Toon posts:

Time-outs internet-sites middels Sitecom WL-341

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb een vraag. Ik ben nu al een tijdje aan het rommelen met mijn nieuwe Ziggo alles-in-1 verbinding. Omdat het abonnement niet standaard is voorzien van een draadloze modem/router, heb ik de geleverde Ubee-modem verbonden met een pas aangeschafte Sitecom WL-341 V1 002 router.

Installeren van de router ging moeiteloos en er werd al snel verbinding met het internet gemaakt. Echter, veel pagina's geven time-outs als ik deze probeer te bekijken op mijn Dell Laptop (uit 2010). Er zit echter totaal geen logica in en het zijn volstrekt willekeurige sites. LinkedIn geeft time-outs, net als Google Maps, of allerhande sites als behangwereld.nl etc.

Probleem is echter dat ik via mijn iPhone deze sites wel probleemloos kan benaderen. Het ligt dus niet per definitie alleen aan de router, wellicht ligt het ook aan de laptop. Ik heb het al eens geprobeerd met de DNS-servers van OpenDNS. Dit gaf wel een beetje soelaas, maar niet voor lang. Wat ook helpt is het resetten van de router, dan werken sites wel weer een tijdje, maar niet voor lang.

Vroeguh was ik best wel een beetje handig met PC's en dergelijke, maar tegenwoordig ben ik toch blijkbaar een digibeet aan het worden, dus vandaar even mijn roep op hulp via deze site.

Wie o wie kan mij even een duwtje in de goede richting geven!

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNS op automatisch instellen?

Eventueel je virusscanner/beveiliging op je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:49

lier

MikroTik nerd

Misschien kan je eens testen met een livecd (bijvoorbeeld van Ubuntu) en test daar eens mee.
Controleer verder je laptop eens (heb je antivirus software?) op rotzooi en controleer eens of je router heel druk is (peer-to-peer verkeer, botnet, etc).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lier schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:57:
Misschien kan je eens testen met een livecd (bijvoorbeeld van Ubuntu) en test daar eens mee.
Controleer verder je laptop eens (heb je antivirus software?) op rotzooi en controleer eens of je router heel druk is (peer-to-peer verkeer, botnet, etc).
Waar is die livecd goed voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:49

lier

MikroTik nerd

Uitsluiten van het OS (vandaar ook de vraag om te controleren op virussen ed). De TS geeft aan dat hij zijn laptop verdenkt (iPhone werkt wel goed).

Eerst het probleem, dan de oplossing