[osx] welke partities kan ik verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar maanden geleden ubuntu op mijn macbook geinstalleerd op een extra partitie van 10 gb groot. Echter, nu wil ik in plaats van ubuntu windows op de partitie installeren, maar dit laadt boot camp assistent niet toe. Ik heb getracht middels de installatie-cd en disk utility de partitie te verwijderen. Dit lukte niet, omdat het een master-boot structuur had. Toen heb ik het geformateerd naar mac extended journaled. Dit lukte. Echter, nu zie ik in disk-utility vier vijf partities:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/157692/disk-utility.png

Boot camp geeft nog steeds de volgende melding:
De opstartschijf kan niet in partities worden verdeeld of worden hersteld als één partitie. De opstartschijf moet zijn geformatteerd als één volume met de structuur Mac OS Uitgebreid (journaled) of al door de Boot Camp-assistent zijn gepartitioneerd voor de installatie van Windows.
Kan ik de drie vier partities naast 'schijfie' gewoon verwijderen? Of ga ik dan serieuze conflicten krijgen?

osx versie 10.6.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt alle partities verwijderen behalve de opstart partitie van OS X. Dit is de schijf waar je Systeem en Gebruikers map op staat, je kunt dit nog controleren via Systeemvoorkeuren > Opstartschijf. Je krijgt vervolgens extra vrije ruimte die je niet gebruikt, je kunt daar een nieuwe Windows partitie aanmaken of je OS X schijf vergroten.

In jouw geval is de opstart partitie Schijfie als ik het zo zie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hm, ik heb ze allemaal geprobeerd te verwijderen, maar krijg dan de melding keer op keer:
Het partitioneren is mislukt met de fout:

MediaKit meldt dat zo'n partitie niet bestaat