Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Sinds gisteren heb ik een probleem met mijn laptop (fujitsu siemens amilo pa 2548).
Terwijl ik gewoon aan het surfen was viel de laptop uit. Toen ik het weer wilde op starten lukte dat niet.
Tijdens het opstarten krijg een zwarte scherm en verder niets. Snelheid van de ventilator is constant
en scherm blijf zwart totdat ik het weer uit doe. Ik hoor ook geen piepjes. En als ik een paar minuten wacht hoor ik nog steeds niks, dus windows is niet opgestart (dus aan me scherm ligt het niet).
Nou denk ik zelf 2 dingen:

1) Moederbord is kapot
2) HDD is kapot

Mijn vraag aan jullie is hoe weet ik welke kapot is? Ik ga morgen iig een nieuwe HDD in doen en kijken of het daar aan ligt. Maar als het de moederbord is, hoe kan ik dat zeker weten? En heeft iemand anders dit wel eens eerder meegemaakt en wat heb je toen gedaan?

Alvast bedankt,

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Als je geen BIOS te zien krijgt, ook niet met een extern scherm, en hij start niet op, grote kans dat het dan in de buurt van cpu/ram/moederbord zit. Als je HDD kapot is, krijg je nog wel gewoon een BIOS(-logo) te zien. En ik heb het inderdaad al vaker meegemaakt.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Hoorde je eerst wel piepjes? Zo ja, dan kan je het in de richting van het mobo of cpu gaan zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde eerste 1lange en 2 korte piepjes, maar dat kwam door dat er een kabeltje los zat. En daarna hoorde ik niks meer. En bij het opstarten zie ik geen BIOS logo enz. Dus vrees dat het mobo/cpu is. Wat me wel opviel is dat de ventilator alleen koude lucht uitblaast. Denk zelf ook dat het mobo/cpu maar hoop van niet :p iig bedankt voor de info.

Verwijderd

Graag gedaan. Hoop dat er nog garantie op zit, anders kan het een kostbare zaak worden.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Met alle waarschijnlijkheid is het niet je cpu of moederboard maar je videokaart die het bekende Nvidia probleem heeft aangezien er een Nvidia GeForce 8400M G kaartje in zit. Er staan al een boel topics hier op Tweakers met dit probleem en dat kan inderdaad betekenen dat er wel een nieuw moederboard in moet. Veelal zitten namelijk die videochips op het moederboard gesoldeerd en heel soms zijn het wel eens losse insteekkaartjes. Evenzogoed zou ook het vervangen van een los insteekkaartje geen goedkoop iets zijn en zal de laptop uit elkaar gehaald moeten worden.

Verwijderd

Bel Fujitsu helpdesk;)
Pagina: 1