• foxofinfinety
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-05 21:15
ik heb via het V&A gedeelte een Dell PowerEdge 1550 overgenomen van iemand.
nu ging deze toen ik langs kwam om hem te zien kapot, toen mocht ik hem gewoon zo meenemen en zien of ik hem nog aan het werk kon krijgen.

voor elke SCSI schijf die ik er in zet, krijg ik na een korte tijd een fout.
de fout is echter aldoor het zelfde "drive not responing".
maar bij 3 schijven achter elkaar? nadat hij eerder al drie schijven een fout had geven? dat is natuurlijk nogal raar.
dus licht het wel aan de schijven?

ik denk van niet, ook omdat er nog iets raars was, ik heb de RAID instellingen weg gedaan en toen opnieuw aangemaakt, de schijven werkte, en na een korte tijd, toch weer niet.
het gekke is dat ik ongeveer een half uur lang een schijf kon gebruiken die hij eerder al als not responing had aangegeven, en dit enkel na het opnieuw aanmaken van de RAID, hem er opnieuw in zetten hielp niet.

maar, het is niet de schijf die de RAID regelt, de schijf zelf weet niet een dat hij in RAID zit, dit regelt de RAID controller immer, maar, hoe kan ik controleren of het de SCSI backplate of RAID controller is?

info gekoppelde product is niet geheel correct, hij is dual 1Ghz met 1GB RAM en 3x 36GB.

Uit recent onderzoek is gebleken: treinen rijden NIET op tijd, ze rijden op rails.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 16:45
klinkt idd als rotte array controller.
maar ff zonder dollen, een dual P3 bak moet je in een museum stoppen. Voor weinig of niks kun je beter krijgen. Gratis af te halen P4 desktops performen nog beter.

Newton's 3rd law of motion

• foxofinfinety
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-05 21:15
dual P3 is wel degelijk sneller dan een P4 desktop, ik heb genoeg P4 desktops gezien, maar daar wint deze wel van,
goed, hij is wel erg oud ja, maar toch, snel genoeg voor wat ik wil, hoewel deze meer een plukbak is.
ik heb ook een Dual 1,4Ghz P4 met 4GB RAM, die ik gebruik voor mijn website.

met de juiste configuratie is dat snel genoeg voor een privé site.
en natuurlijk, voor niet al te veel kan ik wel een snellere krijgen, maar gratis?
dat denk ik toch niet, want het zijn vooral P3 en P4 die je gratis krijgt, en twee CPU's is sneller dan 1.

ik weet wel een 2.4Ghz Xeon met 2 GB DDR RAM met ECC voor €75,-
maar, ik heb dit al, en €75,- heb ik niet, heb een een beetje dure hobby....

en, zoiezo, waarom €75,- uitgeven om iets te vervangen wat het prima doet?
als het nou voor een bedrijf was ok, maar voor een privé website hoeft het niet allemaal high-end te zijn, zeker niet voor mijne.

Uit recent onderzoek is gebleken: treinen rijden NIET op tijd, ze rijden op rails.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 16:45
foxofinfinety schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 20:17:
en, zoiezo, waarom €75,- uitgeven om iets te vervangen wat het prima doet?
gezien je startpost werkt het niet. en als je alleen een low end webserver draait snap ik uberhaupt niet wat je met een 19" rackserver uit het jaar kruik moet. Die dingen werken niet op pis maar vreten electriciteit los van de pokkeherrie. Er zijn zat (totaalplaatje gezien) goedkopere alternatieve oplossingen te bedenken.
Een server om de naam server te dragen is geen excuus, webservers kun je op zo goed als alles wat een cpu heeft draaien tegenwoordig.

[Voor 11% gewijzigd door Razwer op 30-01-2011 02:15]

Newton's 3rd law of motion

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee