android telefoons die kunnen tippen aan de "feature list" (HDMI-out, USB to go) en genoeg software om je mee te vermaken :)
Ja ook camera apps die je camera nog meer functionaliteit geven.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Gutteguttegut schreef op donderdag 14 april 2011 @ 23:49:
[...]
Helemaal mee eens.
Ik was altijd Nokia gebruiker en was voor 99% zeker om na mn (zeer geod bevallen E72) over te stappen op een Android phone...maar toen kwam de N8 en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.
Wat een geweldige camera!
Daarnaast zijn er verder nog maar weinig Android telefoons die kunnen tippen aan de "feature list" (HDMI-out, USB to go) en genoeg software om je mee te vermaken :)
Ja ook camera apps die je camera nog meer functionaliteit geven.
En als je al die apps niet belangrijk vindt, zou je ook op zoek kunnen naar een tweedehands Nokia N82.. ik ben nog steeds erg tevreden over de fotokwaliteit, er kunnen maar weinig nieuwere telefoons aan tippen. Full HD filmen is er uiteraard niet bij op de N82.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 22:49
Mijn vriendin heeft een X10 mini pro. Bijzonder klein ding dus. Maar ze heeft laatst een filmpje gemaakt in een nagenoeg donkere dansschool. En dat viel me toch zeker niet tegen voor zo'n ding... Een stuk beter dan mijn HD2 iig. De x10 zal daarom denk ik ook goed presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Woembah schreef op donderdag 14 april 2011 @ 23:31:

Kijk dat is nou ook goed om eens te horen. Toch raar dat de populariteit dan zo weinig lijkt bij de N8. Vanwege dat symbian??
Wat bedoel je trouwens met de notificatiebalk die je naar beneden wilt slepen? Weet ff niet wat je bedoelt wat er niet op symbian is en wel op android. Dat van die browser is me overduidelijk.
Ik ben benieuwd of er binnenkort nog wat wordt gefixed op symbian. Houd het wel in de gaten. Ben er verder toch nog erg over aan het twijfelen allemaal. Wil heel veel voor bijna niks 8) Misschien gaat de N8 nog wel behoorlijk omlaag als de aandacht veel uitgaat naar android en iphone.
Veel apps zijn voor mij wel belangrijk, hoewel ik tot nu toe alleen die van Nokia (Ovi) ken. En die zijn toch al best aardig vind ik. Wel zou bijv. Appie handig zijn, of dingen die ze alleen voor de populaire toestellen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

Ik heb sterk het idee dat de meeste Symbian/Nokia-bashers nog nooit een N8, C7 of E7 in hun handen hebben gehad. Hun oordeel wordt meestal gebaseerd op slechte ervaringen met de zwaar teleurstellende N97. Vergeleken daarmee vinden ze hun Android natuurlijk helemaal te gek (en raken ze licht bevooroordeeld over nieuwere Nokia's).

Overigens is de N8 volgens mij zeker wel populair bij de gemiddelde consument, tweakers is nou niet altijd representatief ;)

Die notificatiebalk is zeg maar de balk bovenin, waar dus ontvangst, batterij tijd etc. op te zien zijn, maar ook verschillende processen die aan de gang zijn en binnengekomen mailtjes/smsjes. Die is een stuk beter ontworpen dan bij Symbian, mede doordat je die balk zeg maar uit kan schuiven tot volledig menu, zodat je snel toegang hebt tot de app waar die notificatie mee te maken hebt. Maar als het goed is krijgt Symbian dit jaar iets soortgelijks.

Wat apps betreft is Nokia natuurlijk niet slecht, maar Android is wel echt de koning, samen met iOS. Dus als je even ervan uitgaat dat puur qua OS Symbian en Android gelijk zijn, hou je alleen nog de afweging over tussen veel meer apps en een iets mindere camera (SE Arc) of wat minder apps en een betere camera (N8). Keuzes... :)

Overigens vind ik de N8 er wel degelijker (en minder vingervlekgevoelig) uitzien. Maar puur qua vorm is de Arc dan weer mooier...

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Die duizenden apps heb je ook niet allemaal nodig, toch ? Een groot aantal ervan is pure nonsens, bijv een kitten, dat je naam roept, schattig, maar wat moet je ermee, tenzij je nog naar de kleuterschool gaat ? Geef mij maar de echte kat, die nu gezellig naast mijn pc ligt te spinnen :)

De Arc is heel mooi, maar 't feit, dat hij zo dun is en helemaal van kunststof, heeft ook zijn nadelen, zo heeft een kennis de zijne alweer verkocht, omdat 't batterijklepje erg kraakte en 't toestel, wanneer hij hem stevig vastpakte zelfs een beetje leek door te buigen. De foto's waren overigens wel mooi. Hij wacht nu op de Neo, met vrijwel dezelfde specs, maar compacter en (hopelijk) steviger.
Qua hardware is N8 veel beter, dus niet alleen de camera, maar ook de bouwkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Marly schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 02:28:
Die duizenden apps heb je ook niet allemaal nodig, toch ? Een groot aantal ervan is pure nonsens, bijv een kitten, dat je naam roept, schattig, maar wat moet je ermee, tenzij je nog naar de kleuterschool gaat ? Geef mij maar de echte kat, die nu gezellig naast mijn pc ligt te spinnen :)

