receiver met lage latency

Pagina: 1
Acties:

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een receiver (5.1) die een hele lage latency heeft. Hiermee bedoel ik de vertraging die zit tussen het binnenkomen van het audio signaal en het tijdstip waarop het geluid uit de speakers komt.

Reden: Ik gebruik de digitale audio uitgang (S/PDIFF) van mijn TV en ik wil zo min mogelijk vertraging tussen het beeld op de TV en het geluid via de receiver.

Details: ik heb een Sony 40W5500 TV en een Onkyo TX-SR507 receiver. Momenteel komt het geluid veel te laat. Dit ligt aan de receiver, want als ik "Pure Audio" aanzet is de vertraging weg. Maar dan komt het geluid ook alleen maar uit de links+rechts voor speakers. Ik wil geluid op alle speakers en ook op de subwoofer anders klinkt het niet goed.

[ Voor 23% gewijzigd door compie op 30-01-2011 14:53 ]

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-02 08:05

Gotez

42

Is er nergens een mogelijkheid, computer, tv of versterker, om het geluid te vertragen?

Ik weet dat veel media spelers dit kunnen, ook veel tv's en versterkers hebben deze optie.

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:37
Hmm, vreemd. Ik heb daar zelf nooit last van gehad met Onkyo. Heb je al gekeken hoe de lip-sync instellingen staan?

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:18
@GermanPivo zijn probleem is juist anders om. beeld is eerder dan geluid.

Maar de vraag als eerste, wat gebruik je als input. Want als dat TV geluid is dan komt dat ook als 2.0 vanaf je TV en als jij dan dat opgekrikt wilt hebben naar 5.1 kost dat iets van verwerkingstijd.
Is je bron een ander los apparaat dan moet je het geluid rechtstreeks op je versterker aansluiten en het liefst het beeld signaal ook. Dit is bij analoge bronnen -> losse kabels en ook bij digitale bronnen SPDIF / HDMI ook het geval.
Dus eerst alles je versterker in en daarna de output naar je TV. Want op je versterker kun je het geluid laten vertragen als je TV te langzaam is met het opbouwen (ivm beeldverbeteraars ).

Of genoegen nemen met 2.0 of alles eerst door je versterker sturen is de oplossing. Heeft je TV bijvoorbeeld 3 HDMI aansluitingen en je versterker 0 dan moet je gewoon een betere versterker nemen om aan je wensen te voldoen ;)

edit:
Pure audio geeft het geluid juist door zoals het binnen komt. Dus het kunstmatig verhogen naar 5.1 maakt het niet beter (kwalitatief gezien, de luister ervaring staat er los van :Y) )

[ Voor 13% gewijzigd door The-Source op 30-01-2011 16:55 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Ik kijken vaak films op mijn imac en het geluid gaat via een onkyo 508 en bij mij heb ik er zelfs met 5.1 geen merkbare last van en waar ik mijn ergens aan kan irriteren is als het geluid en beeld niet te gelijk lopen :). Ik heb Lip-sync uit, bij audio de delay op 0 ms en her en der dingen uitgezet.
Dus voordat je een nieuwe koopt, loop je instellingen nog eens na.

• compie
  • Niet online
Inderdaad het geluid komt later dan het beeld, dus het geluid vertragen maakt het alleen maar erger.

Wat ik ook niet wil is alle bronnen aansluiten om mijn receiver en vanuit daar naar de TV. Ik wil gewoon altijd het geluid van de TV op mijn speakers hebben, onafhankelijk van de ingangsbron.

P.S. Mijn TV kan wel degelijk 5.1 geluid doorgeven via S/PDIFF, bijvoorbeeld als ik de playstation 3 als ingangsbron kies.

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09-2025

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

compie schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:02:
Inderdaad het geluid komt later dan het beeld, dus het geluid vertragen maakt het alleen maar erger.

Wat ik ook niet wil is alle bronnen aansluiten om mijn receiver en vanuit daar naar de TV. Ik wil gewoon altijd het geluid van de TV op mijn speakers hebben, onafhankelijk van de ingangsbron.

P.S. Mijn TV kan wel degelijk 5.1 geluid doorgeven via S/PDIFF, bijvoorbeeld als ik de playstation 3 als ingangsbron kies.
dat is toch wel in te stellen op de receiver en tv? tenminste bij mij wel, ik heb gewoon boxen van de tv uitgezet (optie geluid extern, is wel een samsung dus mogelijkerwijze geen optie) en dan de tv via een hdmi aan mijn 508 gehangen. bij de receiver de instellingen zo dat hdmi control aanstaat en dan de juiste instellingen kiezen, staan gewoon in de handleiding. Nu dus altijd geluid vanuit mijn receiver op mijn setje en geen lipsync of bij sturen van geluid nodig :)

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• compie
  • Niet online
SouLLeSSportal schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 08:58:
[...]

dat is toch wel in te stellen op de receiver en tv? tenminste bij mij wel, ik heb gewoon boxen van de tv uitgezet (optie geluid extern, is wel een samsung dus mogelijkerwijze geen optie) en dan de tv via een hdmi aan mijn 508 gehangen. bij de receiver de instellingen zo dat hdmi control aanstaat en dan de juiste instellingen kiezen, staan gewoon in de handleiding. Nu dus altijd geluid vanuit mijn receiver op mijn setje en geen lipsync of bij sturen van geluid nodig :)
Wat voor TV heb je precies? Voor zover ik weet kan mijn TV (Sony 40W5500) geen geluid uitsturen via HDMI.
Pagina: 1