Toon posts:

Stem op de beste layout !!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

op de volgende pagina staan een aantal designs van echte hardcore Tweakers. Deze moederbord layouts zijn gemaakt naar aanleiding van een hele lange thread over de ideale Socket-A moederbord layout... Stem op de beste en win een gratis emailadres !!! geintje,... laat hem/haar een vette koeler winnen !!

http://members.ams.chello.nl/r.brolsma/poll/index.html

Doe mee, en zorg dat je er bijkomt !! ('t lijkt verdomme de EO wel....)

Ps. Er is ook een echte vote-site bij... helemaal onderaan,.. lekker handig... hoef je niet te mailen !!!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ze zijn volgens mij lang niet allemaal realiseerbaar. Zoals die van DaVence en Duh. Die dimm-banken linksonderaan liggen veel te ver weg van de chipset (zoiezo is het moederbord te smal voor alle sporen die naar die dimms moeten).
Maargoed :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Zie een paar (2) borden waar we toch cht niks aan hebben; DIMM's gelijk achter de PCI sloten:? Hoe moet ik daar nou een beetje PCI kaart op kwijt. Ik vind die van eXistence leuk, alleen kloppen de verhoudingen niet helemaal, en wie wil er nu zo'n blauwe ACR slot waar je nul komma nul aan hebt. (ik probeer mijn bord er natuurlijk zo goed van af te laten komen;) ) Ook zie ik bij nogal wat borden een enorm grote afstand tussen de IDE connectors en de 'south-bridge', dat lijkt me niet zo ideaal. Als mededinger ben ik van mening dat ik niet moet stemmen, wat ik dan ook niet doe. Vandaar hier wat van mijn opmerkingen (en het is natuurlijk gewoon voor de fun; ik heb helemaal niets aan die koeler)

Overigens klopt de beschrijving bij mijn ontwerp niet helemaal. Was blijkbaar zo stom|:( het verkeerde ontwerp naar Roeland te sturen (het ontwerp zonder L3). Desalniettemin sta ik nog steeds achter m'n eerste ontwerp.

(dit is min of meer een herhaling van hetgeen ik gezegd heb in de vorige thread, maar ik wil het hier ook ff kwijt)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

http://hosted.barrysworld.net/aprazeth/motherboard.gif

Ik weet het, ben te laat, maar ja, vergeef me :)

Uhm.. ik ga geen plaatje linken uit respect voor ons 56k volk :)
Ik hoop dat ie leuk is :)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, best een leuke opzet, maar te laat he?? Doe je alleen nog maar voor spek en bonen mee............

Verwijderd

Topicstarter
effe omhoog trekken........

Verwijderd

Waarom staat mijn uitleg er niet bij en is de poll slecht leesbaar ?? Zo haal ik toch geen stemmen binnen :).

Verwijderd

Topicstarter
VipTweak.... mail hem effe, pas ik het direct aan...

Verwijderd

Op Thursday 15 March 2001 23:35 schreef roelandstoter het volgende:
VipTweak.... mail hem effe, pas ik het direct aan...
nee, hij staat er al, maar er staat alleen geen streep onder mn naam :)

Verwijderd

Topicstarter
................dus??

Verwijderd

Op Thursday 15 March 2001 22:52 schreef roelandstoter het volgende:
Helaas, best een leuke opzet, maar te laat he?? Doe je alleen nog maar voor spek en bonen mee............
Toch wel Mond-en-Klauwzeer vrij spek neem ik aan?

Verwijderd

Topicstarter
eeehh, nou,...vooruit dan... Nee, beste een leuke layout,..maar waarom heb je te lang gewacht..??

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:53

4POX

Everybody is wired

Ik heb op een aantal dingen gelet..

1, Wordt er wel na geleeft naar de atx standaart
2, Laat die onboard lan weg
3, Zit alles wel vrij
4, Zit de ATX connector wel helemaal bovenin
5, Zit de cpu socket wel helemaal na achteren. Want daar kun je in de meeste kasten nog een extra fan kwijt.

