Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakers,

Allereerst wil ik beginnen met het volgende: Weet niet of ik op de juiste plek ben, zo niet. verplaats dit dan graag :)

Dan het probleem, of eigenlijk de Tweak, want ik denk dat dit onder tweaks valt.

Bij mijn vorige laptop, de HP Pavilion Dv9000 een afstandsbediening. Zo ééntje die mooi in de zijkant ingeschoven kan worden. Die laptop is al een tijdje overleden maar ik heb die afstandsbediening nog en deze wil ik graag gebruiken op mijn Compaq 615 laptop,
De compag 615 heeft echter geen afstandsbediening.

Wat ik dus aan het uitpluizen was is allereerst hoe de HP Pavilion het signaal van de afstandsbediening oppikte en hoe ik dit dan kan realiseren op mijn Compaq 615.

In dit topic (http://www.techsupportfor...trol-problems-137619.html) lees is dat er een IR-receiver op de HP pavilion zit.
Toen ik dat las vervloekte ik mezelf duizendmaal omdat ik de HP pavilion reeds een waardig afscheid heb gegeven maar nooit erbij heb nagedacht dat die IR-receiver nog van pas zou komen.

Dus toen sloeg ik aan het zoeken naar een IR-Receiver.
USB gerelateerde apparaten kwam ik al wel tegen. zo o.a hier op tweakers zelf
pricewatch: Conceptronic Lounge ‘n Look CLLRCMCE

Maar ik wil dus een ingebouwde receiver in mijn laptop plaatsen.

Nu mijn vraag aan jullie,
Aangezien ik geen interne IR receivers kan vinden. En ook geen manier m deze dan eventueel te plaatsen.
Is dit mogelijk en waar vind ik zo'n IR- Receiver?

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-01 11:26
je kan zoeken op express kaarten. of je zou je hele pc uit elkaar moeten halen (en ik denk niet dat je dat wilt)

Verwijderd

Topicstarter
DCG909 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 08:58:
je kan zoeken op express kaarten. of je zou je hele pc uit elkaar moeten halen (en ik denk niet dat je dat wilt)
Ik ben bereid om er wat voor te doen :P als ik maar weet wat