Zalman ZM500-HP fan omdraaien?

Pagina: 1
Acties:

• Gideonnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-12-2025
Ik heb mijn voeding vervangen door een modulaire voeding (jeej minder kabels!) en dacht dat dit de koeling wel ten goede zou komen.
Maar toen zag ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/vwbcy.png

Beetje overdreven vind je niet?
Dus ik opnieuw mijn koeler gemonteerd, maar nog steeds zo heet!

Nu ben ik erachter gekomen dat deze voeding mijn kast in blaast, mijn oude die zoog als het goed is en blies naar buiten.
Mijn koeler staat dus ook omhoog, en blaast zo goed als in de voeding, of naar beneden maar dan weer tegen m'n videokaart.

Nu wil ik de voeding openmaken en de fan omdraaien, zodat de airflow weer normaal is, maar mag en kan dit zomaar?

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:38

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

garantie vervalt als je de fan omdraait. als de behuizing open is geweest vervalt de garantie.

fan omdraaien is niet zo moeilijk

If water polo was easy, it would be called football

• Gideonnn
Hmm, nog een beslissing dan.
Maar is het voor de koeling van de voeding niet funest?
Blijft hij wel in orde zeg maar? :)

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:38

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

als ik het goed begrijp heb je een voeding die dus de warmte de case inblaast van af de boven kant van de voeding?

zoals dit?
http://www.dansdata.com/images/gtr450/psu_1280.jpg

want dan maakt het geen niks uit welke kant de fan op draait. ik denk zelfs dat hij dan beter gekoeld word

If water polo was easy, it would be called football

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:56
Hoeveel fans heb je voor de rest in jouw computer? Het hoort niet zo te zijn dat de voeding al het hete lucht naar buiten blaast, want de voeding moet zich dan ''koelen'' met lucht wat al is opgewarmd door de processor. Meestal (als de fan boven zit, want dat neem ik aan uit jouw tekst), kan je nog een fan onder de voeding maken. Als daar geen fan hangt, zou ik daar een neer hangen ipv de fan om te draaien.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

deze blaast de lucht gewoon naar buiten hoor, kijk maar naar de fan

edit:
dit is een plaatje van jouw voeding, en deze blaast de lucht mits correct gemonteerd vanuit de kast naar buiten:
Afbeeldingslocatie: http://www.thinkcomputers.org/reviews/zalman_zm850hp/7.jpg

Kan je misschien een foto maken van de huidige situatie?

[ Voor 35% gewijzigd door Brilsmurfffje op 29-01-2011 18:20 ]

• Gideonnn
Heb nu mn oude voeding er terug ingedaan, maar het scheelt niks..
Denk toch maar eens een scythe mugen 2 bestellen.

Ik voelde dat hij de lucht naar binnen blies ipv naar buiten.
Maar een 955 hoort toch geen bijna 80 graden te worden onder full load, ookal heeft ie klote airflow?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik snap een en ander niet namelijk je schrijft dat de koeler van je cpu naar beneden blaast en tegen je videokaart op, nou dat zou ik dus al eens gaan veranderen en de lucht naar boven laten blazen. Het allerbeste is zelfs eigenlijk gewoon zijwaarts laten blazen naar de achterste outtakefan voor een zo optimale airflow.

Dan wat je voeding betreft lijkt het mij erg sterk dat de fan je kast in blaast en ook al voel je eraan, ook bij het aanzuigen van lucht lijkt het soms alsof die lucht dan blaast in plaats van aanzuigt. En wanneer dan die voeding echt lucht je kast in blaast zou ik hem meteen RMA sturen en is de fan fout gemonteerd af fabriek.

Overigens bij het opnieuw plaatsen van de koeler neem ik toch aan dat je eerst alle oude koelpasta van zowel je koeler als cpu afgehaald hebt met alcohol en een doekje, en vervolgens weer een rijstkorrel nieuwe koelpasta aangebracht hebt. In geval je dat niet gedaan hebt dan is het niet zo raar dat je zulk soort hoge temperaturen krijgt omdat gewoon de warmtewisseling niet goed is.

[ Voor 22% gewijzigd door Roel1966 op 29-01-2011 20:08 ]

• Gideonnn
Nee, hij blaast naar boven of beneden, dat kan dus niet anders, standaard zet ik hem naar boven, omdat de voeding ook een outtake is.

Ik heb het vermoeden dat het iets anders is, fans genoeg, voeding vervangen, dus kan eigenlijk niet anders dan dat het de koeler is.
Heb maar een scythe mugen 2 besteld, nu maar hopen dat het past. :p

Ooh en ja, de koelpasta is goed applied, ik dacht eerst namelijk van niet.
Pagina: 1