Toon posts:

RA2 newbie wil raad :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit weekend een lannetje en ik weet zeker dat RA2 gespeeld gaat worden maar er is 1 probleem...ik zuig best wel met dat spel :)
Mijn vraag is dan ook welk land zou ik moeten nemen en wat zijn goede tactieken.
Heb me de afgelopen weken redelijk in het spel verdiept en weet hoe alles werkt...en daar houd het dan ook een beetje mee op. >:)
Moet je veel tanken bouwen of moet je van alles wat hebben.
Mijn dank zal ontzettend groot zijn als er goede tips zijn voor mijn onderwerp, dan word ik misschien niet meteen afgeslacht.

Verwijderd

Ik zou ten eerste zonder superwapens spelen. Dat zuigt enorm.

Maar zorg bv voor goede luchtafweer, liefst in de vorm van mobiele auto'tjes. Kies voor de amerikanen! deze hebben paratroopers. En maak dan zelf enorm veel tanks. Die Schuil-boom-tanks zijn erg goed. En natuurlijk veel lasertanks maken. Ook perfect als bescherming van de basis.

En vooral veeeeeel harvesten!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
zet een paar honden om je basis heen, tegen aanvallende poppetjes

They made me do it.

Verwijderd

Bij 1 op 1 altijd aanvallen.

Rondom iemand zijn basis gaan liggen en alles wat naar buiten komt afschieten, niet meteen de basis willen slopen behalve als je weet dat het gaat lukken..

Amerika is erg handig als je beginner bent en als je met Sovjets speelt is Rusland wel handig voor beginners.

Verken zoveel mogelijk meteen van de map.
Bouw vooral tanks.
Als je allies neemt: stop een engineer in een IFV die kan dan tanks reparen.
GI's en para's (allies) kun je deployen door te selecteren en de D-knop.

Verwijderd

Heb je het spel uitgespeeld?
Als niet, kan je het beste gewoon beginnen dit ff uitspelen, dan weet je hoe alles werkt en daarna ff oefenen tegen de comp. Dan kom je er vanzelf achter wat goed werkt. Wat mij betreft blijft veel tanks nog steeds de beste tactiek.

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 16:51
Ik gebruik altijd deze volgorde: maak zo snel mogelijk refinery, dan zo snel mogelijk een war factory, terwijl je alle derelicts inneemt en 5 honden bouwt tegen gi's en lopende George Bushes(Tesla dus ;)).
Als de wf klaar is, minimaal 3 oreminers(liever 4) maken, en dan zo snel mogelijk een techcentre maken. Als die klaar is, ore purifier maken, terwijl je 5 miragetanks, en voor de rest veel prism tanks bouwt. Als je, dan 1 grand cannon, en dan spysat, en dan opbouwen defensie, en leger.
Maak het wel binnen je shroud, zodat de tegenpartij geen idee heeft over de grootte van je leger. Of juist een expres klein legertje buiten het shroud houden >:)
Oh, en denk aan je luchtafweergeschut

Steam

Verwijderd

Waar je vooral aan moet denken is : OVERAL REKENING MEE HOUDEN.. Dwz zowel aan air-defence als defence voor mennekes vanuit zee enz... ter land ter zee en in de lucht dus ;)... Maar om al die defense te bouwen heb je flappen nodig. Het is dus belangrijk dat je een goed 'economisch systeem' hebt want degene met de meeste poen heeft met iets meer wapens ook wel iets meer kans om te winnen ;).. Als tanks raad ik een leger van 100 prisma tanks aan ;)..

Verwijderd

Topicstarter
Thanks for the tips :)

Nu maar hopen dat ik niet weggeknalt word :D

Btw, als je met een spy battletech centre inviltreert en barracks dan krijg je toch commando chrono's :?

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op Friday 16 March 2001 08:06 schreef Reyes het volgende:
Thanks for the tips :)

Nu maar hopen dat ik niet weggeknalt word :D

Btw, als je met een spy battletech centre inviltreert en barracks dan krijg je toch commando chrono's :?
als je je spies nuttig wil gebruiken, moet je zijn refinarry overneme >:)>:) lekker cash

of zijn war factory, dan wordne al je tanks etc meteen een rang hoger, terwijl ze dezelfde prijs worden, die special units zijn leuk, maar heel erg duur, ik gebruik me spies altijd voor geld en strepen (strepen voor mannetjes en voertuigen, wat me uitkomt)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-02 13:10
Je moet Engeland nemen en dan met 3 a 4 snipers rond zijn basis gaan staan.
Alle infanterie wordt zo neergehaald.
Wel oppassen voor harvesters & tanks, want die willen je sniper nog weleens overrijden :'(

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Topicstarter
Maar die snipers zie je toch gewoon op de kaart staan...die zijn zo weg als er een tankie aan komt ?

Oja..schieten snipers ook die mannekes die in de lucht zweven :?

