Asus EAH5670 niet compitabel?

Pagina: 1
Acties:

• V1ncam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-12-2021
Beste Tweakers,

Mijn broertje heeft een nieuwe videokaart, de Asus EAH5670. http://tweakers.net/price...670-di-1gd5.html#tab:info Deze dus. Nu heb ik, volgens mij, gedaan wat je moet doen. De drivers van de oude (on-board) videokaart verwijderd. Vervolgens de videokaart eringezet, in de bios de 'primary video adapter' op PCI-E gezet, maar ik krijg geen beeld. En met geen beeld bedoel ik niet alleen in windows, maar ook niet het begin, bios, start plaatje van Compaq, ik weet niet hoe dit heet. Maar de computer start verder wel op, ook krijgt de videokaart gewoon stroom want de fans draaien.

Ik heb al geprobeerd de Bios up te daten, maar dat was niet nodig. Ook heb ik met de nodige moeite de drivers van de CD geinstalleerd. Hij wilde ze alleen instaleren als de videokaart aangesloten was, maar dan had ik geen beeld, dus ik heb het zonder beeld gedaan, soms tussendoor even kijken of het nog goed ging door de D-Sub in de onboard aansluiting te doen.

Dit is het moederbord: "ECS Livermore8 (CPU 1)"
Met deze specs:

Manufacturer: ECS
Model: Livermore8
Chipset Vendor: Intel
Chipset Model: i945G
Chipset Revision: A2
Southbridge Vendor: Intel
Southbridge Model: 82801GB (ICH7/R)
Southbridge Revision: A1

Ik dacht eigenlijk dat de videokaart het gewoon zou moeten doen, mis ik iets?

Alvast bedankt!

Ps: Mijn broertje leest net op de achterkant van de doos van de videokaart de Maximum Refresh Rate van de videokaart bij verschillende resoluties, de resolutie van zijn scherm staat er niet tussen. Ik verwacht dat dit niet uitmaakt, maar niet geschoten is altijd mis.

[ Voor 8% gewijzigd door V1ncam op 29-01-2011 13:53 ]

• VSA100_victim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-11-2025
Misschien een domme vraag, maar heb je de monitorkabel op de videokaart aangesloten en niet per ongeluk weer op het moederbord?
EDIT: sorry, ik zag dat van de D-SUB over het hoofd.

[ Voor 17% gewijzigd door VSA100_victim op 29-01-2011 15:15 ]

R7 5700X, 16GB DDR4-3200, RTX 3070

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2023

RmanX

Mario pizza!

Ten eerste zou ik zeggen pas op met het hot-swappen van de d-sub aansluiting (verwisselen terwijl pc en monitor aanstaan), hierdoor kan er statische stroom gaan lopen via de d-sub wat slecht kan zijn voor het moederbord..

Daarnaast natuurlijk de hulp: heb je al geprobeerd de monitor via een dvi-vga verloopstekkertje op de dvi-aansluiting van de nieuwe videokaart aan te sluiten? zijn er nog meer opties om de onboard videokaart uit te schakelen in de bios? Zit de videokaart goed aangedrukt in het pci-e slot? (geen stof in het slot?) :?

In principe is de resolutie voor het opstarten en beeld van bios scherm niet van belang. Elke videokaart en monitor ondersteunen de lage resolutie van het bios scherm voor zover ik weet. In windows kan dit anders zijn, maar die moet default toch een lagere resolutie pakken..

edit: als bovenstaande niet werkt, kun je de kaart in je eigen/andere pc proberen?