Ik heb voor de plank van abaddon gekozen omdat. Simpel, Veel ruimte tussen de componenten. Bios chippies zitten op een realistiche plek net als de dimm sloten

Ook de floppy en de ide aansluitingen zitten op een goeie plek.. Want bij 1 plank (ik noem geen namen >:)) zit de aansluitingen achter de dimm..

Verder is de ruimte achter de sloten vrij voor het geval als je lange insteekkaarten hebt

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Roeland maak ff een gebruiksvriendelijke link wil je?

gewoon zo zonder de - [u-rl=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/144482]blabla[/ur-l]

Verwijderd

Topicstarter
eXistence...huh ? wat bedoel je...

Verwijderd

Op Friday 16 March 2001 00:05 schreef roelandstoter het volgende:
eXistence...huh ? wat bedoel je...
Lamaar :)>:)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-02 20:08

BrZ

Kan je ff op die pagina "ABADDON" veranderen in "ABBADON" ?
aBaDDoN is iemand anders op GoT :) (een goede vriend van me trouwens :))

Verwijderd

Topicstarter
Dat is volgens wel de naam die ik doorgekregen heb.... of hebben jullie allebei een design opgestuurd...??????

Verwijderd

Op Thursday 15 March 2001 23:50 schreef roelandstoter het volgende:
eeehh, nou,...vooruit dan... Nee, beste een leuke layout,..maar waarom heb je te lang gewacht..??
Ik ga nou niet CONSTANT computeren op me verjaardag! ( 15 maart dus... )

Verwijderd

net een half uurtje te laat, maar toch nog gefeliciteerd!

Verwijderd

dank je :)
was wel flex idd... maar ja
ik ga waarschijnlijk toch nog aan me design rommellen.. Perfectionisme... ik weet het, zuigt.. :D

Maar ja

Verwijderd

ok hij is ge-update.
wat er is veranderd?

_ Blauw Achtergrondje ( heh kon het niet laten )
_ L3 Cache.. ergens gelezen en leek me wel slim ja :)
_ 2 SDR 2 DDR banken
_ 2de BIOSCHIP verwijderd
_ Jumpers wat rond bewogen
_ Fan Connectors rond bewogen

En dat voor Spek en gas-producerende bonen ... }:O

Verwijderd

Zo goedemorgen allemaal! Het gaat lekker met de votes alleen dat kan nog veel beter mensen! :Y)

/me ziet verbaasd dat hij nog niet is ingehaald door PsyFlux! *D

Verwijderd

/me schopt hem nog maar es omhoog

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal, ik ga ook effe omhoog schoppen...:P

Verwijderd

Roeland er moeten echt meer stemmen komen! Alleen weet ik niet hoe! Er zijn er nu pas 60 ofzo!

Verwijderd

Topicstarter
eXistence ik weet niet hoe ?? Ik kan alleen deze thread af en toe omhoog kicken....

Verwijderd

.SCHOP.

Verwijderd

Op Thursday 15 March 2001 22:33 schreef abbadon het volgende:
Zie een paar (2) borden waar we toch cht niks aan hebben; DIMM's gelijk achter de PCI sloten:? Hoe moet ik daar nou een beetje PCI kaart op kwijt. Ik vind die van eXistence leuk, alleen kloppen de verhoudingen niet helemaal, en wie wil er nu zo'n blauwe ACR slot waar je nul komma nul aan hebt. (ik probeer mijn bord er natuurlijk zo goed van af te laten komen;) ) Ook zie ik bij nogal wat borden een enorm grote afstand tussen de IDE connectors en de 'south-bridge', dat lijkt me niet zo ideaal. Als mededinger ben ik van mening dat ik niet moet stemmen, wat ik dan ook niet doe. Vandaar hier wat van mijn opmerkingen (en het is natuurlijk gewoon voor de fun; ik heb helemaal niets aan die koeler)

Overigens klopt de beschrijving bij mijn ontwerp niet helemaal. Was blijkbaar zo stom|:( het verkeerde ontwerp naar Roeland te sturen (het ontwerp zonder L3). Desalniettemin sta ik nog steeds achter m'n eerste ontwerp.