De Arc is heel mooi, maar 't feit, dat hij zo dun is en helemaal van kunststof, heeft ook zijn nadelen, zo heeft een kennis de zijne alweer verkocht, omdat 't batterijklepje erg kraakte en 't toestel, wanneer hij hem stevig vastpakte zelfs een beetje leek door te buigen. De foto's waren overigens wel mooi. Hij wacht nu op de Neo, met vrijwel dezelfde specs, maar compacter en (hopelijk) steviger.
Qua hardware is N8 veel beter, dus niet alleen de camera, maar ook de bouwkwaliteit.
Nou ja 100 apps wil ik dan toch wel, al haal ik de helft later wel weer weg... maar gewoon het uittesten, tijdje gebruiken en dan weer wat anders, en sommige altijd erop houden... is wel wat voor mij... maar is persoonlijk.
Een kitten die m'n naam roept, nee ik heb ook liever onze kat vlakbij me. Al doet ze dat alleen wanneer zij wil....
Er zijn wel apps voor peuters, is wel erg leuk voor m'n dochter. Ze is nu al dol op mijn telefoon en kijkt soms youtube filmpjes als ik even voor de baby moet zorgen of snel iets anders tussendoor doen.
Ze wil er ook muziek op luisteren, foto's met me meekijken, etc. Leuk natuurlijk.

Batterijklepje van mijn nokia 5800 kraakt ook wel wat, of het zijn gewoon die plastic lagen die aan elkaar vast zitten. Niet echt degelijk. had ik nooit met mijn SE K800i.
Ik vraag me af of de NEO net zo'n goede camera heeft. Zelfde specs nl maar het zegt niet altijd wat. Maar of hij steviger is? Vraag ik me af. MAar wacht wel weer af. Is goedkoper. Wel weer een kleiner scherm.
Ach ja zo blijven we wat vergelijken...
Als ik voor Nokia zou blijven gaan, blijft het wel bij N8. Vanwege camera. Had in de winkel vandaag voor het eerst de E7 in mijn handen. Wat een mooi ding en mooi scherm. Mooie qwerty toetsenbord erbij. Maar kwaliteit foto's heb ik niet kunnen zien. Zal wel niet dichtbij de kwaliteit van een Exmor sensor komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben benieuwd hoe camera van iphone 5 gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog iets nieuws??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ja ik.. ik wacht al die cameraphones niet meer af.. tis toch allemaal niet te vergelijken met zelfs de goedkoopste compactcamera's. Dus ik heb een Samsung ST65 gekocht.. klein, compact.. en maakt gewoon prima fotootjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag de SE Xperia Arc gekocht. Lang gewacht, er komt niet veel beters de komende tijd. Iphone 5 kan nog wat worden, maar is ook niet zeker. En als het een goede camera heeft, zal'ie wellicht vele malen duurder zijn dan de Arc. Ben dus erg blij, al was deze ook zeker niet goedkoop....
De Neo heb ik ook nog overwogen, is bijna hetzelfde, maar vond ik toch wat te klein en leek toch teveel op mijn huidige formaat telefoon (al is die nog kleiner qua schermgrootte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmuller
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-07 16:55
Op vele fora vindt je vanaf het verschijnen van de N8 tot in het voorjaar van 2011 veel klachten over uitval, terug sturen, weken wachten etc.

Heeft Nokia die problemen nu opgelost ? Ik denk er over om mijn stabiele PDA (HP 214 Enterprise) te verwisselen voor een Nokia N8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Die uitvalproblemen waren er, zover ik weet, alleen in het begin, slechte batch waarschijnlijk. Ons exemplaar heeft althans nergens last van.

Maar de N8 heeft een eigen topic, daar kun je dit soort vragen beter stellen, imo: Nokia N8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokia + Carl Zeiss

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Benieuwd wat de beurs gaat brengen. Zit al een tijd te weifelen of ik een compactcamera zal kopen, en foto's maken met mijn telefoon doe ik nu maar zelden, vooral omdat de iphone 3g niet echt geweldige foto's maakt. Heb dus zeker wat extra geld over voor een toestel dat ook goede foto's maakt.

• Marly
De iPhone 4S is veel beter op dit gebied, dan de 3G, maar de Nokia N8 is ook nu nog de telefoon met de beste camera. Overigens maakt een goede compactcamera uiteraard nog steeds veel betere foto's, echter zeker de Nokia N8, maar ook bijv. de iPhone 4S of Samsung Galaxy ll komen toch al aardig in de buurt, vooral bij goed licht, bij weinig licht doen telefoon-camera's 't veel minder goed, veel ruis, etc.
Het voordeel van een goede camera in je telefoon is natuurlijk, dat je hem altijd bij je hebt, maar de nadruk ligt tegenwoordig niet meer zo op camera's, met de bijbehorende megapixel-hype. De nieuwe hype bij smartphones is nu dual- en zelfs quad-core. De camera's in deze telefoons hebben slechts 5 tot 8 megapixels en geen Xenon-flits, maar slechts een simpele LED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:09

painkill

Pain(k)(ill)

Mijn Sony Ericson Xperia Arc kan overdag erg goede foto's maken, als het donker wordt dan is het niet veel.
En hij kan ook HD filmpjes, dus die digitale camera's zijn bij mij niet meer nodig..

Volgens mij is er wel een review op tweakers ;)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik zou de Nokia 808 PureView eens in de gaten houden!

41 MP via een paar truuks, een Xenon flitser (jaaaa er is er weer eentje) en zou erg goeie lowlight prestaties hebben.

http://europe.nokia.com/pureview

[ Voor 48% gewijzigd door hars73 op 27-02-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Alleen jammer dat de pureview symbian os heeft, wil eigenlijk naar android, of eventueel windows phone, maar symbian vind ik niet fijn werken.
De camera van Htc zou ook een stuk beter moeten zijn, http://www.phonearena.com...eras-with-samples_id27353, en de xperia P heeft een cameraknop, wat ook wel handig is, zeker als het sneller gaat werken dan nu het geval is.

[ Voor 50% gewijzigd door Diablow op 27-02-2012 16:07 ]

Pagina: 1