[ Voor 5% gewijzigd door RmanX op 29-01-2011 20:58 ]

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

• V1ncam
Ten eerste zou ik zeggen pas op met het hot-swappen van de d-sub aansluiting (verwisselen terwijl pc en monitor aanstaan), hierdoor kan er statische stroom gaan lopen via de d-sub wat slecht kan zijn voor het moederbord..
Thnx haha.
Daarnaast natuurlijk de hulp: heb je al geprobeerd de monitor via een dvi-vga verloopstekkertje op de dvi-aansluiting van de nieuwe videokaart aan te sluiten? zijn er nog meer opties om de onboard videokaart uit te schakelen in de bios? Zit de videokaart goed aangedrukt in het pci-e slot? (geen stof in het slot?) :?
Nee ik heb niet zo kabeltje geprobeerd en die heb ik ook niet. Er zijn geen andere opties om de on-board kaart uit te schakelen. En de videokaart zit er echt goed in ;).
In principe is de resolutie voor het opstarten en beeld van bios scherm niet van belang. Elke videokaart en monitor ondersteunen de lage resolutie van het bios scherm voor zover ik weet. In windows kan dit anders zijn, maar die moet default toch een lagere resolutie pakken..

edit: als bovenstaande niet werkt, kun je de kaart in je eigen/andere pc proberen?
Ja een andere PC zou ik nog kunnen proberen, maar ligt het niet aan dat de kaart niet compitabel is?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Wat voor voeding zit er in dat systeem? Want het klinkt als een Kant en klare PC..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Marfmarf
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-02 21:57
Het kan zijn dat er een compatibility probleem is met het PCI Express x16 aangezien dit geen PCI-e 2.x 16x slot is op het ECS Livermore8 moderbord. In thorie zou het het gewoon kunnen werken.

Kan je deze kaart niet in een andere PC testen die wel een PCI-e 2.x 16x slot heeft. Als de kaart het hier ook niet indoet is ie zeker weten kapot.

• V1ncam
@D4NG3R

Ja, het is een kant en klare PC, maar dat zou toch niks moeten uitmaken? Ik ben er nu niet, ik kijk vanavond nog even wat voor een voeding hij heeft.

@Marfmarf

Nee, ik heb geen PCI-e 2.x tot mijn beschikking, dus dat kan ik niet testen, :(

Ik ga nog even kijken voor die voeding.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

CrazyProf schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:10:
@D4NG3R

Ja, het is een kant en klare PC, maar dat zou toch niks moeten uitmaken? Ik ben er nu niet, ik kijk vanavond nog even wat voor een voeding hij heeft.
Ja dat maakt wel degelijk uit, kant en klare (oem) PC's hebben vaak een voeding, die qua wattage precies aansluit op de onderdelen. En losse GPU's trekken vaak wat meer als de stock (on board bijv) GPU's...

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2023

RmanX

Mario pizza!

Het is een goed idee om even naar de voeding te kijken, hoewel het stroomverbruik zeker in 2D mode het probleem niet zou moeten zijn (16 watt 2D, 3D 61 Watt max), maar ik heb een hoop rare dingen gezien met pc's, dus als je een andere voeding hebt liggen uitwisselen die handel!

Verder als het kan zou ik hem toch in een andere pc proberen. Eventueel alleen kijken of hij beeld geeft in de bios en dan weer uitschakelen. Je weet dan tenminste dat de kaart zelf niet stuk is. Daarnaast kun je kijken of je een andere videokaart op de moederbord kan zetten om te controleren of het slot überhaupt werkt.. Als je al het bovenstaande hebt geprobeerd is het vermoedelijk een compatibiliteit probleem (ik zou het dan niet meer weten iig 8)7 )..

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

• V1ncam
Hee tweakers,

Als eerste wil ik even iedereen bedanken voor al jullie reacties, en als tweede even mijn excuses aanbieden voor de laten reactie. Maar ( zoals sommige van jullie wel weten denk ik ) het was vorige week het einde van de tweede periode op school, en er moest het een ander nog gebeuren voor een project, dus veel lange dagen op school.

Ik heb de videokaart in mijn computer gestopt, daar deed hij het, en mijn videokaart een Nvidia GeForce 9800GT bij mijn broertje en ook die deed het. Dit vonden we goed genoeg dus we hebben gewoon geruild, Die videokaart is wel iets slechter dus ik koop hem uit met wat RAM Geheugen, hij heeft maar 2GB.

Nogmaals bedankt!
Pagina: 1