Toon posts:

Internet via netstroom werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.987 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb een probleem dus ik dacht ''waar kan ik het beter stellen dan op het tweakers forum'', dus hierbij.

Ik woon in een huis met 4 verdiepingen en slaap op zolder. Vanaf de meterkast loopt er een leuk draadje naar de router. Dit is een linksys WRT54GS (plaatje). Hier zit dus ook draadloos internet bij. Omdat er echter 2 verdiepingen tussen zitten (router staat op begaande grond, ik zit op zolder) haalt het draadloos internet het niet.
Hier hebben we al eens iets voor gekocht (een versterker die je ongeveer in het midden moest inpluggen) maar dit werkte niet.
Tot we bij een geniale oplossing kwamen: internet via netstroom (plaatje)! Dit werkt als volgt: je stopt 1 kastje (als verzender) in een stopcontact vlakbij de router en doet een internetkabel van de router naar de verzender. Vervolgens stop je ergens anders eenzelfde kastje in het stopcontact en stopt hier opnieuw een internetkabel in. Deze stop je in je laptop et voila: internet!

Nu werkte dit prima, maar ik zou dit niet posten als er een geen probleem was. Het werkt namelijk niet meer!
Als ik het nu doe heb ik geen internet of ''beperkte toegang'', waardoor ik dus nog steeds niks kan. Nu vraag ik me af wat de oorzaak hiervan kan zijn en hoe ik dit kan oplossen!
Ik heb al de kabels vervangen van de kastjes naar de laptop en de router. Niet van de router naar de meterkast. Dit omdat dit zeer veel moeite is, en een vaste pc die naast de router staat heeft wel prima internet. Draadloos internet doet het ook prima (behalve dan dat het niet erg ver komt).
Eerst dacht ik zelf dat het kon liggen aan stroom dat werd gebruikt, aangezien het internet via de stroom gaat. Maar zelfs al staat er (vrijwel) niks meer aan qua lampen, tv's etc. dan werkt het nog niet.
Kan het misschien aan de provider liggen? Ik zit bij UPC. Kan het zijn dat de sterkte is afgenomen waardoor het niet meer goed werkt?

Heel verhaal, ik hoop dat iemand mij de oorzaak en een oplossing kan vertellen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je gaat uitleggen wat powerline is aan mensen waar je een oplossing van verwacht? Does not compute :P
Beperkte verbinding kan betekenen dat je gateway niet bereikbaar is, DNS problemen etc. Hoeft niet per se met je power adapter te maken te hebben.
Om te beginnen, je laptop heeft dus wel internet via draadloos als je m naar beneden sleept? Dan, als je de netwerkkabel even uit de power adapter haalt bij het aanlever punt (in de meterkast als ik het zo lees), en daar je laptop op aansluit, werkt het dan nog? Is dat allemaal het geval dan kun je inderdaad de power adapter de schuld geven. Heb je ze beide al eens gereset? Even op 2 dicht bij elkaar liggende stopcontacten geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@wagenveld;

Ja wilde het zo duidelijk mogelijk uitleggen om zo verdere vragen over hoe het zit te beperken.
ik zit momenteel beneden dus hier werkt draadloos perfect. Met meterkast en bij elkaar liggende stopcontacten zal ik gelijk even uittesten.
Heb alles al meerdere malen gereset; modem, router, power adapter, internet instellingen op internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

In aanvulling op bovenstaande kan het ook nog nuttig zijn te weten of er evt. recent nog nieuwe software op die laptop is geïnstalleerd. Vooral (draadloos)netwerk/internet gerelateerde software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Direct vanaf de meterkast/modem werkt. Heb nu ook wat vreemds ontdekt:
Een stopcontact vlakbij (zelfde verdieping) werkt wel, 1 verdieping omhoog werkt niet!
Dus dat neemt de mogelijkheden toch weg van verkeerde instellingen etc?

Heb geen nieuwe software o.i.d. gerelateerd tot internet geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Daarmee is de verdenking inderdaad weer richting powerline verschoven. Op verschillende stroomgroepen is er meer kans dat het niet werkt maar het heeft eerder wel gewerkt dus is er toch iets veranderd. Zit er eigenlijk iets van een kanaalinstelling op die dingen? Misschien hebben de buren er ook een in gebruik genomen die stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik las inderdaad ergens anders inderdaad ook al over andere groepen, maar ik dacht inderdaad ook dat dit het niet kon zijn omdat het eerst wel werkte.
Er is volgens mij niks veranderd qua groepen en zijn er niet veel apparaten bij gekomen o.i.d.
Er zit geen kanaalinstelling bij en er zat ook niks bij qua installatie CD of iets.

Ik denk dat ik nu maar mijn bed ga opzoeken en morgen (of eigenlijk vandaag) even verder kijk. In iedergeval al bedankt voor jullie hulp tot zo ver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het kan inderdaad bij mijn weten dat buren die op dezelfde fase zitten in theorie het signaal kunnen storen. Zit er toevallig nog garantie op de adapters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pschroth
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-12-2024
Kijk eens of er toevallig nog stroomadapters in de buurt zitten. Die kunnen het signaal hevig verstoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunblinds
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-02-2021
Ik heb hetzelfde probleem gehad, van de ene op de andere dag werkte het niet meer. Daarvoor werd het steeds al watcdlechter.
Ik gebruik het voor de Tv.
Ik heb het stopcontact in de meterkast op dezelfde groep aangesloten als waar de tv staat.
Nu werkt het perfect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Sunblinds schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 22:20:
Ik heb hetzelfde probleem gehad, van de ene op de andere dag werkte het niet meer. Daarvoor werd het steeds al watcdlechter.
Ik gebruik het voor de Tv.
Ik heb het stopcontact in de meterkast op dezelfde groep aangesloten als waar de tv staat.
Nu werkt het perfect.
Daar heeft hij na 10 jaar echt wat aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Sunblinds goed bedoeld. Maar na 10 jaar voegt het niet zo heel veel meer toe.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.