Toon posts:

2 netwerken + internet/LAN splitsing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje over 2 routers en de verbinding daarvan.

Ik heb een sitecom gaming router en een apple airport extreme. Ik wil vanaf mijn provider modem (ubee)
een spltising maken voor allebei der eigen internetverbinding. Hoe kan ik dit het beste aanpakken of kopen?

Groet Steef

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-12-2025
Ten eerste waarom zou je dat willen? Wat wil je bereiken?

Ubee = Ziggo. Ik geloof dat die modems maar 1 UTP poort hebben, dus het gaat je sowieso niet lukken om beide routers direct op de modem aan te sluiten. Je zou een van de routers op het modem aan kunnen sluiten en de andere router dan weer op die eerste router.

Maar de vraag blijft, waarom zou je dat willen? Kun je wat meer info geven over wat je wil bereiken?

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-02 18:18
Indien je echt wil splitsen, EN over twee IP's kan beschikken vanuit je ubee verbinding dan zou je kunnen een switch als eerste aan je modem hangen en op die switch beide routers aansluiten. Zo hebben ze elk hun eigen WAN ip en kan je erachter twee volledig gesplitste netwerken opbouwen. De voorwaarde is natuurlijk dat de modem twee IP's uitdeelt.

En ja, ik vraag me ook af waarom je dat zou willen doen eigenlijk. Is dit de boel niet onnodig ingewikkeld maken?

[ Voor 5% gewijzigd door ItsValium op 29-01-2011 14:00 ]

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-12-2025
ItsValium schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:57:
Indien je echt wil splitsen, EN over twee IP's kan beschikken vanuit je ubee verbinding dan zou je kunnen een switch als eerste aan je modem hangen en op die switch beide routers aansluiten. Zo hebben ze elk hun eigen WAN ip en kan je erachter twee volledig gesplitste netwerken opbouwen. De voorwaarde is natuurlijk dat de modem twee IP's uitdeelt.

En ja, ik vraag me ook af waarom je dat zou willen doen eigenlijk.
Ziggo levert maar 1 ip adres op een consumentenlijn, dat gaat dus niet. Ik ga er overigens vanuit dat het om een Ziggo verbinding gaat omdat dit de enige provider is die ik ken dat Ubee levert. Correct me if I'm wrong.

Op een zakeliijke lijn van ziggo is het een ander verhaal maar ik ga er vanuit dat TS geen zakelijk ziggo verbinding heeft liggen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie's is inderdaad ziggo.

Ik heb de gaming router aangesloten op de modem en van de gaming router naar de apple.
Ik heb dit onder andere gedaan vanwege het uitbreiden van mijn draadloos bereik.

Ik heb de 120 mb pakket van ziggo en wil daar goed van gebruik kunnen maken. De gamingrouter hangt in de meterkast en is aangsloten op een printer en nog een extra pc. Die staan allemaal in de meterkast beetje krap maar het past aardig. :) Op deze pc donwload ik van alles en nog wat en is bekabeld verbonden met de gaming router.

De apple extreme staat in de woonkamer en heeft dual band. En is bekabeld aangesloten op de gaming router. Daar op aangesloten zijn een PS3 bekabeld en een draadloos verbinding met een DELL laptop en een iMac.

Nu komt het soms wel is voor als de DELL aangaat de gaming router het internet stopt maar het netwerk blijft goed maar geeft ook soms wel kuren. De router is trouwens bloedheet en alle poorten worden gebruikt.

Daarom wil ik de apple en de gaming router een aparet internet verbinding geven. Heb pas nog een update geïnstalleerd op de gaming router maar zonder resultaat!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:07
Je hebt nu dus 2 routers (gameding en die airport). Staan ze beide te routeren of gebruik je de Airport alleen als AP?

Het spul opsplitsen is gewoon niet nodig. Je wilt nu een foute configuratie gaan verhelpen door een andere setup te maken en moeilijk te doen volgens mij, wat nieteens hoeft.

Ik gok dat je gewoon ergens een conflict in je netwerk hebt (2x dhcp, of dubbel ip in gebruik, bv airport en gameding hetzelfde ip) of iets dergelijks.

• Henkieo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-10-2018
Je hebt 2 ISP's nodig, zo heb ik het thuis ook. Kabel en ISDN gerouteerd naar één netwerk erachter.
En dat heet worden van die router vertrouw ik niet, duid op overbelasting vind ik.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:52
Waren 2 ISP's want met een router die vlan ondersteund zou je 2 netwerken kunnen creëren. Ik heb overigens wel vaker gehoord dat die sitecom vast loopt. Denk dat een kwalitatief beter router hier het 1 en ander oplost. Een draytek 2130n of anders vn als je ook VOIP gebruikt.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie!

Ik moet even kijken of de routers niet dezelfde IP hebben zover ik kan zien van niet. Ik heb op de site van sitecom gelezen dat de gaming router problemen geeft met het grote aantal bestanden versturen! ik heb hem net 2 jaar zeer vreemd hij gaat bij de dag steeds gekker doen!?!?. Die Draytek ziet er goed uit! Kan je daar ook remote desktop poorten met openen en sluiten??
En wat is VOIP en VN?

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-01 15:44
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:28:
Bedankt voor jullie reactie!

Ik moet even kijken of de routers niet dezelfde IP hebben zover ik kan zien van niet. Ik heb op de site van sitecom gelezen dat de gaming router problemen geeft met het grote aantal bestanden versturen! ik heb hem net 2 jaar zeer vreemd hij gaat bij de dag steeds gekker doen!?!?. Die Draytek ziet er goed uit! Kan je daar ook remote desktop poorten met openen en sluiten??
En wat is VOIP en VN?
Ik durf te zeggen dat 99% van alle routers port forwarding ondersteunen. Ik zou voor je Airport nog even voor de zekerheid deze handleiding doorlopen.

En dat die router warm word is in mijn ervaring geen goed teken. Ik heb zelf problemen gehad met een Ubee modem dat dienst weigerde zodra deze te warm werd.

Draytek maakt overigens mooi spul. Ik vermoed dat het voor jou wellicht een beetje overkill is. Als goedkoper alternatief is er wellicht nog deze Netgear.

Maar wellicht dat je eerst het beste je configuratie op orde kan maken en wellicht er voor kan zorgen dat de router het niet zo warm krijgt? Dan kan je het nog een keer testen.

Edit:
klaasbram schreef op zondag 30 januari 2011 @ 09:38:
Waren 2 ISP's want met een router die vlan ondersteund zou je 2 netwerken kunnen creëren. Ik heb overigens wel vaker gehoord dat die sitecom vast loopt. Denk dat een kwalitatief beter router hier het 1 en ander oplost. Een draytek 2130n of anders vn als je ook VOIP gebruikt.
Insider-weetje: Ziggo handelt zijn VOIP direct op het modem af. Daar zou je geen speciale router voor nodig moeten hebben :)

[ Voor 16% gewijzigd door Appel op 30-01-2011 22:38 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zet wel een van die twee routers in bridgemodus en schakel de DHCP uit.
Dan hoef je namelijk maar op 1 plek (als het moet) poorten te forwarden en krijg je nooit conflicten met IP-adressen.
Pagina: 1