[win7] SendTo menu door 7lite gesloopt*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
Samenvatting:
- sendmail.dll ontbreekt wat waarschijnlijk de oorzaak is dat ik niet "[kopieer naar] -> [maak snelkoppeling naar desktop]" kan gebruiken.
- Schone Windows 7 Prof. installatie
- Mbv. 7-lite (o.i.d.) de ISO iets gestroomlijnd, o.a. door de mail optie niet mee te installeren

Het lijkt alsof elke Windows 7 installatie komt met nieuwe dingen die fout zijn...

Simpelweg: [rechter muis] {een bestand} -> [menu] -> [kopieer naar] -> {Desktop (maak snelkoppeling)}
Werkt bij mij niet.

Bij mij heeft dat menu 3 opties:
- Documenten
- Faxontvanger
- Gecomprimeerde (gezipte) map

Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat deze menu opties zich bevinden in de map "AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo". In deze map zie ik 4 "snelkoppelingen". De 3 die ik in het menu zag en hierboven heb opgeschreven en nummer 4 is de "Desktop (create shortcut)" optie die dus mist in mijn menu.

Na wat verder zoeken kwam ik erachter dat er een aantal register entries nodig zijn om deze optie te laten werken zoals staan beschreven in deze post op tomshardware. Ik heb mijn register gecheckt en alle entries stonden er precies zoals in de post in.

Met mijn vorige Windows 7 install ben ik al wat bezig geweest met het opschonen van zulke menu's dus heb ik het programma "shexview" erbij gepakt, waarmee je een overzicht krijgt van alle menu's, opties etc. en deze kan in of uitschakelen. Dit programma gaf aan dat "Desktop Shortcut" niet disabled is (ik heb het voor de zekerheid laten enabelen, geen effect) en vreemd genoeg dat het niet van Microsoft afkomstig is (ik neem aan dat dat een foutje is).

Via dit programma kwam ik er achter dat deze functie werkt via / met de dll "sendmail.dll" dat zich moet bevinden in de map Windows\System32. Echter kan ik dit bestand niet vinden in de system32 map. Er bevindt zich wel het bestand "sendmail.dll.mui" in de map Windows\System32\nl-NL.

Ik heb met 7-lite (o.i.d.) mijn installatie iets gestript, waaronder geloof ik de mail-optie in Windows 7 aangezien ik die nooit gebruik. Ik kan in ieder geval niks vinden in de lijst van Windows onderdelen over mail dus op die manier kan ik mail niet alsnog installeren.

Ik heb wel de originele iso van Windows 7 nog, geprobeerd om install.wim te mounten m.b.v. gImageX, een GUI interface voor het ImageX programma. In het WIM bestand was echter ook geen "sendmail.dll" te vinden, wel weer de "sendmail.dll.mui".

(Even "regscvr32 sendmail.dll" gerunt in cmd, kreeg een error dat het bestand niet gevonden kon worden.)

Ik heb echt geen idee meer wat ik zou kunnen doen. Ik heb geen manier gevonden om mogelijk het dll bestand te extracten van het mui bestand, als dat al mogelijk is. Ik kan ook geen posts vinden van mensen met hetzelfde probleem, wat ook meteen ervoor zorgt dat ik downloads voor "sendmail.dll" redelijk verdacht vind.

Ik heb wel 2 sendmail.dll bestanden kunnen vinden in andere mappen in de Windows map, maar deze zaten in AMD genaamde mappen. Ik heb ze 1 voor 1 in de system32 map gekopieerd en het regsvr32 commando erop uitgevoerd. 1 van de bestanden was 32bit, bij het andere was er een verwijzing naar een ander dll bestand dat niet klopte.

[ Voor 4% gewijzigd door Max Hunt op 29-01-2011 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Tja, de meest voor de hand liggende oplossing heb je niet gedaan: een echte schone installatie .... dus niet met "7-lite (o.i.d.) "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Klopt, dat is omdat ik dacht dat een echt schone installatie nog veel meer werk zou kosten. Bij de vorige keer ging het "fout" omdat ik meer dan 1 videokaart heb, in de laatste stap van het installeren probeert windows een betere resolutie te gebruiken, maar bij mij kwam dat erop neer dat het hele scherm verdween. De enige manier waarop ik toen windows geïnstalleerd kon krijgen is door te installeren terwijl er maar 1 videokaart in de pc zit.

Ik zit nu met 3 videokaarten inc. een fan duct etc. Om dat allemaal eruit te halen zou, leek mij, wat meer tijd kosten dan 1 dll bestandje vervangen.

De reden dat ik deze Win 7 installatie wat veranderd heb is zodat ik alvast een nvidia driver kon toevoegen waardoor dit probleem zich hopelijk niet zou voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou gewoon een nieuwe DVD maken met dit keer echt alleen maar de driver erin geplugd.

Oh, en een titelfix.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Halverwege het schrijven van m'n 1e post kwam ik achter steeds meer dingen, ben vergeten om de titel daarop aan te passen.

De nieuwe installatie lijkt in ieder geval goed te werken. De eerste keer dat ik het menu in kwestie uitprobeerde stond daar een lijstje van al mijn 10 partities als mogelijke send-to locatie maar dat is tot nu toe eenmalig gebleken.

Alles doet het weer goed, problem solved, bedankt voor de input.