Is mijn GPU goed genoeg voor ship simulator extremes

Pagina: 1
Acties:

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-02 21:30
kan ik het volgende spel spelen http://www.shipsim.com/products/shipsimulatorextremes
hieronder de System requirements voor de game
Operating system: Windows XP (Min. service pack 2), Windows Vista or Windows 7.
32 and 64 bits OS supported
Memory: 2GB (Windows XP) or 3GB (Vista or Windows 7)
Processor: 3 Ghz P4 Intel or AMD equivalent processor
Video card: Geforce 8800GT or ATI Radeon HD 4850 with 256MB ram (Shader model 3.0)
Hard disc space: 3.5GB
Drive: 4x PC DVD-ROM
Input controllers: Mouse with scroll wheel
Sound: DirectX 9.0c compatible
DirectX: Version 9.0c
Controller: Optional controller support DirectX 9.0c compatible
Internet: Broadband Internet connection required for Multiplayer

met een computer met win 64 bits en hetvolgende moederbord pricewatch: Asrock 880GMH/USB3 R2.0

met een Onboard ATI Radeon HD4250 (512 MB max) onboard videochip?

ook vraag ik mij af of die 3GB geheugen bij windows 7 nodig is?

weet iemand toevallig ook je dit op een website kan invullen waarbij je een game een videokaart of chip kiest en vervolgens een antwoord krijgt of de game speelbaar is.

Alvast bedankt

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 22:36
Jouw PC voldoet niet..
HD4250 is een stuk minder dan HD4850..
En die 3GB zuigen ze vast niet uit hun duim toch?

• piethoogland
lukt het hiermee wel? pricewatch: Asus EN8400GS SILENT/P/512M Even voor de zekerheid ben niet echt een gamer namelijk

Verwijderd

piethoogland schreef op zondag 30 januari 2011 @ 17:14:
lukt het hiermee wel? pricewatch: Asus EN8400GS SILENT/P/512M Even voor de zekerheid ben niet echt een gamer namelijk
Nope, staat duidelijk 8800 of 4850. De 8400gs is voor gamen niets. Kijk eens in de 2e hands sectie voor een 4850. Koop geen 2e hands 8800 serie, dit omdat die bij bosjes dood gaan.
Pas wel op dat je voeding zo een kaart wel trekt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2011 17:20 ]

• piethoogland
Idereen bedankt

De vraag is wat mij betreft beanwoord een geschikte videokaart + voeding gaat boven het budget van het bedoelde systeem.

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:44
Beetje raar, want ik heb dit spel wel kunnen spelen op mijn integrated hd4250m met 256 mb ram icm een amd athlon 2 x2 p320 2.1 ghz. en nog is op behoorlijke settings ook

Verwijderd

De specs die genoemd worden zijn dan ook niet de minimale specificaties van het spel.

Verwijderd

Mijn advies is gebaseerd op de aanbevolen instellingen en niet het minimale. Mijn ervaring met games is dat ze pas soepel gaan lopen als je de aanbevolen instellingen hebt. Misschien zijn jou ervaringen anders, ik ken het specifieke spel niet.

@TS: Wat is je budget dan? Misschien kan ik met je meedenken?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2011 18:49 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dit soort vragen horen dus niet thuis op Tweakers want daarvoor zijn bv Topics als Best Buy Guide overzichtstopic en niet bij dit topic. Ook hoort eigen inzet erbij en alleen wanneer je echt niet uit een probleem komt dan kan je hier een vraag stellen, maar zoiets van wat moet ik kopen hoort hier gewoon niet.

• piethoogland
Trail error en mask dit zijn de enige requirements die ik kan vinden mbt het spel om die reden ben ik ervanuit gegaan dat het de minimale eisen zouden zijn.
Ze lijken mij weliswaar behoorlijk hoog. de link in de topicstart daar heb ik ze vandaan. Ik heb besloten het gewoon te gaan proberen met de Onboard ATI Radeon HD4250 (512 MB max) dankzij de reactie van GeertH.

en mijn eigen gevoel dat het een vrij goede onboard GPU is mits op maximaal geheugen ingesteld.

in ieder geval bedankt voor het meedenken

@ roel mijn vraag is niet bedoelt als wat moet ik kopen maar meer gaat dit werken ben niet echt een gamer dus hou de verschillende kaarten lastig uit elkaar. En schijnbaar is de vraag of het gaat werken niet heel gemakkelijk te beantwoorden.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vandaar dat er topics zijn zoals BBG en ook het Gamerstopic waar je ook met die vragen terrecht kan, en tja daarbij is het ook nog eens zo dat wij als Tweakers ook net zo goed Google moeten doorspitten en hier alle Topics.

Maar goed dan wat betreft je vraag zou ik net zoals bovenstaande mensen al schrijven dus zeker een externe videokaart erbij pakken want die onboard kaarten zijn puur en alleen voor wat Office en internettoepassingen geschikt. Voor pak weg tussen de 60 en 80 euro heb je bv de ATI Radeon 5670 wat een leuk kaartje is voor niet al te veel geld waarmee je toch wel al een heel stuk verder mee op weg kan komen. En wat betreft 3 Gb voor Windows7 moet wel voldoende zijn en zal voor die game geen bottleneck vormen omdat door de bot genomen games niet zozeer afhankelijk zijn van het interne geheugen, maar wel bv van het videogeheugen.
Pagina: 1