(dit is min of meer een herhaling van hetgeen ik gezegd heb in de vorige thread, maar ik wil het hier ook ff kwijt)
Dat die verhoudinegen niet helemaal kloppen komt doordat ik alle plaatjes heb gekopieerd van een foto op de t.net frontpage, maar zo erg is het ook weer niet.

En ik heb dat ACR slot genomen omdat het zoals je zelf al zegt niet veel gebruikt wordt, maar anders heb je daar toch een PCI slot met een gesharede IRQ dus vrij nutteloos....

En die IDE kabels had ik wel wat dichter bij de southbridge kunnen zetten, maar dan krijg je weer het probleem met de kabels en de hdd performance is over het algemeen niet zo belangrijk vind ik.

Ik ben een veel te lange reply aan het typen :) maar ik hoop dat ik een beetje uitleg heb gegeven waarom mijn bord zo in elkaar steekt.....

msg voor Roeland:

Ik heb zelf ook geen idee hoe we meer votes kunnen krijgen, maar die signature heeft al een paar votes (in mijn voordeel :+) opgeleverd dus laten we hopen dat er nog veel tweakers besluiten te gaan stemmen.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat ACR?? slot kanje goed je slot cooler instouwe!! is handig man!! iig absoluut niet nutteloos! >:)

• Plague
  • Niet online
SCHOP!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net gekeken, wel hebben al 119 stemmen,... dat is toch niet verkeerd....

Verwijderd

Op Saturday 17 March 2001 15:01 schreef roelandstoter het volgende:
Ik heb net gekeken, wel hebben al 119 stemmen,... dat is toch niet verkeerd....
Nee gaat best lekker! >:)

Die signature werkt goed! ;)

• Plague
  • Niet online
Trap!

Verwijderd

Foutje! >:)

Verwijderd

We kunnen hier ook een mooie discussie houden, blijft 'ie ook wel mooi bovenaan :)

Maarre et ziet er trouwes niet zo heel mooi voor mij uit met de resultaten :'( Tweede plaats is nog mooi, maarja... er is maar 1 prijs :)
|:( dattik nou niet ff aan bevestigingsgaatjes rondom de processor & northbridge heb gedacht... want ik vind de lay-out van existence niet zo logisch (past die processor wel naast je diskdrives in een midikast?) maar veel tweakers vinden de mogelijkheid om xtra grote koelers te bevestigen natuurlijk perfect...

Verwijderd

PsyFlux ik heb ff gekeken in mijn kast en daar leek het goed te passen de cpu op die plek, maar ik zat meer te kijken naar veel ruimte voor de cpu en toch de northbridge, cpu, geheugen en het agp slot zo dicht mogelijk bij elkaar voor de beste performance.....

153 votes *D

Verwijderd

Topicstarter
Heren, ik benz eer tevreden over het aantal stemmen tot nu toe... Iets minder vind ik dat ik evenveel stemmen heb als mijn huisgenoot Davence... hij heeft helemaal geen verstand van computers !!!

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 08:15 schreef eXistence het volgende:
PsyFlux ik heb ff gekeken in mijn kast en daar leek het goed te passen de cpu op die plek, maar ik zat meer te kijken naar veel ruimte voor de cpu en toch de northbridge, cpu, geheugen en het agp slot zo dicht mogelijk bij elkaar voor de beste performance.....

