Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394263

Topicstarter
Hallo,

Ik moet een nieuwe mobiel uitkiezen, en mijn oog is gevallen op 2 midrange smartphones, namelijk de Samsung Galaxy Apollo en de HTC Wildfire.

Nu lijkt de HTC mij het chillst, maar ik heb gelezen dat zijn lage processorsnelheid (528 MHz) en lage schermresolutie (240x320) een probleem zouden kunnen zijn bij sommige Apps. Bij de Samsung is dit probleem er niet lijkt mij, aangezien de processorsnelheid (800 MHz)en iets hogere resolutie (240x400). Is dit echt een probleem?

En hebben jullie ere ervaringen mee? Zoja, welke zou je dan aanbevelen?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06 19:03
Galaxy Apollo heeft 667 mhz cpu ;) en geen GPU (dus kan geen 3D)
Resolutie is niet echt een enorm voordeel, omdat dit een van de enigste android phones is met deze resolutie en wel eens rare effecten kan geven met apps (zelf geen ervaring, kan ook goed werken)
Eerlijk gezegd lijkt de LG optimus one P500 de beste keuze. Véél meer RAM geheugen als de Apollo, processor is misschien iets trager in Mhz, in de praktijk is hij even goed.
De LG heeft ook officieel 2.2, dus dat zit snor, en ik weet niet in hoeverre je met custom ROM's wilt werken.
Enigste bij de optimus one is dat je wel eens wat weinig opslaggeheugen op de telefoon zelf kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:42

sapphire

Die-hard pruts0r

Nou ik heb een klein beetje ervaring met beide toestellen en in de praktijk vond ik de lage resolutie van de Wildfire niet echt storend, te weinig met apps ermee gewerkt om een oordeel te kunnen geven over de CPU.
De Apollo heb ik een aantal games mee van market place gehaald en ik heb geen rare dingen gemerkt wbt. de resolutie. Geen 3d dingen inderdaad want dat kan hij niet aal maar het toestel voelde goed aan en reageerde lekker.
Maargoed beide zijn leuke Android midrange telefoons emt beide hun plus en minpunten. Zo is bij de Apollo de CPU wel sneller in MHZ'en maar heeft deze ivm. de Wildfire weer erg weinig ram. Dillema he :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Thmz159 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 15:45:
Eerlijk gezegd lijkt de LG optimus one P500 de beste keuze. Véél meer RAM geheugen als de Apollo, processor is misschien iets trager in Mhz, in de praktijk is hij even goed.
De LG heeft ook officieel 2.2, dus dat zit snor, en ik weet niet in hoeverre je met custom ROM's wilt werken.
Enigste bij de optimus one is dat je wel eens wat weinig opslaggeheugen op de telefoon zelf kan hebben.
Ik zou ook deze LG aanraden (obv de specs maar ook omdat ik er zelf één heb en hij het goed doet). LG heeft aangegeven dat Android 2.3 naar de Optimus One komt trouwens, dat is ook wel prettig (als ze het ook echt gaan doen).

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-06 22:42
Cyphax schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:51:
[...]

Ik zou ook deze LG aanraden (obv de specs maar ook omdat ik er zelf één heb en hij het goed doet). LG heeft aangegeven dat Android 2.3 naar de Optimus One komt trouwens, dat is ook wel prettig (als ze het ook echt gaan doen).
Ik ook.

Er is voor zover ik tot nu toe gemerkt heb maar 1 nadeel aan de LG O1, en dat is de beperkte kleurweergave van het scherm (waardoor sommige mooie backgrounds er net iets minder goed uitzien door banding; andere backgrounds zien er daarentegen prima uit). Dit hindert niet in dagelijks gebruik, en ik denk dat halve resolutie (Wildfire) storender is dan verminderde kleurweergave...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:30

lasharor

7 december 2004

Ik heb een aantal maanden met de Wildfire rond mogen lopen, prima ding.

Snelheid met costum rom is oke, scherresolutie niet echt storend. Op het schermpje kijk je toch geen films dus zoveel maakt dat nou ook weer niet uit, voor het incidenteel kijken van youtube video's voldeed het toestel prima. Meest apps werken ook gewoon goed, met de gepatched market krijg je sowieso alle apps te zien en apps die niet officieel worden ondersteund op de reso van de wildfire worden meestal toch nog prima geschaald door android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
lasharor schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:15:
Ik heb een aantal maanden met de Wildfire rond mogen lopen, prima ding.

Snelheid met costum rom is oke, scherresolutie niet echt storend. Op het schermpje kijk je toch geen films dus zoveel maakt dat nou ook weer niet uit, voor het incidenteel kijken van youtube video's voldeed het toestel prima. Meest apps werken ook gewoon goed, met de gepatched market krijg je sowieso alle apps te zien en apps die niet officieel worden ondersteund op de reso van de wildfire worden meestal toch nog prima geschaald door android.
waarschijnlijk allemaal wel waar, maar als je voor hetzelfde geld een telefoon met 512 MB RAM en dubbele resolutie kan krijgen, is dat dan niet beter? (edit: en gegarandeerd Gingerbread upgrade)

Dat was toch mijn redenering toen ik in plaats van de Wildfire de LG O1 kocht. En heb er nog geen moment spijt van gehad ;) mijn collega heeft de Wildfire en ik vind mijn telefoon (zeker met de Void. custom rom) stukken beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:54
Dryhte schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 23:46:
[...]

waarschijnlijk allemaal wel waar, maar als je voor hetzelfde geld een telefoon met 512 MB RAM en dubbele resolutie kan krijgen, is dat dan niet beter? (edit: en gegarandeerd Gingerbread upgrade)

Dat was toch mijn redenering toen ik in plaats van de Wildfire de LG O1 kocht. En heb er nog geen moment spijt van gehad ;) mijn collega heeft de Wildfire en ik vind mijn telefoon (zeker met de Void. custom rom) stukken beter...
Ik heb daar ook tussen zitten te twijfelen, maar ik ben juist voor de Wildfire gegaan. Ik vind de Optimus One gewoon geen mooi toestel.. maar dat is natuurlijk mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
tja dat was voor mij van het allerminste belang ;) (maar inderdaad de Wildfire is wel mooier, de galaxy vind ik lelijker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-03 13:53
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door BastiaanN op 27-02-2011 16:19 ]

Pagina: 1