Komplett bestelling annuleren zakelijk

Pagina: 1
Acties:

• boyd91
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-01 09:07
Hallo,

Ik heb een week geleden een bestelling geplaatst bij Komplett.nl. Het product is echter niet op voorraad en een aanvulling van de voorraad word pas 14 februari verwacht. Nu was ik vandaag in de mediamarkt en zag ik dat hetzelfde product daar voor dezelfde prijs als bij komplett ligt (komt door de geen-btw actie die ze nu hebben).

Omdat het nog zo lang zou duren zou ik de bestelling bij Komplett graag annuleren. Het probleem is echter dat de klantenservice (moet via klantenservice annuleren) in het weekend niet bereikbaar is en de actie van de mediamarkt alleen dit weekend loopt.

Ik kan me achteraf ook niet beroepen op het consumentenrecht dat ik binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden kan retourneren omdat het een zakelijk aankoop is.

De bestelling is al betaald via iDEAL. Overigens neem ik aan dat de geen-btw actie van de MediaMarkt in feite alleen 19% korting is en ik alsnog de BTW erover kan aftrekken.

Is er een mogelijkheid om toch dit weekend nog bij de MediaMarkt het product te kopen zonder dat ik uiteindelijk met twee dezelfde producten zit? (Ik weet dat ik maandag de klantenservice kan bellen, maar er is voor mij geen zekerheid dat de bestelling nog te annuleren is.)

Bij voorbaat dank.

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-11-2025
boyd91 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 17:38:
De bestelling is al betaald via iDEAL. Overigens neem ik aan dat de geen-btw actie van de MediaMarkt in feite alleen 19% korting is en ik alsnog de BTW erover kan aftrekken.
Allereerst wil ik je er graag op wijzen dat je 15,97% korting krijgt en niet 19%. Je kunt er inderdaad alsnog de BTW erover aftrekken, aangezien de MediaMarkt gewoon verplicht is om de BTW door te voeren.
boyd91 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 17:38:
Is er een mogelijkheid om toch dit weekend nog bij de MediaMarkt het product te kopen zonder dat ik uiteindelijk met twee dezelfde producten zit? (Ik weet dat ik maandag de klantenservice kan bellen, maar er is voor mij geen zekerheid dat de bestelling nog te annuleren is.)
Waarom zou je maandag niet kunnen annuleren? Ze geven aan dat ze het product pas op 14 februari verwachten, dat is over ruim 2 weken. Gewoon bij de MediaMarkt halen en maandag je bestelling annuleren bij de klantenservice van Komplett. ;)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

• boyd91
Waarom zou je maandag niet kunnen annuleren? Ze geven aan dat ze het product pas op 14 februari verwachten, dat is over ruim 2 weken. Gewoon bij de MediaMarkt halen en maandag je bestelling annuleren bij de klantenservice van Komplett. ;)
Omdat er in de algemene voorwaarden niets te lezen is over annuleren, en voor zover ik weet is er ook geen wettelijke regeling voor.

Waar ik me dus zorgen over maak is dat komplett gaat beoordelen of ik recht heb op annulering. Ik heb liever de zekerheid dat het gewoon kan voordat ik het product bij de mediamarkt ga afschaffen.

• WickedWizard
Je hebt een product besteld en betaald dat ze pas over 2 weken binnen krijgen, zodra ze je bestelling nog niet hebben verwerkt en opgestuurd heb je toch altijd het recht om je bestelling te annuleren? Misschien dat er wat administratiekosten bij komen, maar dat zou ik wel wat raar vinden..

Overigens vreemd, als ik op de website van Komplett op deze pagina kijk, dan kan ik klikken op de optie 'een bestelling annuleren'. Wanneer ik dit doe, gebeurt er echter niks en de optie verdwijnt. 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door WickedWizard op 29-01-2011 18:15 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 19:33

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je koopt het nu(...) bij mediamarkt, en belt maandag komplett.com Als komplett.com weigert te annuleren of iets van de prijs af te doen kun je bij de mediamakrt nog omruilen/retourneren.

