Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[UPC] Trage Internetverbinding (Drama...)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het probleem:

Al 2 jaar heb ik problemen met het wegvallen van mijn UPC internetverbinding.
Soms valt de verbinding gewoon 2 of 3 uur lang weg (knipperende lampjes op de modem)
Veelal is de verbinding ook erg traag (absurd hoge ping, download minder dan 10 KB/s, etc)
Er zijn hiervoor al 3 monteurs geweest die het probleem niet echt op hebben gelost.
Eentje heeft wat lopen fiddelen in het modemmenu en wat resetjes uitgevoerd, een ander heeft de modem vervangen (er hangt nu een Arris HB402 uit mijn hoofd) en de derde heeft wat kabeltjes vervangen.
Uiteraard zonder resultaat...

Wat ik zelf allemaal gedaan heb:

- Ik heb een signaalversterker gekocht op dringend advies van UPC
- Een draadloze router aangeschaft die in hun compatible-lijst staat (Linksys WRT54G2)
- Ik heb de verbinding getest zonder mijn router ertussen (geen verbetering)
- Ik heb de verbinding gestest op multiple PC's, 3 desktops en een laptop
- Een andere poort op de versterker geprobeerd
- Andere bekabeling geprobeerd (zowel coax als lan)
- Zo'n 1001 maal de modem gereset, de coax kabel eruit gehaald en erin gedaan
- Router firmware ge-update naar de laatste versie 1.0.0.4

Het leed dat de UPC Helpdesk heet:

Het vervelende is is dat als ik UPC bel er op dat moment natuurlijk niets aan de hand is.
Ik kreeg een 21/22 jarig meisje aan de lijn die werkelijk GEEEEEEEN idee had waar ze mee bezig was.
Technische termen begreep ze niet en ze begon na 2 minuten met "Ik zie nog een ander macadres"
Kortom, kijken of ze de oorzaak van het probleem op mijn router af kon schuiven, lekker is dat.
Vertel mij wie er tegenwoordig nog zijn modem direct aangesloten heeft op zijn PC zonder router ertussen?

Wat kan ik verder nog doen?

Internet werkt op 't moment wel, dat is juist het lastige maar zelf de Slam FM stream valt elke 10 seconden weg.
Gek genoeg krijg ik via verschillende speedtest websites gewoon mijn 25 Mbit.
Er komt een monteur maandag maar ik heb er niet echt veel vertrouwen meer in.
Heeft iemand van jullie hier ervaring met dit soort dingen en hoe is het toen opgelost?

Bedankt voor het meedenken alvast! :(

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-11 13:43
Wie er tegenwoordig nog zijn pc aansluit zonder router? Zo'n beetje iedereen met 1 pc en iedereen die problemen wilt opsporen. Volgende keer als je die helpdesk belt alvast wat dingen klaar zetten. Router er tussenuit mikken, testopstellinkje maken met modem direct op AOP etc.

Mis nog wat informatie in je post. Welke snelheid geeft je modem zelf aan, wat voor abonnement heb je, hoe ziet je aansluiting eruit en wat gebeurd er als je een pc rechtstreeks aansluit, in safe mode opstart en vervolgens een testbestand van bv UPC's eigen server download. Zomaar wat ideetjes :)

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard heb ik de boel getest met de router ertussenuit.
Ik heb zowel speedtest.net als speedtest.net en de UPC speedtest geprobeerd.
Op alledrie komt snelheid gewoon op 25Mbit uit.

Mijn aansluiting is Arris 402 modem --> Linksys WRT54G2 --> 3 Desktops (Wireless) en een laptop.
Maar dat terzijde even, ik heb het ook getest in de Modem --> Lan Kabel --> Desktop opstelling

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:51
Die 25Mbit die je krijgt via speedtest.net, zie je die ook verschijnen in een tooltje als Netmeter of DU meter?

Wat krijg je als je via FTP zo'n linux ISO afhaalt van een server waarvan je weet dat die snel is?
Heeft UPC een linux ISO mirror? Anders is ftp.belnet.be misschien een optie?

Wat geeft het als je een ping opzet naar google.nl of de mailserver van je eigen provider?
Wat zijn de ping tijden en zijn die wat stabiel (als je niks anders doet op je verbinding)

Die opstelling modem -> LAN kabel -> PC heb je ook met verschillende PC's geprobeerd?
Je hebt ook al je NIC eens geforceerd op 10Mbit full duplex en getest of je misschien 10Mbit kan halen?
Dan heb je je NIC ook geforceerd op 100Mbit full duplex en weer getest of het beter is?
Duplex mismatch kan vervelende problemen veroorzaken...