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:10

Copyman

Dode muis

Ik neem altijd de Amerikanen. Deze vind ik het best omdat ze Harriers en Para troopers hebben. En om je basis te beschermen, moet je gelijk (als het kan) een heel zooitje van die Prism Towers rondom en in je basis bouwen. En als de level het toelaat een heleboel 'Buildings Capturen'. Daar komt geen een mannetje van de tegenstander langs! Uiteraard even een MCV erheen sturen, zodat je daar dan ook weer Prism towers kan bouwen. En om je basis echt van top tot teen te beschermen: een hele zwerm Prism Tanks bouwen, gewoon een groepje van tien bij elkaar ofzow, en er komt geen tank meer door van de tegenstander.
En waarom Superweapons uitzetten? Dat is toch veel mooier.. ook voor je zelf. Beetje met Weather Mashines klooien enzow :). En jezelf makkelijk verplaatsen met de ....... (ik ben de naam vergeten) t is iniedergeval die uitvinding van Einstein!
Oftewel: AMERIKANEN!!

OJA, de ChronoSphere... ;)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 08:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Kijk hier anders ook ff

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Heeft een hekel aan tankrushes..verpest het hele spel en het idee van het spel. Krijg je een soort ontactische Quake3 achtige rotzooi.

Er zijn maar weinig spelers die het tactische inzicht in het spel gebruiken en toekomen aan het bouwen van een echte basis ipv warfactories

• Rody
  • Laatst online: 26-01 16:23
kies de fransen als je een level met water hebt. maak dan lekker veel van die vliegdekschepen stuk of 6 ofzo en dat grote kannon. voorderest een paar prisma's om je basis te beschermen en luchtafweer geschut.

ben je met de sovjets

ga in het begin ofzo met een paar yuri's aanvallen, nadat je een clone factory (of zoiets :?) heb gemaakt. stuk of 5 yuri's en dan naar de basis. control een paar ventjes en dan met hun eigen leger aanvallen :)
erg irritant altijd :)

en wil je een snel potje spellen, veel van die appocalyps tanken bouwen en rushen met die hap.

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:10

Copyman

Dode muis

Ik zal mijn verhaaltje even afmaken.... (ik moest de klas NL. weer in daarnet), ook is het met de amerikanen makkelijk om je basis met honden te beveiligen, die vallen namelijk de mannetjes van de tegenstander ook aan :). Als je tegen de Russen speelt kan je beter wel een hele hap Luchtafweer op je terrein neerplanten (omdat de russen vaak met van die Rocket Launchers langskomen). Houd zowiezo (als je met superweapons tegen rusland speelt) een heleboel Harriers 'Armed & Ready' want zo'n Nuclair Missile wil je echt niet op je dak hebben.... en stuur je Harriers ook op de ...... af (ben ik de naam alweer vergeten) iniedergeval dat rode bolletje van de russen waarmee ze tanks enzow schilden kunnen geven..... BLAAS DIE VOORAL OOK OP!! En bouw een heleboel Warfactories, om je tanks enzow sneller klaar te maken. Wat ik altijd doe is een hele muur om je basis bouwen met n ingang, die HEEL zwaar beveiligd is met Prism towers enzow. (zet ook in elke hoek van de muren en Prism tower). Zorg ook dat de Prism towers met elkaar ik verbinding staan, zodat ze meer kracht kunnen leveren. Maak ook een heleboel spionnen zodat je kan infiltreren. Dan krijgen al je Units er weer een promotie bij :D.
Nou dat was het wel weer zo'n beetje..... hier staat zat info, maar het meeste wist je waarschijnlijk al.....

Greetz, Copyman!

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

gewoon hun stroom uitschakelen

Verwijderd

Topicstarter
Voel ik een overwinning aankomen met al die goede tips hier :)

Ga vooral door...ik vind het allemaal erg interresant om te lezen.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-02 13:10
Op Friday 16 March 2001 11:12 schreef Reyes het volgende:
Maar die snipers zie je toch gewoon op de kaart staan...die zijn zo weg als er een tankie aan komt ?

Oja..schieten snipers ook die mannekes die in de lucht zweven :?
Je moet dan ook opletten als er een tank aan komt. Ga anders achter een gebouw of boom staan, dan ziet ie je sniper moeilijker.

En nee, de spniper kan geen rocketeers knallen.

TIP: stop een sniper in een I.E.V.tje voor een rijdend machinegeweer

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Nog een tip: in een level met water kun je hele vuile geintjes met een Chronosphere maken. Wacht bijv. tot er 3 of meer (vijandelijke) harvesters op elkaar zitten (bijvoorbeeld als er een opstopping is bij de refinery) en gebruik de chronosphere op ze om hun in het water te gooien.

Dit werkt ook goed als een tegenspeler zich voorbereid op een tankrush en een hele hoop tanks op een plek heeft staan.
Hoppa, weer 9 tankjes op de zeebodem >:)

Oh ja, en maak 1 of 2 chronolegionairs om die ander zijn harvesters weg te beamen. :)

Great minds think in parallel gutters.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Ok iedereen weet het zo goed.
Kom maar op tegen mij! Wie wil er tegen mij spelen, ik maak je af! >:)
You have no chance to survive make your time!

Verwijderd

Als ik straks nog ff tijd heb wil ik wel een potje spelen hoor.

Heb wel vaker een tweaker afgeslacht. :)

• pica
  • Laatst online: 09-02 16:51
Mijn CD's zijn verneukt, misschien maandag of dinsdag, maak ik nieuwe kopietje.

Steam

Pagina: 1