Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hankee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-04 19:40
Ik ben op vakantie en hier in het huisje moeten we 25 euro betalen per apparaat om verbinding te maken met internet. We hebben 2 laptops en 2 android telefoons en uiteraard willen we overal verbinding mee maken maar dat zou dus betekenen dat we 100 euro moeten betalen voor een week internet.

Het is zo'n automatisch systeem zoals je ook wel eens op vliegvelden ziet waarmee je als je met je apparaat online gaat je via je creditcard toegang kunt krijgen. Ik denk dat het per mac-adres o.i.d. is want wanneer ik de inloggegevens op een ander apparaat gebruik krijg ik een foutmelding.

100 euro vind ik iets wat overdreven dus ik dacht slim te zijn:

Ik heb op mijn HTC Desire Z een abonnementje genomen en hiermee kan ik dus op het draadloos netwerk. Toen wilde ik van mijn HTC een wifi-hotspot maken zodat alle andere apparaten via de telefoon verbinding met internet kan maken. Helaas schakelt de wifi connectie met de betaalde provider direct uit wanneer ik de hotspot inschakel.

Ik vrees dat het wifi onderdeel in mijn telefoon alleen maar kan ontvangen óf kan verzenden. Toch lijkt het me leuk om hier een oplossing voor te vinden :) Het is niet he-le-maal legaal maar wel een leuk experimentje.

Is er iemand die hier misschien een oplossing voor heeft? Ik heb nu een USB-tethering app geïnstalleerd en kan wel via de kabel op 1 laptop internetten. Is er iemand die een idee heeft hoe ik alle apparaten aan kan sluiten via de wifi hotspot? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-04 13:29
Google: Connectify

Dus met de laptop verbinden en zo delen. Indien mogelijk.

[ Voor 62% gewijzigd door keejoz op 29-01-2011 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Connectify is inderdaad een hele handige. Werkt jammer genoeg wel alleen goed op laptops met ondersteunde WLAN-kaartjes. Als device waar het internet vandaan komt kies je dan gewoon de gedeelde USB-verbinding van je HTC en als WiFi device neem je de ingebouwde draadloze kaart van je laptop.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-05 21:15

Grudgie

PSN: Grudgie7

Je hebt op je telefoon toch ook USB-Tethering? Sluit je je telefoon via USB aan op je laptop, je doet USB Tethering aan en je kan op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Grudgie schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 19:26:
Je hebt op je telefoon toch ook USB-Tethering? Sluit je je telefoon via USB aan op je laptop, je doet USB Tethering aan en je kan op internet.
Dat doet hij nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hankee
hmm dank voor het antwoord.

Had ik dus eigenlijk op de laptop toegang moeten aanschaffen en dan delen met de rest. Helaas heb ik het al op mn telefoon aangeschaft. Wist niet dat een laptop ook uit kon zenden.

Heb nu verbinding op mn telefoon, die ik deel met mn laptop vianusb tethering en ga nu een wifi verbinding opzetten met mn laptop. haha wel iets wat omstreden maar zeker de moeite waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-05 11:31

Mavamaarten

Omdat het kan!

Huh ik snap iets niet. Je hebt het gekocht voor op je phone... Dus da's wifi... Verbind dan met je laptop naar dat wifi netwerk ?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Zijn telefoon kan toch niet tegelijkertijd een WiFi-netwerk uitzenden, voor router/NAT spelen, en verbonden blijven met het draadloze netwerk van de camping/vakantieverblijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Laatst online: 06-04 13:29
Petervanakelyen schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 19:34:
Zijn telefoon kan toch niet tegelijkertijd een WiFi-netwerk uitzenden, voor router/NAT spelen, en verbonden blijven met het draadloze netwerk van de camping/vakantieverblijf?
Een kabel naar de tweede laptop en die laten uitzenden? lol. Best grappig als je het voor je ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ-Princeps
  • Laatst online: 18:33
keejoz schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 19:46:
[...]

Een kabel naar de tweede laptop en die laten uitzenden? lol. Best grappig als je het voor je ziet.
hahaha :D Dan is het nut van de hotspot helemaal verdwenen, alles hangt aan elkaar met kabels :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-05 15:45
MJ-Princeps schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 20:23:
[...]

hahaha :D Dan is het nut van de hotspot helemaal verdwenen, alles hangt aan elkaar met kabels :p
Maar dan heb je wel op alle apparaten internet, en daar ging het om >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Komt de huisbaas ook nog even langs;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hankee
Ik krijg Connectify niet goed aan de praat op mn laptop, is al een paar jaar oud en lijkt de boel niet te ondersteunen.

Er is wel wat vreemds gebeurd. Ik heb via usb tethering een tijdje op m'n laptop zitten internetten en ben daarna de deur uit gegaan. Toen ik later terug kwam en verbinding probeerde te maken met m'n telefoon kon ik opeens geen verbinding meer maken. De provider gaf aan dat er teveel connecties actief zijn op mijn account. Ik begreep er niks van maar toen probeerde ik het eens met de inloggegevens op de standaard wifi connection op mijn laptop en kreeg die opeens verbinding. Heel erg vreemd.

Als het via een mac-adres geverifieerd wordt is deze dus opeens gewijzigd van het adres op mijn telefoon naar het adres van mn laptop. En als ik via USB tethering internet lijkt het me dat ik gewoon via het ipadres van mijn telefoon verbinding heb.

Zeer vreemd. Toch nog maar eens een beetje experimenteren.

ps, ben niet zo bang dat de huisbaas langskomt. Lijkt me uitbesteed aan een grotere partij die dit soort verbindingen regelt op openbare plaatsen. Vind het wel pure oplichting, 25 euro voor een week :(
Pagina: 1