153 votes *D
Mja, de grootste bezwaren die ik eigenlijk tegen jouw design heb zijn dat de processor en het geheugen mijlenver uit elkaar liggen... en als je die twee IDE connectors naast het geheugen gebruikt, dan gaan die brede IDE kabels de airflow blokkeren...

maar hey, dat is slechts mijn mening :)

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 13:48 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Mja, de grootste bezwaren die ik eigenlijk tegen jouw design heb zijn dat de processor en het geheugen mijlenver uit elkaar liggen... en als je die twee IDE connectors naast het geheugen gebruikt, dan gaan die brede IDE kabels de airflow blokkeren...

maar hey, dat is slechts mijn mening :)
En gellukig denken de meeste mensen er anders over! :+>:)

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, jongens, rustig... ik vind jullie designs allebei even goed,... maar die van PsyFlux beter >:)

Zorg trouwens effe dat ik meer stemmen krijg dan DaVence....

<edit>Ohh, hoeft al niet meer, ik heb er al meer....:)</edit>

Verwijderd

Roeland mag ik dan voor de uitzondering nog een keer voten op jou! >:)

Verwijderd

Topicstarter
JONGENS, HEEELLLLPPP !! ER ZIT EEN GROTE SLIJMERD ACHTER MIJ AAN !! eXistence, jij wil echt HEEEELL graag die koeler he? Nou vooruit, stem dan nog maar een keer op mij.............:?

Verwijderd

DONE!! :P

Ik ben geen homo! :o

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 14:40 schreef roelandstoter het volgende:
Nou vooruit, stem dan nog maar een keer op mij.............:?
Je kan inderdaad meerdere keren op iemand stemmen... Ik vertel maar niet hoe, maar ik denk dat een beetje slim iemand het wel uit kan vogelen....
Beetje een slecht beveiligde poll...
Nou is dit gelukkig niet zo'n super belangrijke wedstrijd :)

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 14:45 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Je kan inderdaad meerdere keren op iemand stemmen... Ik vertel maar niet hoe, maar ik denk dat een beetje slim iemand het wel uit kan vogelen....
Beetje een slecht beveiligde poll...
Nou is dit gelukkig niet zo'n super belangrijke wedstrijd :)
Hoe doet hij het dan op IP-adres of met een cookie of op een bepaalde tijd ofzo? :?

Af en toe kan ik weer opnieuw voten en dat heb ik net gedaan op roeland! :D

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 14:46 schreef eXistence het volgende:

[..]

Hoe doet hij het dan op IP-adres of met een cookie of op een bepaalde tijd ofzo? :?
nogmaals, dat ga ik maar niet vertellen... tis niet dat ik jou niet vertrouw. Maar veel voters komen vast wel langs dit draadje, en er zou iemand tussen kunnen zitten die er misbruik van zou kunnen maken...

Verwijderd

Maar jij weet het dus wel! >:)

Nee geintje ik vind het wel goed gaan zo alleen wel jammer eigenlijk dat er zo weinig echt goede layouts zijn, want van VipTweak had echt wel een beter bord verwacht!

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 14:46 schreef eXistence het volgende:
Af en toe kan ik weer opnieuw voten en dat heb ik net gedaan op roeland! :D
Tis erger... je kunt zelfs gewoon doorvoten als je weet hoe het werkt... Elke keer als je de nieuwe resultaten ziet kun je dan gelijk weer een vote uitbrengen....

Verwijderd

Zal eens kijken of dat vote ding echt zo slecht is.....

Site is down! :(

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 14:52 schreef eXistence het volgende:
Maar jij weet het dus wel! >:)
Yep... ik heb zelf ook een website, dus ik weet wel wat af van polls en hoe ze werken.. Kwas dus ff benieuwd of deze ook een beetje knoeibestendig was... is dus helemaal niet het geval!
Er staan dus ook eigenlijk 2 votes teveel bij mijn naam :)
maarja, maakt niet veel uit die 2 votes. Want ik ben toch al dik 2e :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ja jongens, een gratis vote he? Het is en blijft gratis...

