Toon posts:

2TB schijf volume herstellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Paniek in de tent....

Heb net een nieuwe 2Tbyte erbij gehaald en aangesloten op m'n raid controller
ik had ook al een 2Tbyte op m'n onboard controller

Heb nu omdat ik toch bezig was beide 2Tbyte schijven op de raid controller gehangen...

In windows werden ze niet gezien omdat ik de schijf moest activeren... Na dat gedaan te hebben is echter de data van de bestaande 2Tbyte foetsie...

Heb niets meer gedaan vanaf dat punt...
Hoe nu verder? De schijf stond tsjokvol met erg belangrijke data... en nee, heb geen backup.....

welke tool is hier het beste voor?

Verwijderd

recuva of getdataback gaan draaien en je data recoveren
freeundelete kan ook nog.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:37:
recuva of getdataback gaan draaien en je data recoveren
freeundelete kan ook nog.
Ik zou voor GetDataBack gaan ;)

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Het is logisch dat je die data "kwijt" bent, je kunt alleen lege schijven in raid zetten, anders wordt de data gewist.

Je beste kans is nu als volgt:

- Schijven loskoppelen
- Booten van een 3e schijf of live-cd, met de te recoveren schijf als "slave"
- met GetDataBack of soortgelijke tool zoveel mogelijk data herstellen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:39:
[...]

Ik zou voor GetDataBack gaan ;)
Maar die is niet gratis, daarom gaf ik meerdere alternatieven. ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2011 15:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de schijf als SINGLE DISK ingesteld. niet als raid..... stom dat ik dat niet gemeld heb...
ik ga even die tooltjes proberen....
Moet ik die schijf eerst weer terugplaatsen op de on board controller? of kan ik hem als single disk laten hangen op de raidcontroller en dan recoveren?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:40:
[...]

Maar die is niet gratis, daarom gaf ik meerdere alternatieven. ;)
Klopt, maar is wel op een tweede manier te verkrijgen toch? :*)

Verwijderd

Die kan je gewoon op je controller laten hangen. Wel moet je een disk aansluiten die de gerecoverde data kan opslaan, want dat moet je niet op dezelfde schijf doen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik zou hem terughangen op de on-board controller ipv de raid.

En ik snap dat het paniek is, O-) maar lees dan effe toch de faq en thematopic dataherstel voordat je iets gaat vragen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:48:
[...]

Klopt, maar is wel op een tweede manier te verkrijgen toch? :*)
Owww, zeker wel.... heb van die optie ook gebruik gemaakt! >:)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, hij loopt
Heb getdataback lopen. Hij vindt van alles en is over 13 uur klaar.....
crossed my fingers....

Verwijderd

En? Is het gelukt?

Verwijderd

Ik mag deze behandeling inderdaad ook nog eens aan een schijf geven die hier al een tijdje ligt, dus ik ben wel benieuwd :) Kon toendertijd wel bestandjes terughalen, maar alleen met een randomized naam en zonder de oorspronkelijke mappenstructuur. Daar heb je niets aan als het veel is :)

Verwijderd

Topicstarter
OK was, ik weer.... Het vinden van de recovery informatie duurde ongeveer 16 uur... Hij heeft de complete dir structuur gevonden en alle files. 2e stap was een target locatie geven voor de gevonden bestanden en daar kwam de nieuwe 2Tbyte dus van pas...
Het kopieren is nu een uurtje of 15 aan de gang.... de controller is behoorlijk traag, gaat met ongeveer 25Mbyte /s.....oude 3ware 9500s-12. Hij zit op 94% met kopieeren en is dus bijna klaar. Ik heb al wat files gechecked en alles lijkt dik in orde....
Ik heb getdataback gebruikt en dat werkt erg simpel. Nooit eerder data ge-recovered maar de interface is overzichtelijk en intuitief... Oh, en de schijf hangt gewoon nog aan m'n raid controller... had hem niet terug gehangen op de oorspronkelijke locatie....

Dank voor de info!
Pagina: 1