Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:46

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een mediaspeler waarbij de hoofdtaak is muziek afspelen.
Ik heb me proberen te verdiepen in deze materie maar omdat zo goed als 99% voor film weergave zo een ding aanschaft gaan ook alle reviews daar over.

Het apparaat moet en eigen harde schijf kunnen bevatten, en het liefst een display op de behuizing zodat je ook zonder ingeschakelde tv door de mappen kunt browsen.

Ik vind de logitech oplossingen waarbij een harde schijn aansluiting mogelijk is echt te duur dus dat valt af.
Voorals nog denk ik dat ik bij of een ac ryan play-on of een mede8er MED500X uit kom.
Die missen helaas wel een display op de behuizing.
Maar ik kan dus nergens ervaringen vinden waarbij gesproken word over de software mogelijkheden met betrekking tot het afspelen van muziek.
Als voorbeeldje deze speler:
Terratec NOXON M740
Daar las ik in een review dit:
Bediening is zeer makkelijk bij de instellingen menu's en bij het afspelen van video en foto materiaal. Wanneer je audio wilt spelen verandert de gebruiksinterface in een waardeloos monster waar je je al snel aan ergert. Je kunt geen ander album uitzoeken onder het spelen want dan stopt hij met spelen. Je kunt ook niet heen en weer door de mappenstructuur onder het spelen. Stop je de speler dan gaat hij terug naar het topje van het netwerk in plaats van de map waarin je daarvoor stond. Dit zijn bugs die wat mij betreft niet door de beugel kunnen, vooral omdat daarmee de bediening niet consistent is.

Kortom: Voor video is het een goede speler die ongeveer alles zonder problemen afspeelt, voor audio krijgt hij van mij vooralsnog een dikke min omdat hij daar bijna onbruikbaar is.
bron hififorum

Kijk dat wil ik dus niet.. |:(

Zijn er apparaten die ik dus moet vergeten of apparaten die juist erg goed werken voor audio weergave.
Mijn budget is maximaal 200 euro, waarbij in eerste instantie via het netwerk streamen van de muziek een mogelijkheid is maar er moet echt uit eindelijk een interne hdd in.
Een display op de behuizing is een wens maar geen must.
Gebruikers vriendelijke software voor het browsen/sorteren/ selecteren van muziek bestanden/mappen is een must.

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 29-01-2011 17:32 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 15:39
wat dacht je van een ipod 160 gig in een houdertje?
Of heb je meer dan 30.000 mp3's?

Afbeeldingslocatie: http://technabob.com/blog/wp-content/uploads/2007/05/homedock_music_remote.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
dat is een optie waar ik nog niet aan gedacht had, werkt die remote met ir of radio signalen..??
ir zou wel fijn zijn in combinatie met mijn harmony 600
maar meer dan 160 zou wel fijn zijn, al was het maar omdat ik al mijn cd's wil gaan rippen bijvoorkeur op een zo formaat met geen tot minimaal verlies van geluidskwaliteit.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Alle typische mediaspelers voor Video moet je vergeten (dus ook de AC-Ryan en Mede8er).
Naast de bovenstaande optie kom je toch al gauw op spelers als de squeezebox uit. Er zijn niet veel audio specifieker apparaten. Sonos is ook erg goed maar nog veel duurder dan de Squeezebox

Kijk eens bij Wifimedia. Zij hebben daar goede optie staan. Ze hebben misschien geen uitgebreid assortiment maar wat ze hebben is wel op de bedoelde taak berekend.

Misschien is de Philips Streamium serie iets. Ik ken deze serie niet maar wie weet zit daar wat tussen

[ Voor 16% gewijzigd door Athome op 29-01-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

De streamium serie van Philips schijnt nogal een kuren te hebben qua wifi verbinding en random stoppen van de muziek.

Als je toevallig een PC/laptop/miniPC in de buurt van je audiosysteem hebt staan, dan kun je zonder kosten kennismaken met het logitech squeezebox systeem. met de gratis squeezeslave of squeezeplay software kun je een willekeurige PC als streamer gebruiken. Bedienen doe je dan vanaf de website van je squeezecenter, of met een android / IOS app die je voor een paar euro kunt aanschaffen.

Zoals al eerder genoemd, er zijn nu eenmaal niet zoveel alternatieven.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Nee helaas begin ik daar ook achter te komen.
Althans er zijn wel zonder interne hdd alternatieven maar die gaan mijn budget te buiten helaas.

Misschien dat ik van het idee van de interne hdd moet afstappen, zodra je voor een streaming oplossing gaat word de markt ineens een stuk groter.
ik heb nog een oude laptop liggen die ik als "nasje" in kan zetten dat is al iets energie zuiniger dan de normale pc aan laten staan.

Mag ik toch nog een reactie vragen van de ac ryan playon-hd of mede8er gebruikers..??
Hoe is de bediening voor enkel audio, is dat echt zo een ramp of is er mee te leven..??

[ Voor 10% gewijzigd door Bommes op 30-01-2011 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Als je een TV aan hebt, is de bediening voor audio wel goed maar het zal waarschijnlijk niet allemaal zijn zoals je verwacht.

Voorbeeld:
Als je bij een typische audiostreamer tijdens het spelen een ander nummer of album wil zoeken, is dit geen enkel probleem, de muziek loopt gewoon door. Bij een videospeler als de AC-Ryan moet je eerste de muziek stoppen voordat je naar een andere map kan.

Bij de Dune (toch geen goedkope speler) las ik al de klacht dat deze niet gapless kan afspelen waardoor er bij Live-albums iedere keer een korte stilte valt tussen de nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Bommes schreef op zondag 30 januari 2011 @ 09:59:
Ik heb nog een oude laptop liggen die ik als "nasje" in kan zetten dat is al iets energie zuiniger dan de normale pc aan laten staan.
Dan zou je ook MPD kunnen draaien, zie Het grote Music Player Daemon topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Ik heb een Playon-HD en ik kan alleen maar zeggen dat hij doet wat hij hoort te doen.
Het afspelen van een mp3-tje of een hele cd gaat prima.
Het grote probleem is dat het zo veel anders werkt dan op je pc. In een Windows MediaPlayer of soortgelijk programma klik en sleep je een eind weg in je mediabibliotheek en in 10 seconden heb je een playlist.
Door te scrollen ga je rap door lange lijsten heen en je kunt met 1 vingerbeweging meerdere bestanden tegelijk selecteren.
Bij de Playon (en ik vermoed dat dat bij de meeste mediaplayers niet anders is) krijg je door de simpele GUI 10 titels tegelijk op het scherm en lange bestandsnamen passen niet maar komen voorbij ge-scrold. Omdat je aan de afstandsbediening gebonden bent kun je maar 1 bestand tegelijk selecteren.
Volgens het AC-Ryan forum zijn er wel manieren om op je pc playlists te maken en die op de HDD van de Playon te zetten maar dat is behoorlijk omslachtig allemaal.

Misschien heb je in je omgeving iemand met een mediaplayer zoals de Playon-HD waar je eens kunt kijken of de bediening een probleem is.

Anders is het misschien een optie om eens rond te kijken naar een 2e hands HTPC-tje van een paar jaar oud.
Als het enkel voor muziek is hoeft het ding niet krachtig te zijn en Windows Mediacenter of XMBC zijn prettiger om mee te werken.
Pagina: 1