Verwijderd

Er kan "helaas" nog een hoop gebeuren in die laatste 13 dagen. :)

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 14:59 schreef roelandstoter het volgende:
Ja jongens, een gratis vote he? Het is en blijft gratis...
Toch vind ik het bijzonder dom gemaakt... had voor een heel klein beetje xtra moeite al een stuk beter gekund... nouja, de gemiddelde computeraar komt er denk ik niet achter :)

Ik moet toegeven dat ik er ook nog ff aan heb zitten denken om mezelf dwars door het dak heen te voten :P
Maarja, zo desperate ben ik ook weer niet :)

Verwijderd

Ben ik nou de enige die de vote site niet meer kan laden! :'(

PsyFlux behave yourself! :+

//off-topic

roeland wat moet jouw usericon voorstellen? :?

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 15:08 schreef eXistence het volgende:
Ben ik nou de enige die de vote site niet meer kan laden! :'(
Lijkt er wel op... hij doet het bij mij prima.

edit:

duurt inderdaad wel een beetje lang... maar na 5-15 seconden staat hij er toch echt wel bij mij (chello). En dan ben ik ook nog ZWAAAAR aant downen :)

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Vrij onzinnige poll want bijna geen een van die borden zal ook echt gerealiseerd kunnen worden :)
Of de layout voldoet niet aan de atx standaard of het is zo'n warboel dat kortedatapaden bijna onmogelijk zijn.

'k Heb op die van E-vix gestemd bdw, dat's nl imho de enige die een realistisch ontwerp heeft. :)

Verwijderd

Leuk maar de poll-page wil niet laden bij de mijn... ben al 5 min. aant wachten op iets....

edit:

Lamar, doet het al weer, duurde errug lang...

Verwijderd

Ik ben dus niet de enige! ;(

Op wie wilde je gaan stemmen?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn plaatje is aangepast...

Verwijderd

En wat is het nu? :D

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 18:46 schreef eXistence het volgende:
En wat is het nu? :D
Nieuwe wedstrijd! Wie weet wat het plaatje van roeland moet voorstellen?
Mijn beste gok: de boilerinstallatie in z'n kelder :)

Verwijderd

Binnenkant van een tv? :?

Verwijderd

Topicstarter
Hetzelfde als het vorige plaatje, maar dan bijna 20 jaar ouder... Dames en heren jongens en meisjes, dit is de die van een 8088 processor !!! Mijn eerste PC-processor...:'( Mijn eerste miskoop !!! Headstart Explorer van de Dixons !!

Verwijderd

Echt duidelijk issie niet, maar het was zeker een miskoop! Ik (mijn vader) heeft dat ding vroeger ook gehad kon je echt geen ruk mee met een 20mb hdd voor f2199,- (|:() echt aso duur en naar mijn mening niet eens een icon waard!

En waarom is die site af en toe zo traaaaag? :Z Zal toch niet teveel bezoekers zijn als ik zo kijk naar het aantal votes! >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een Headstart Explorer MET kleurenscherm en 40 MB harde schijf... 2500 piekies, toendertijd 2 jaar kranten voor gelopen !! verdomme... dei harde schijf is in 2 jaar tijd 3 keer kaduuk gegaan, toetsenbord is omgeruild en het scherm is ook een keer terug geweest... en natuurlijk die 512 kbyte intern geheugen...had je niks aan...blij dat die rotzooi failliet is gegaan/....

Verwijderd

Topicstarter
kick

Verwijderd

SCHOP!

Kom op tweakers voten! :) (tis voor jullie eigen toekomst :D)

Verwijderd

Ook maar effe gevote, maar die uitslag snap ik niet... Slaat toch nergens op...

Verwijderd

He Newby! Ten eerste op wie heb je gevote? En waarom slaat de uitslag nergens op?? :?
Pagina: 1