Je hebt een up-to-date virusscanner en een volledige systeemscan gedaan?
Een virus durft je upload nogal eens vol te steken waardoor de download stokt...

Probeer ook eens een GUI ping tooltje nsnetmon bijvoorbeeld.
Laat die elke 10 seconden naar de mailserver van UPC pingen.
Deze geeft de ping tijden grafisch weer.
Op het werk hebben we ook een gelijkaardig probleem gehad.
Plots offline vallen en soms hele hoge ping tijden, daarna weer 2MB/s als een tierelier.
Bleek de aansluiting aan een kastje in de straat te zijn. Ze zijn daar een hele tijd geleden eens in geweest en waren vergeten de kabel terug vast te schroeven. Hij had dus nog af en toe contact, maar soms door een trilling weer even niet meer.

[ Voor 80% gewijzigd door Dikke Foaf op 29-01-2011 19:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die 25 Mbit klopt ook wel, ook de ping naar google blijft redelijk stabiel tussen de 20 en 30 MS
Ik heb net wat van een redelijk snelle FTP afgehaald en dat loopt langzaam maar zeker terug van 20 Mbit naar nihil
Die opstelling heb ik inderdaad met mijn zelfbouw desktop/HP 7600 tower en een Sony Vaio geprobeerd, 3 hele verschillende systemen dus.

Die NIC heb ik nog niet geprobeerd met 10 of 100 Full Duplex.
Maar hoe kan mijn opstelling soms maandenlang goed werken en dan ineens weer instorten als een kaartenhuis?

Virusscan net gedaan (Microsoft Security Essentials en Superantispyware) niets gevonden
nsnetmon ga ik proberen zometeen... ik vermoed ook al dat er gewoon in mijn huis niets te vinden is wat ik zelf kan oplossen.
Sinds we hier wonen is het gewoon eens in de zoveel tijd weer kut met peren met UPC
Thanks voor je antwoord kerel, much appreciated

• Dikke Foaf
  • Laatst online: 18:51
Zijn er daar nog mensen in de buurt (buren?) met UPC, die dezelfde problemen ervaren?
Want dan zou het eerder wijzen op capaciteitsproblemen of apparatuurproblemen op het UPC netwerk...

Een duplex negotiate probleem zou inderdaad alleen mogen optreden bij het 'opkomen' van de link.

Doe die FTP download nog eens met DUmeter of netmeter aan en laat ons eens een grafiekje zien?

Zou het ook kunnen dat je link eigenlijk steeds 'slechter' wordt naarmate er meer traffiek over gaat?
Dus kleine beetjes data (ping) gaan goed en een filmpje laden of een download van een FTP en het stort in elkaar?

Als het keer op keer zo is dat een download de boel doet instorten, dan moet die situatie toch ook te reproduceren zijn als de technieker bij jouw ter plaatse is? Dan kan je laten zien wat er juist altijd misloopt en dan kan hij beginnen zoeken tot hij het gevonden heeft.
Als er nog mensen in de buurt met UPC ook dit probleem hebben, dan kan dit de technieker misschien ook al verder helpen, dat hij op het segment moet gaan zoeken ipv jouw verbinding alleen te debuggen.

[ Voor 84% gewijzigd door Dikke Foaf op 29-01-2011 20:32 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Als de lampjes op je kabel modem van UPC al niet normaal blijven branden en lampjes dus gaan knipperen die niet horen te knipperen kan je stoppen met zoeken verder dan je modem. Alles wat je aan je bekabeling daar achter en in/om je router probeert is niet het probleem en kan je alleen maar nieuwe problemen veroorzaken.

De basis moet zijn dat op je kabel modem de juiste lampjes juist branden (en blijven branden). De enige die dat kan oplossen is een monteur van UPC als de aansluiting door jezelf is aangesloten zoals geadviseerd.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Check de volgende keer als je verbinding er uit ligt eens of je TV ook problemen geeft. Ik heb namelijk vergelijkbare problemen gehad: meestal had ik gewoon goede, snelle verbinding, ook van alles geprobeerd aan mijn kant: ander modem, signaalmeting vanuit de centrale/wijkkast, etc, etc. Allemaal niets gevonden.

Uiteindelijk heeft de monteur in de centrale/wijkkast de stekker voor optische verbinding eens goed aangedrukt. Blijkbaar zat het ding een heel klein beetje los, waardoor al deze problemen veroorzaakt werden. Het was dus niet de coax naar mij toe, maar de 'andere kant'.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Pagina: 1