Hallo,
Het probleem:
Al 2 jaar heb ik problemen met het wegvallen van mijn UPC internetverbinding.
Soms valt de verbinding gewoon 2 of 3 uur lang weg (knipperende lampjes op de modem)
Veelal is de verbinding ook erg traag (absurd hoge ping, download minder dan 10 KB/s, etc)
Er zijn hiervoor al 3 monteurs geweest die het probleem niet echt op hebben gelost.
Eentje heeft wat lopen fiddelen in het modemmenu en wat resetjes uitgevoerd, een ander heeft de modem vervangen (er hangt nu een Arris HB402 uit mijn hoofd) en de derde heeft wat kabeltjes vervangen.
Uiteraard zonder resultaat...
Wat ik zelf allemaal gedaan heb:
- Ik heb een signaalversterker gekocht op dringend advies van UPC
- Een draadloze router aangeschaft die in hun compatible-lijst staat (Linksys WRT54G2)
- Ik heb de verbinding getest zonder mijn router ertussen (geen verbetering)
- Ik heb de verbinding gestest op multiple PC's, 3 desktops en een laptop
- Een andere poort op de versterker geprobeerd
- Andere bekabeling geprobeerd (zowel coax als lan)
- Zo'n 1001 maal de modem gereset, de coax kabel eruit gehaald en erin gedaan
- Router firmware ge-update naar de laatste versie 1.0.0.4
Het leed dat de UPC Helpdesk heet:
Het vervelende is is dat als ik UPC bel er op dat moment natuurlijk niets aan de hand is.
Ik kreeg een 21/22 jarig meisje aan de lijn die werkelijk GEEEEEEEN idee had waar ze mee bezig was.
Technische termen begreep ze niet en ze begon na 2 minuten met "Ik zie nog een ander macadres"
Kortom, kijken of ze de oorzaak van het probleem op mijn router af kon schuiven, lekker is dat.
Vertel mij wie er tegenwoordig nog zijn modem direct aangesloten heeft op zijn PC zonder router ertussen?
Wat kan ik verder nog doen?
Internet werkt op 't moment wel, dat is juist het lastige maar zelf de Slam FM stream valt elke 10 seconden weg.
Gek genoeg krijg ik via verschillende speedtest websites gewoon mijn 25 Mbit.
Er komt een monteur maandag maar ik heb er niet echt veel vertrouwen meer in.
Heeft iemand van jullie hier ervaring met dit soort dingen en hoe is het toen opgelost?
Bedankt voor het meedenken alvast!
Het probleem:
Al 2 jaar heb ik problemen met het wegvallen van mijn UPC internetverbinding.
Soms valt de verbinding gewoon 2 of 3 uur lang weg (knipperende lampjes op de modem)
Veelal is de verbinding ook erg traag (absurd hoge ping, download minder dan 10 KB/s, etc)
Er zijn hiervoor al 3 monteurs geweest die het probleem niet echt op hebben gelost.
Eentje heeft wat lopen fiddelen in het modemmenu en wat resetjes uitgevoerd, een ander heeft de modem vervangen (er hangt nu een Arris HB402 uit mijn hoofd) en de derde heeft wat kabeltjes vervangen.
Uiteraard zonder resultaat...
Wat ik zelf allemaal gedaan heb:
- Ik heb een signaalversterker gekocht op dringend advies van UPC
- Een draadloze router aangeschaft die in hun compatible-lijst staat (Linksys WRT54G2)
- Ik heb de verbinding getest zonder mijn router ertussen (geen verbetering)
- Ik heb de verbinding gestest op multiple PC's, 3 desktops en een laptop
- Een andere poort op de versterker geprobeerd
- Andere bekabeling geprobeerd (zowel coax als lan)
- Zo'n 1001 maal de modem gereset, de coax kabel eruit gehaald en erin gedaan
- Router firmware ge-update naar de laatste versie 1.0.0.4
Het leed dat de UPC Helpdesk heet:
Het vervelende is is dat als ik UPC bel er op dat moment natuurlijk niets aan de hand is.
Ik kreeg een 21/22 jarig meisje aan de lijn die werkelijk GEEEEEEEN idee had waar ze mee bezig was.
Technische termen begreep ze niet en ze begon na 2 minuten met "Ik zie nog een ander macadres"
Kortom, kijken of ze de oorzaak van het probleem op mijn router af kon schuiven, lekker is dat.
Vertel mij wie er tegenwoordig nog zijn modem direct aangesloten heeft op zijn PC zonder router ertussen?
Wat kan ik verder nog doen?
Internet werkt op 't moment wel, dat is juist het lastige maar zelf de Slam FM stream valt elke 10 seconden weg.
Gek genoeg krijg ik via verschillende speedtest websites gewoon mijn 25 Mbit.
Er komt een monteur maandag maar ik heb er niet echt veel vertrouwen meer in.
Heeft iemand van jullie hier ervaring met dit soort dingen en hoe is het toen opgelost?
Bedankt voor het meedenken alvast!