Op Friday 16 March 2001 14:08 schreef Bas het volgende:
Hou er rekening mee dat je bij Brother ook je drum af en toe moet vervangen. Bij HP zit dit bij de toner in. Prijs van toner is goedkoper, maar als je de prijs van de drum er bij mee telt, scheelt het helemaal niets.
Mag je toch nog eens een keer aan het rekenen gaan.
Ik doe ongeveer 10 toners op 1 drum.
10 toners is 10x 65 gulden= 650 gulden
Daarna moet ik een nieuwe drum kopen... zeg voor het gemak 350 gulden... (is iets minder dan dat...) In totaal zo'n 1000 gulden dus...
Een toner (met drum) van HP kost toch echt wel meer dan 100 gulden makker....
oftewel met de brother ben je dus wel goedkoper uit... Voor de toner (met drum) van de hp 1100 betaal je bij memo maar liefst 179 gulden... dat wordt dus 1790 gulden na 10 drum/toners..... Nou vraag ik me toch af wat duurder is.....
Ik heb een tijdje geleden toch maar een nieuwe drum gekocht toen de oude versleten was. Ik heb getwijfeld over een nieuwe printer (brother 1050 ofzo), maar heb ik niet gedaan, omdat brother tegewoordig ook de drum en toner in 1x vervangen... daarmee zijn de verbruikskosten van de brotherprinters helaas gestegen... Maar dan nog zijn de brothers goedkoper in gebruik... vergelijk de kosten van de drum/toner van HP en Brother maar eens (en uiteraard ook het aantal afdrukken per toner/drum)
Tevens is de afdrukkwaliteit van HP wel ietsje beter
BannieMove
HP beter dan brother??? Die test die durf ik met m'n 760 wel aan te gaan..... Dikke bullshit.... zeer strakke afdrukken...
Misschien heb je het over afdrukken van foto's ofzo.... maar daar is een laser niet voor... Trouwens... dat doet mijn brother ook nog niet eens beroerd...