Laptop hardware in mATX kast > Mediacenter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWD
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07-2024
Hallo allemaal,

Ik ben gisteren op mijn laptop gaan zitten en heb hiermee het scherm naar de klote geholpen. Ik kan nu een nieuw scherm bestellen en het geheel maken. Maar ik gebruik die laptop eigenlijk toch niet zoveel meer, nu wil ik er dus liever een mooi mediacenter van maken.

Mijn ide was dan ook om de laptop uit elkaar te schroeven en alles in een mATX kast te stoppen. Gaat dit passen? Ik weet niet zo goed hoe ik dat met de voeding ga regelen namelijk. en ik weet ook niet of het qua maatvoering allemaal past.

alvast bedankt voor het advies!

Never really found a place that I call home...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 10:31

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

ik heb ooit een laptop uit elkaar gehaald. je zult veel extra gaten moeten maken voor het bevestigen van het moederbord in de case. verder de aansluitingen zitten ook allemaal anders.

je dvd speler en hdd zul je dus ook op een of andere manier van kunnen schroeven + de kabel en stroom.

verder heeft een laptop de mogelijkheid om aan alle 4 kanten er iets in te kunnen pluggen. bij een pc kast is dat anders.

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-10 18:00
Om een laptop in een atx kast te stoppen, heb je veel geduld nodig. Aangezien een laptop zit niet aan een formfactor houd.
welke laptop gaat het om?

Mogelijke problemen die je krijgt:
Audio out & Mic => Vaak lintverbindingen dus moet je omleiden.
Toetsenbord => Lintverbinding dus zou ik op USB doen.
Muispad => Zelfde als toetsenbord, maar ik zou hem uitzetten die willen nog wel eens vaag doen, en een usb muispakken. Of creatief doen en een touchpad op je kast mounten.

De makkelijkste manier lijkt mij, om hem met secondelijm in een kast te plakken, en alles maar dan ook alles door te lussen. HDMI verlengkabel/ Audio verlengkabel/ SATA verlengkabel voor de DVDdrive/ USB hub erin.

Je kan natuurlijk ook het scherm gewoon vervangen, of weglaten.

[ Voor 67% gewijzigd door Biersteker op 30-01-2011 21:14 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-10 22:04
Zoals de andere al aangaven, heeft een laptop moederbord geen vaste vorm. Hierdoor zal het echt moeilijk worden om het netjes in een computer behuizing weg te werken.

Is puur het scherm naar de klote of ook de behuizing van het scherm? Ik zou persoonlijk gewoon een 2de scherm aansluiten, laptop aanzetten, lekker dicht klappen en 24/7 aan laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:43
Zelfs iets maken van MDF en door de uitgangen door te lussen een io-paneel te makken zou ook kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou 'm niet eens uit de behuizing halen, ik denk dat je daar meer nadeel dan voordeel aan hebt. Bedenk dat de behuizing van de laptop vaak ook allerlei ingenieuse methoden gebruikt om de warmte af te voeren (heatpipes, koelblokken e.d.) Die zal je of mee moeten verhuizen of op een andere manier moeten nabouwen.

Vervolgens is het een beetje de vraag wat je met je mediacenter wilt, ga je enkel van HD en netwerk afspelen of ook van DVD/BR, moet er een paar terabytes aan diskcapaciteit in enz. Extra schijven is bijvoorbeeld lastig, de gemiddelde laptop heeft ruimte voor 1 (2,5") schijf. Misschien kan je een en ander nog via USB aansluiten maar het geheel zal er niet sneller op worden.

Tenslotte is het denk ik niet handig een standaard formaat kast te gebruiken omdat je vrijwel geen gebruik zult maken van de standaard voorzieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik heb me hier eens mee bezig willen houden, maar het experiment is er mee geëindigd dat ik de laptop terug in zijn originele behuizing heb gestopt, USB muis & toetsenbord heb aangesloten, extern schermpje, en in het BIOS de Primary Monitor op [VGA], Sleep op [OS setting] en in het OS vinkje weggehaald voor automatische sleep wanneer het scherm dichtgeklapt wordt. Ideale headless server: je kan er externe HDDs en dergelijke aanhangen via USB, het verbruikt amper iets en heeft zijn eigen UPS :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWD
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07-2024
Hmm hartelijk bedankt voor alle feedback. Ik denk dat ik hem, zoals aanbevolen, lekker op mn TV aansluit even een mooi wireless keyboardje haal en hem gewoon in zn kast laat zitten :)

bedankt voor de tips!

Never really found a place that I call home...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 15:49

-36-

Trust me. I'm an amateur

vesa mount op de laptopbehuizing knutselen die achter op tv schroeven, logitech bluetooth media toetsenbordje en klaar
Pagina: 1