Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Halle allemaal,

Ik heb een probleempje.
Op mijn laptop (Acer aspire 9300) heb ik windows 7 geinstalleerd alleen zou ik graag een BIOS update uitvoeren voor windows 7. Ik ben op de site van Acer geweest alleen hebben ze er geen update staan voor windows 7.
Iemand een idee of ik een update uit moet voeren en hoe kom ik aan de juiste BIOS update?

Alvast bedankt!

Grt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Acer ondersteunt W7 op jouw laptop niet (oude hardware ?): http://global-download.ac...&BC=Acer&SC=EMEA_18&LC=nl

Voor die BIOS-update, waar je niet van weet wat er verbeterd/veranderd is, moet je (terug) naar XP of Vista.

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een bios update voor Windows 7?!?!?!!?

Een bios heeft niets te maken met het geinstalleerde operating system.

Waarom wil je overigens die update uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 15:21:
Waarom wil je overigens die update uitvoeren?
Misschien heeft hij/zij hardwareproblemen, of een gecrackte SLIC-table.

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Het zit zo, Standaard zit er Vista op mijn laptop en aangezien ik hier de ene naar de andere foutmelding mee krijg wil ik overstappen naar Windows 7. Deze vind ik erg prettig werken.
Heeft iemand van jullie dezelfde ervaring met Vista?
De Vista op mijn laptop is gewoon de standaard die "meegeleverd" is met de laptop.
Hoor het graag zodat ik mijn keuze kan maken.
Of Vista of XP...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:07
Zoals Darkstone al aangeeft: Je bios heeft niks te maken met je OS. Je hoeft dus helemaal geen "speciale" Windows 7 BIOS te hebben.

De enige reden om een BIOS update te doen kan zijn vanwege de ondersteuning voor bv ACPI om je CPU terug te klokken. Ik had eens een laptop waar de originele BIOS niet geschikt was voor Vista op dat vlak waardoor mijn CPU op 1,6GHz bleef draaien, ook op de accu. Maar jou laptop draait al standaard Vista en het verschil tussen Vista en Windows 7 is klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 14:02
Inderdaad, een BIOS is OS onafhankelijk...... gewoon Windows 7 erop proberen te zetten dus.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 09:28:
Standaard zit er Vista op mijn laptop en aangezien ik hier de ene naar de andere foutmelding mee krijg wil ik overstappen naar Windows 7.
En wat zijn die foutmeldingen dan (hoort in een eigen topic) ?
Waar je achter moet proberen te komen is of die foutmeldingen met een onvervuilde (niet-Acer) installatie ook optreden.

Pagina: 1