Oneindig doorgaan van bestanden kopieren.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeynl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-07 11:56
Beste Tweakers,

Vandaag heb ik mijn (D:) schijf gekopieerd naar een externe harde schijf. Deze is vervolgens na een kwartier of drie klaar met overschrijven van data, maar vervolgens blijft het groene balkje maar door gaan.

Hij is dus nog ''bezig'' maar er wordt niet aangegeven wat het precies is.

Het enige dat te zien is het volgende:

Naam: Backup files 1 ( en vervolgens veranderd dat weer in een ander getal )
Van: DATA (D:)
Naar: Externe Hardeschijf (F:)

Items resterend: 0 (0bytes)
Snelheid: rond de 10mb per seconde.

Hier is hij ook al een dik half uur mee bezig.

Nou durf ik 'm niet te annuleren maar mijn vraag is dan ook wat raden jullie mij aan? En waar is hij mee bezig?
Straks blijft hij eindeloos doorgaan..

Waar computeren ons wel niet heeft gebracht ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:06
Annuleren kun je rustig proberen. Je zult het dan mogelijk wel opnieuw moeten doen bij veel bestanden, want het is misschien ondoenlijk en onhandig om alle gekopiëerde bestanden te controleren.

Ga je het opnieuw doen, controleer dan eerst eens de externe schijf op fouten. Formatteer hem eventueel opnieuw. Je hebt met externe schijven vanzelfsprekend meer kans op transmissie problemen vanwege de complexe(re) aankoppeling aan de pc. Doe het kopiëren daarom eens in meerdere stappen, dus niet alle bestanden tegelijk. Hierdoor kun je eerder ingrijpen en mogelijk beter nagaan als het fout gaat waarin het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Als er ook nog schijfactiviteit is zou ik hem gewoon laten doorgaan. In Windows Vista/7 lijkt dat groene balkje op het einde altijd even stil te blijven hangen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het zou kunnen dat Windows je externe harddisk nog aan het indexeren is en het daardoor lijkt alsof er wel/niet nog iets gekopieerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
Overigens kun je het kopieren van VEEL data (>100GB) altijd beter doen met een apart progje. Zelf gebruik ik Teracopy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Soms krijg je last met Windows's manier van NTFS behandelingen, wel raar om dat NTFS native windows FS is. Je kan dit overbruggen door een apart prog te gebruiken, of anders gewoon linux, dat werkt wel.
Pagina: 1