PS. wat is je voordeel bij Komplet eingelijk door "zakelijk"aan te geven ipv prive persoon?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-01 11:08
Ander alternatief is het bij de Mediamarkt kopen en nog even in de verpakking laten zitten. Mocht je de bestelling om wat voor reden dan ook niet kunnen annuleren bij Komplett kan je het nog terug brengen naar de Mediamarkt.

• boyd91
Overigens vreemd, als ik op de website van Komplett op deze pagina kijk, dan kan ik klikken op de optie 'een bestelling annuleren'. Wanneer ik dit doe, gebeurt er echter niks en de optie verdwijnt.
Ja voorheen kon je gewoon annuleren door op een knopje te drukken. Tegenwoordig hebben ze die functie eruit gehaald maar de help pagina's er nog niet op aangepast.
PS. wat is je voordeel bij Komplet eingelijk door "zakelijk"aan te geven ipv prive persoon?
Voor mij is er niet echt een voordeel geloof ik, want de facturen zelf vind ik alsnog best onhandig. Maargoed, dat wist ik niet toen ik me ging aanmelden.

Dat retourneren bij de mediamarkt ook kan wist ik niet, mooi dat ik dat nu weet. Ik ga morgen langs de mediamarkt ;) Bedankt!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-01 14:44
Mij is verteld dat zakelijke "gebruikers"geacht worden dat ze weten wat ze kopen en dus geen annulering kunne doen. ( vertelde medewerker van alternate) En dat ze zakelijke gebruiker daarom ook niet beschermt wordt in de wet wat wel geval is bij de consument. Heb zelf wel menig maal kunnen annuleren(zelfs na levering) maar dat was meer uit goeie zin van de klantenservice.

How are you doing?

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
stftweaker schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 00:16:
Mij is verteld dat zakelijke "gebruikers"geacht worden dat ze weten wat ze kopen en dus geen annulering kunne doen. ( vertelde medewerker van alternate) En dat ze zakelijke gebruiker daarom ook niet beschermt wordt in de wet wat wel geval is bij de consument. Heb zelf wel menig maal kunnen annuleren(zelfs na levering) maar dat was meer uit goeie zin van de klantenservice.
De vraag is wat de voordelen waren :P Veel marge hebben hardware-boeren niet, dus ik neem aan dat het niet goedkoper wordt.

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-01 14:44
GlowMouse schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 00:18:
[...]

De vraag is wat de voordelen waren :P Veel marge hebben hardware-boeren niet, dus ik neem aan dat het niet goedkoper wordt.
Hoe bedoel je precies?

How are you doing?

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:49
GlowMouse schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 00:18:
[...]

Het word waarschijnlijk precies 19% goedkoper ;)

Bij een eenmanszaak "hoeft" niet perse je bedrijfsnaam erop te staan maar bij een BV of andere vorm is dit toch wel een vereiste.

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-01 08:36

s3.

leuk_he schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 18:13:
Je koopt het nu(...) bij mediamarkt, en belt maandag komplett.com Als komplett.com weigert te annuleren of iets van de prijs af te doen kun je bij de mediamakrt nog omruilen/retourneren.

Bespaar jezelf de moeite en ga pas naar de Mediamarkt wanneer je het product hebt kunnen annuleren? Waarom nu gaan kopen als je het toch moet laten wachten in de verpakking totdat Komplett heeft geannuleerd?

• WickedWizard
s3. schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 08:58:
[...]

Bespaar jezelf de moeite en ga pas naar de Mediamarkt wanneer je het product hebt kunnen annuleren? Waarom nu gaan kopen als je het toch moet laten wachten in de verpakking totdat Komplett heeft geannuleerd?
Omdat 'nu' vorige week was en de MediaMarkt toen een grootschalige kortingactie had. ;)

Verwijderd

Is het nog gelukt met je annulering bij Komplett?
Pagina: 1