"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."
Ik denk dat je de snelkoppelingen uit C:\Documents and Settings\%username%\Start Menu kunt kopiëren naar het nieuwe account ook op de locatie C:\Documents and Settings\%username%\Start Menu. Of als je het echt voor alle accounts wilt hebben kun je de snelkoppelingen uit C:\Documents and Settings\%username%\Start Menu naar C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu kopieren.Reveller schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:24:
Mijn XP netbookje had tot een week geleden slechts 1 (default) account. Als ik programma's installeerde, koos ik telkens de optie "alleen voor deze gebruiker installeren" omdat ik niet had gedacht dat ik extra accounts aan zou maken.
Dat laatste is nu toch gebeurdOmdat mijn vriendin vaak dat netbookje leent, kan ik telkens uit- en inloggen op online accounts zoals GMail en Facebook. Dan leek het makkelijker om voor haar een eigen accountje aan te maken.
Probleem: alle geinstalleerde programma's (zoals Chrome) zijn niet beschikbaar onder dit nieuwe account. Nu kan ik natuurlijk alles opnieuw installeren, met de optie "maak voor iedereen beschikbaar", maar het lijkt me dat er een makkelijker oplossing moet zijn?
Wie heeft er een tip?
Let er op dat je ook C:\Documents and Settings\%username%\Start Menu\Programs of C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs meeneemt.
Let op: Ik heb dit zelf niet getest!
Je denkwijze is goed hoor. Die optie -alleen voor mij installeren' is niks anders als waar het programma zijn snelkoppelingen installeert.shadowman12 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:56:
[...]
Ik denk dat je de snelkoppelingen uit C:\Documents and Settings\%username%\Start Menu kunt kopiëren naar het nieuwe account ook op de locatie C:\Documents and Settings\%username%\Start Menu. Of als je het echt voor alle accounts wilt hebben kun je de snelkoppelingen uit C:\Documents and Settings\%username%\Start Menu naar C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu kopieren.
Let er op dat je ook C:\Documents and Settings\%username%\Start Menu\Programs of C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs meeneemt.
Let op: Ik heb dit zelf niet getest!
Dit is een account.
Dat wist ik al wel, dat de optie alleen voor mij installeren de plaatsing van de snelkoppelingen is. Maar bedankt voor de bevestiging!Pietjepot schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:58:
[...]
Je denkwijze is goed hoor. Die optie -alleen voor mij installeren' is niks anders als waar het programma zijn snelkoppelingen installeert.
Thanks voor de reakties, maar dat klopt niet helemaal. De startmenu snelkoppeling naar Chrome, bijvoorbeeld, verwijst naar:
C:\Documents and Settings\%username%\Local Settings\Application Data\Google\Chrome\Application\Chrome.exe
Chrome is dus niet geinstalleerd in C:\Program Files\. Als ik de snelkoppeling kopieer naar het startmenu van de nieuwe account, verwijst deze naar de exe in de prive bestanden van de default user. En omdat de nieuwe account een limited account is, heeft deze geen toegang tot die mappen en bestanden.
Volgens mij zit er niets anders op dan opnieuw installeren van bepaalde applicaties, of heeft iemand een ander idee?
C:\Documents and Settings\%username%\Local Settings\Application Data\Google\Chrome\Application\Chrome.exe
Chrome is dus niet geinstalleerd in C:\Program Files\. Als ik de snelkoppeling kopieer naar het startmenu van de nieuwe account, verwijst deze naar de exe in de prive bestanden van de default user. En omdat de nieuwe account een limited account is, heeft deze geen toegang tot die mappen en bestanden.
Volgens mij zit er niets anders op dan opnieuw installeren van bepaalde applicaties, of heeft iemand een ander idee?
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."
Die start menu snelkoppeling kun je toch kopiëren?Reveller schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:50:
Thanks voor de reakties, maar dat klopt niet helemaal. De startmenu snelkoppeling naar Chrome, bijvoorbeeld, verwijst naar:
In geval van chrome moet je die per gebruikers account installeren, of je moet gebruik maken van de google pack, dan installeert ie het ook netjes in %program files%.
Tot nu toe is chrome trouwens wel het enige programma wat ik ben tegen gekomen waar dit zo bij werkt
Tot nu toe is chrome trouwens wel het enige programma wat ik ben tegen gekomen waar dit zo bij werkt
Ja, daar kwam ik idd ook achter. Netjes via Google Pack gesintalleerd, en nu werkt het perfect. Wel achterlijk dat steeds meer programma's intall opties verwijderen. Nou ja, dat heet gebruiksvriendelijk volgens mijTwiztid2004 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:01:
In geval van chrome moet je die per gebruikers account installeren, of je moet gebruik maken van de google pack, dan installeert ie het ook netjes in %program files%.
No problem 
Mocht je trouwens nog eens zoiets (of een clean install) hebben... kijk eens naar www.ninite.com
Auto installer, met gratis of trial software (dus niks illegaals) en zo ver ik na heb kunnen gaan, ook zonder overige zooi die je niet wil hebben...
Mocht je trouwens nog eens zoiets (of een clean install) hebben... kijk eens naar www.ninite.com
Auto installer, met gratis of trial software (dus niks illegaals) en zo ver ik na heb kunnen gaan, ook zonder overige zooi die je niet wil hebben...
Pagina: 1