de laatste tijd kom ik steeds vaker tegen dat mensen van andere hardware-sites hun reviews hier op t.net komen verdedigen. Dat gebeurt dan vooral bij de mensen van hardwareinfo.net, logisch natuurlijk, want dat zijn zo'n beetje de enigen in hardwareland (buiten tweakers) die ook Nederlands spreken.
Een goed voorbeeld van zo'n reactie is bijvoorbeeld deze.
Ok, Robert van Weersch heeft wel een beetje gelijk, dat men zijn artikel beter moet lezen voordat ze reageren, maar dat zegt ie dan alleen op de eerste pagina al zeven keer en voor elke posting krijgt ie 2 punten of meer (inzichtvol). Ik vind dat eigenlijk helemaal niet zo inzichtvol, als je die review zelf geschreven hebt.
Bovendien zit er in al die reacties een lichte vorm van flamen (op de man spelen dus). Een greep:
Mijn vraag is dus: wat is jullie mening hierover? Ben ik nu teveel aan het zeuren? Kan het verder niemand iets schelen?
Zeg het maar: als er veel mensen zijn die het niet met mij eens zijn, moet ik mijn mening kennelijk bijstellen...:)
Een goed voorbeeld van zo'n reactie is bijvoorbeeld deze.
Ok, Robert van Weersch heeft wel een beetje gelijk, dat men zijn artikel beter moet lezen voordat ze reageren, maar dat zegt ie dan alleen op de eerste pagina al zeven keer en voor elke posting krijgt ie 2 punten of meer (inzichtvol). Ik vind dat eigenlijk helemaal niet zo inzichtvol, als je die review zelf geschreven hebt.
Bovendien zit er in al die reacties een lichte vorm van flamen (op de man spelen dus). Een greep:
Blijkbaar is lezen erg moeilijk
Gaarne eerst het hele artikel lezen vooraleer je opmerkingen gaat maken die nergens op slaan.
Lezen aub.!
En ga zo maar door! Ik heb zelf eigenlijk zoiets van: jullie hebben toch zelf ook een forum, waarom kom je je review bij Tweakers.net dan verdedigen? Ik vind dat eigenlijk not done. Dat doen andere hardware-pagina's toch ook niet, en dat komt dan wel omdat die anderen geen Nederlands spreken, maar dan ontstaat er zo toch een oneerlijke situatie t.o.v. die andere reviews? Hoe moet ik het zeggen: ik heb er een beetje een raar gevoel bij...Robert van Weersch vraagt zich af waarom mensen altijd menen iets moeten te beweren terwijl ze dat niet zeker weten.
Mijn vraag is dus: wat is jullie mening hierover? Ben ik nu teveel aan het zeuren? Kan het verder niemand iets schelen?
Zeg het maar: als er veel mensen zijn die het niet met mij eens zijn, moet ik mijn mening kennelijk bijstellen...:)
Never stop seeking what seems unobtainable...