Hoi allemaal,
ik heb een template gekocht voor een drupal installatie. Ik heb zelf totaal geen verstand van PHP, maar ik ken wel een beetje de hiërarchie ervan.
Ik heb een menu met primary links, waarvan ik wil dat de actieve link wordt 'gemarkeerd' met de class 'active'.
In de page.tpl.php wordt het menu geparsed met de volgende code:
En vervolgens wordt in template.php de 'theme_links' overschreven en de class 'active' toegevoegd.
In het CSS bestand wordt vervolgens aan de active class een andere stijl dan aan de niet-actieve links toegewezen, dus hier kan het niet aan liggen.
Toch wordt een 'active' button hetzelfde weergegeven als een niet-actieve button. In firebug is ook nergens een 'active' class te bekennen, terwijl ik op de homepage (die zich in het menu bevindt) zit te kijken. Ook bij de andere links werkt het niet.
Zien jullie een fout? Of moet ik het op een andere manier aanpakken.
Bedankt,
Joachim
ik heb een template gekocht voor een drupal installatie. Ik heb zelf totaal geen verstand van PHP, maar ik ken wel een beetje de hiërarchie ervan.
Ik heb een menu met primary links, waarvan ik wil dat de actieve link wordt 'gemarkeerd' met de class 'active'.
In de page.tpl.php wordt het menu geparsed met de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
| <?php if (isset($primary_links)) : ?> <div class="pr-menu"> <?php print theme('links', $primary_links, array('class' => 'links primary-links')) ?> </div> <?php endif; ?> |
En vervolgens wordt in template.php de 'theme_links' overschreven en de class 'active' toegevoegd.
code:
1
2
3
4
5
| $current = ''; if (strstr($class, 'active')) { $current = ' active'; } $output .= '<li class="'. $extra_class . $class . $current .'">'; |
In het CSS bestand wordt vervolgens aan de active class een andere stijl dan aan de niet-actieve links toegewezen, dus hier kan het niet aan liggen.
code:
1
| ul.primary-links li a:hover, ul.primary-links li a.active { background:url(images/bg-li-act.png) no-repeat 0 0; color:#bebebe;} |
Toch wordt een 'active' button hetzelfde weergegeven als een niet-actieve button. In firebug is ook nergens een 'active' class te bekennen, terwijl ik op de homepage (die zich in het menu bevindt) zit te kijken. Ook bij de andere links werkt het niet.
Zien jullie een fout? Of moet ik het op een andere manier aanpakken.
Bedankt,
Joachim