Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 14:57
Goedemorgen,

Ik heb al een aantal jaar een probleem met de wifi verbinding op mijn iPhone, nu denk je waarom post je het dan onder Netwerken? omdat het niet zozeer aan mijn iPhone ligt maar aan mijn draadloze verbinding thuis. en ik het alleen op mijn iPhone heb en niet op mijn laptop, of ouders laptop of de pc van mijn broertje die op wifi zit.

In den beginne,

had ik een IPhone 3G en thuis een netwerk draaien met een Speedtouch modem (KPN internet) icm met een WRT54G. Dan op willekeurige momenten (soms gelijk al als ik mijn telefoon unlock en probeer te internetten) laad hij gewoon mijn pagina's niet of in andere apps laad hij de info niet die over internet opgevraagd worden. Vervolgens moet ik mijn wifi van mijn telefoon aan en uit doen, en dan werkt het weer een tijd perfect En kan dan zo na 10 min (tijd verschilt per keer) weer moeite doen om verbinding met internet te maken. Dus ik dacht dat het aan mijn router ligt maar dat was dus niet het geval.

Want daarna ben ik overgegaan naar een WAG160N, dus de Speedtouch kon weg. Nu had ik met deze router ook precies hetzelfde probleem.

Het gekke is dat de WRT54G ondertussen al een dik jaar bij mijn schoonouders staat en ik daar geen problemen heb met mijn telefoon. hij doet het daar perfect (ter info: op SSID en wachtwoord na precies dezelfde instellingen)

Ondertussen zijn wij overgestapt op Ziggo internet en heb ik daarbij een Belkin Wireless Router, en heb ik ondertussen een iPhone 4 waarbij precies dezelfde problemen bij heb. En ook bij deze router geen rare instellingen gedaan.

Wat ik heb ingesteld/veranderd in mijn router:

- DHCP aan
- SSID + wachtwoord
- WPA (stond eerst op WPA2 maar had geen effect)

dus zoals je ziet geen exotische instellingen

Wat ik al geprobeerd heb (en zoals je al kon lezen)

- Andere Router
- verschillende channels (Belkin: en extension channels)
- verschillende beveiligingen
- verschillende wachtwoorden
- Wireless modus B G en N

en we zitten ondertussen al met het ander internet + modem dus daar kan het ook niet aan liggen (niet dat dit telefoon probleem de reden was om het internet te veranderen, ziggo was gewoon aantrekkelijker ;) )

Dus het ligt niet aan:

- iPhone
- Router
- Modem
- ISP

Dus wie kan hier het probleem zien, vragen zijn welkom. bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storingsbronnen blijven over. locatie is vermoedelijk het probleem als je al die andere factoren hebt uitgesloten.

Het kanaal van de router wijzigen zou dit misschien kunnen verhelpen. het is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
Zoals je kon lezen had ik al ver verschillende kanalen geprobeerd, wat ik wel ben vergeten te melden is dat hier in de buurt een open wifi punt is (ook een belkin) en als ik daar op zit ook geen problemen heb.

Mijn vriendin heeft trouwens ook geen problemen hier met haar Desire, het is puur met mijn iPhone(s) op deze locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crp schreef op zondag 30 januari 2011 @ 18:59:
Zoals je kon lezen had ik al ver verschillende kanalen geprobeerd, wat ik wel ben vergeten te melden is dat hier in de buurt een open wifi punt is (ook een belkin) en als ik daar op zit ook geen problemen heb.

Mijn vriendin heeft trouwens ook geen problemen hier met haar Desire, het is puur met mijn iPhone(s) op deze locatie.
Sorry, te snel gelezen ;)
Hm. Als je het zo stelt lijkt de oorzaak van het probleem dus wel degelijk in je IPhone(s) te zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 19:21:
[...]

Sorry, te snel gelezen ;)
Hm. Als je het zo stelt lijkt de oorzaak van het probleem dus wel degelijk in je IPhone(s) te zitten..
Dat zou je wel denken ja, maar allebei de iPhones hetzelfde probleem en alleen bij mij thuis ? want op andere locaties heb ik het weer niet. zoals bij mijn schoonouders thuis wat ik al zei. Dus dan zou je denken dat het aan mijn netwerk ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:54
Ik had het zelfde.
Het is toch echt een probleem met het kanaal wat je gekozen hebt.
Gebruik Inssider en kijk welk kanaal voor jou het minst overeen komt met die van anderen.
Bij mij loste het probleem als sneeuw vor de zon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
Bedankt voor de tip, ik zal het proberen. ik hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
Ik heb nu dus een kanaal gekozen die in de buurt niet gebruikt word,het gaat tot nu toe goed.

topic mag van mij wel gesloten worden. Bedankt! :)
Pagina: 1