Toon posts:

Info over externe videokaart nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn laptop uitbreiden met een externe videokaart. Een nieuwe computer is geen optie. Het gaat om een Amilo Pi 2530 van Fuji-Siemens. (laat het me weten of je een DxDiag nodig hebt)
Nu heb ik meerdere opties gevonden. Het beste lijkt mij een docking station met eigen stroomtoevoer (zoals de ViDock), aangezien de adapter van mijn laptop al heet genoeg wordt (ik gebruik geen accu, zit gelijk op het netstroom). Daarbij lijkt het me niets om zo'n ding los in mijn computer te hebben hangen i.v.m. stof en statische elektriciteit. Er zijn er ook enkele van andere merken, die dan weer via USB gaan. Maar ik heb gelezen dat USB mindere prestaties levert.
Qua hardware ben ik een totale leek. Het meest irritante vind ik de benamingen voor dit soort spul. Om maar wat te noemen; de term "docking" heeft al talloos verschillende betekenissen. Ik heb zeker wel twee uur gezocht en kan door de bomen het bos niet meer zien. Het gaat er mij vooral om om er één te vinden binnen Nederland.
Vroeg mij dus af of iemand met ervaring met externe videokaarten mij verder kan helpen.

Alvast bedankt

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik vraag mij eigenlijk af wat je bedoeling is met een externe videokaart want je kan die externe videokaart dan verder niet gebruiken met de monitor van je laptop. Extern betekent dan ook dat je er een aparte monitor op aan moet sluiten en het niet zo is dat je op een externe manier dan je interne kaart zou kunnen vervangen.

Daarbij moet je er ook rekening mee houden dat wanneer de bedoeling ervan is om ermee te kunnen gaan gamen dat ook de rest van je laptop daarvoor te langzaam zal zijn. Hierbij denkende aan de cpu, geheugen en de harddisk die erin zit dus eerlijk gezegd lijkt het mij zonde geld van een externe videokaart gezien de prijzen en de specificaties ervan ( vanaf 80 euro voor een goedkoop extern vga kaartje ).

[ Voor 3% gewijzigd door Roel1966 op 29-01-2011 19:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
------------------
System Information
------------------
Operating System: Windows Vista™ Home Premium (6.0, Build 6002) Service Pack 2 (6002.vistasp2_gdr.100608-0458)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: FUJITSU SIEMENS
System Model: AMILO Pi 2530
BIOS: Ver 1.00PARTTBL
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T7100 @ 1.80GHz (2 CPUs), ~1.8GHz
Memory: 2046MB RAM
Page File: 1194MB used, 15466MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11

Hier zit een X2300 HD in van Mobility Radeon. Deze wil ik uitschakelen en dan een vervangende videokaart aansluiten. Is dat mogelijk?

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-01 11:35
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 18:42:
------------------
System Information
------------------
Operating System: Windows Vista™ Home Premium (6.0, Build 6002) Service Pack 2 (6002.vistasp2_gdr.100608-0458)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: FUJITSU SIEMENS
System Model: AMILO Pi 2530
BIOS: Ver 1.00PARTTBL
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T7100 @ 1.80GHz (2 CPUs), ~1.8GHz
Memory: 2046MB RAM
Page File: 1194MB used, 15466MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11

Hier zit een X2300 HD in van Mobility Radeon. Deze wil ik uitschakelen en dan een vervangende videokaart aansluiten. Is dat mogelijk?
Is volgens mij niet mogelijk en ook al zou het zo zijn, dan win je er eigenlijk niks mee.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Er zijn modellen laptops die een insteek videokaartje hebben/hadden waar je dus deels dan een ander videokaartje in kon steken echter betwijfel ik of dat ook bij deze laptop zal gaan. Daarbij net zoals Cubic X al schrijft vraag ik mij ook af wat je er mee wint en waarvoor je een ander videokaartje erin zou willen.

Een gamerslaptop van heden ten dage zal je er in elk geval niet meer van kunnen maken en persoonlijk zou ik de laptop gewoon laten zoals ie is. Zoals ik ook al eerder schreef heb je ook niets aan een externe videokaart en dan zowel qua snelheid als ook dat je dan niet je interne monitor van de laptop kan gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een expresscard slot, vergeten te vertellen in mijn eerste post. Maar goed, ik denk dat ik genoeg weet nu. Bedankt voor de replies.
Pagina: 1