Kort piepje iedere +- 30 seconden

Pagina: 1
Acties:

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024
Ben bezig met de pc van mn schoonvader want de pc wilde niet meer starten was een bestandje beschadigd (hal.dll). Dus heb hem geformateerd en ben hem opnieuw aan het installeren.

Alleen nu komt er telkens een kort schel piepje uit de computer en het lijkt vaker voor te komen als de harddisk actief is. Hij geeft geen fouten en loopt gewoon maar piepje blijft irritant en ik ben bang dat het een reden heeft.

Heb al geluiden uitgeschakeld, beep bij apparaten beheer uitgeschakeld maar blijft door gaan.

Ik vind 100 en 1 topic over piepjes als ie niet wil starten maar niks over piepjes als de computer gewoon loopt.
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn.

ps lijkt ook echt uit de harddisk te komen

[ Voor 3% gewijzigd door MantaMania op 29-01-2011 15:41 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:26
Weet je al exact waar het uit komt ? interne speaker of een buzzer op een io-controller o.i.d. ?
Is het niet spin-up/spin-down van de hdd dan ?

[ Voor 22% gewijzigd door DukeBox op 29-01-2011 15:43 ]

• Turiya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-11 21:40
Een collega van mij had een tijdje terug een soortgelijke situatie. Vreselijk irritante maar relatief zachte piepjes, op onregelmatige tijden. Soms een tijdje niet, dan weer elke minuut.

Nieuwe harddisk in zijn laptop, en de piepjes waren weg. Volgens systeembeheer was het een probleem dat vaker voorkwam bij die serie harddisks. (Ik weet helaas niet welk type het was)

Verwijderd

Overigens, als de harddisk echt de schuldige is zou ik szm al je data back-upen, dergelijke geluiden zijn meestal een teken dat de schijf aan het einde van zijn latijn is.

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024
Zijn geen spin up geluiden en zijn ook niet echt zachte piepjes zijn best irritant hard. Maar lijkt er inderdaad op dat de harddisk aan eind van zijn latijn is hij begon nu ook een rommelend geluid te maken dus alles is nu gebackupped en nieuwe besteld. Bedankt voor meedenken.!