Laptop kopieert geen bestanden

Pagina: 1
Acties:

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-11-2025
Goedenavond Tweakers,

Ik zit met een probleempje met de laptop van de buurman. De laptop draait op Vista en start gewoon op en als ik dan wat dingetjes ga doen (internet/bestanden bekijken) dan loopt ie vast en dan krijg ik niks meer aan de praat. Dus ik heb hem mee naar huis genomen met de belofte dat:

- Ik de benodigde bestanden backup (4,5GB)
- Een schone installatie van windows 7 erop zet
- Benodigde programma's er weer even op te duwen

Nou dacht ik ik start op in Veilige Modus, maar daar heb ik hetzelfde probleem, het is me dan wel gelukt om een nieuwe partitie aan te maken, en daarop Windows 7 Basic te installeren.

Na de installatie dacht ik nou, loopt soepel. Dus ik wat dingetjes getest enzo, alles werkt. Behalve het kopieren van de benodigde bestanden, dan krijg ik een vastloper en moet ik opnieuw opstarten. Het gekke is, dat ik iedere keer een MB of 250 gekopieerd krijg en dan loopt ie vast. En ik heb uiteraard geen zin om 20 keer opnieuw te starten om alle bestanden op een veilige plaats te krijgen.

Dingen die ik nog meer heb geprobeerd zijn: Alle bestanden in een .rar/.iso zetten, stuit op hetzelfde probleem (maar wel iedere keer bij een andere file... dus ook geen corrupt of incorrect bestand.

Nu is mijn vraag... wie kan mij helpen met de oorzaak te vinden,

alvast bedankt,

Leroy

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:23

Dutch_Celt

Jollygood

Al met een linux live cd geprobeerd?

je kan eventueel vanuit de wel werkende windows installatie een diskcheck doen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is de hdd dan nog wel in orde? Als die defect is, dan kun je dit soort rare vastlopers krijgen, zowel in je bestaande OS als een nieuwe installatie.

• AFCAjax
Linux Live-CD nog niet geprobeerd,

Waar kun je precies een diskcheck doen?

Edit: Ik had ook al een vermoeden van de HD, ik heb zojuist een andere HD met 7 installatie erin gestopt en ik verplaatste probleemloos 700+ MB, kan ik hiermee concluderen dat hij kaduuk is? Dan kan ik dat vertellen.

Edit2: Ik kon wel windows installeren, dit is ook bestanden kopieren, of moet ik dit anders zien? Misschien dat het aan de partitie ligt...

[ Voor 81% gewijzigd door AFCAjax op 30-01-2011 21:26 ]

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:44
Je kunt eventueel Ultimate Boot CD gebruiken om de hdd te testen.

• AFCAjax
Ik doe nu de Windows Diskcheck, en nu issie weer stuck op 325 bestanden... ik weet niet of hij zo nog verder gaat.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou even de testtool van de fabrikant van die HDD opzoeken en die laten testen. Dan weet je in elk geval zeker dat het ding in orde is of niet.

• Thunderwolf1989
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06-2025
Dit klinkt idd erg als een kapotte hdd. Probeer eens of je hdtune kan laten draaien (dat lukte bij mijn hdd wel toen terwijl chkdsk hing). Kijk bij de SMART data of er reallocated sectors zijn, dat is meestal een indicatie van een slechte hdd en evt. ook de error scan doen. Als de error scan ergens rode blokjes neerzet is het zeker dat de hdd onbruikbaar is en kan je evt. nog met een live cd proberen bestanden (in kleine hoeveelheden) eraf te kopieren naar een usb/andere hdd.

Dat je win7 nog wel op een andere partitie kreeg betekend dat dat deel van de hdd NOG niet is beschadigd. Kapotte hdd's gaan echter snel achteruit en die hdd zal het misschien nog een weekje doen als je enkel die partitie gebruikt, beter is echter om een andere hdd erin te zetten.

[ Voor 22% gewijzigd door Thunderwolf1989 op 30-01-2011 22:04 ]

backup pc: http://specs.tweak.to/18016

• AFCAjax
Thunderwolf1989 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:02:
Dit klinkt idd erg als een kapotte hdd. Probeer eens of je hdtune kan laten draaien (dat lukte bij mijn hdd wel toen terwijl chkdsk hing). Kijk bij de SMART data of er reallocated sectors zijn, dat is meestal een indicatie van een slechte hdd en evt. ook de error scan doen. Als de error scan ergens rode blokjes neerzet is het zeker dat de hdd onbruikbaar is en kan je evt. nog met een live cd proberen bestanden (in kleine hoeveelheden) eraf te kopieren naar een usb/andere hdd.

Dat je win7 nog wel op een andere partitie kreeg betekend dat dat deel van de hdd NOG niet is beschadigd. Kapotte hdd's gaan echter snel achteruit en die hdd zal het misschien nog een weekje doen als je enkel die partitie gebruikt, beter is echter om een andere hdd erin te zetten.
HDtune gaf inderdaad aan dat er sprake was van een (gedeeltelijk) kapotte HDD. Aangezien het al een oud beestje was (3jaar) heb ik geadviseerd voor een nieuwe laptop te kijken + externe HDD voor de backup en evt. nog een kabel SATA-usb om te kijken of er nog iets possible is :)
Pagina: 1